فونیکسریمکسبهتام

مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت خودرو

پراید ۵۰ میلیونی خریدار ندارد

عصر خودرو- با وجود حذف قیمت‌ خودرو از روی برخی سایت‌های فروش اینترنتی، دلالان همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها در بازار مقاومت می‌کنند و مانع از خرید و فروش خودرو با قیمت‌های پایین‌تر می‌شوند.

مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، پس از آنکه شاهد رشد نجومی قیمت خودرو در کشور و درج این نرخ‌ها بر روی سایت‌های فروش خودرو بودیم،‌ اقداماتی برای حذف قیمت‌ها انجام شد که این مساله تا حدی تاثیر روانی بر بازار داشت. اما با این وجود، دلالان و افرادی که خودرو برای فروش دارند همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و حاضر نیستند آن را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند.

    بررسی بازار نشان می‌‌دهد که با وجود کاهش قیمت برخی خودروها، همچنان نرخ‌ها در بازار غیرواقعی و حبابی هستند به طوری که پراید 131 با قیمت 51 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود اما خریدار چندانی برای این خودرو وجود ندارد و مردم به امید منطقی شدن قیمت‌ها دست نگه داشته‌اند.

    همچنین سایپا 111 با قیمت 53 میلیون تومان، تیبا معمولی با نرخ 53 میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک با قیمت 58 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. قیمت ساینا نیز در بازار 62 میلیون تومان است که نسبت به دو هفته گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم اما همچنان بازار با رکود مواجه است.

    قیمت پژو 206 تیپ 2 نیز در بازار 98 میلیون تومان و تیپ 5 این خودرو 120 میلیون تومان است، پژو 206 صندوق‌دار نیز با قیمت 118 میلیون تومان به مشتریان عرضه  می‌شود. قیمت پژو پارس در بازار به 101 میلیون تومان رسید و سمند LX و سمند EF7 نیز به ترتیب 87 و 92 میلیون تومان است.

    در مورد پژو 405 نیز باید به قیمت 84 میلیون تومانی این خودور در بازار اشاره کنیم. قیمت پژو 405 مدل SLX نیز در بازار 91 میلیون تومان است.

    سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد به خبرنگار فارس گفت: بعد از حذف قیمت‌ها از روی سایت‌های فروش  اینترنتی خودرو، افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شده و در عین حال خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

    وی با بیان اینکه قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز طی روزهای اخیر نوسانی نداشته است، گفت: خریداری برای این نوع خودروها نیز وجود ندارد.

    * قیمت‌های نجومی فقط روی کاغذ است؛ خریداری نیست

    وی با بیان اینکه اخیراً شیطنت‌هایی برای افزایش قیمت خودرو در بازار اتفاق می‌افتاد ولی خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت، گفت: خودرو باید دارای قیمت مصرف‌کننده باشد یعنی از نظر قانونی قیمت فروش خودرو بعد از تحویل از کارخانه مشخص باشد و تعیین کنند که چه میزان سود در فروش یک خودرو قابل کسب است.

    موتمنی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت ‌های بالایی که برای خودروها اعلام می‌شود، فقط بر روی کاغذ نوشته می‌شوند، گفت: بازار راکد است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

    وی توضیح داد: عده‌ای از دلالان و همچنین برخی از مردم نسبت به خرید خودرو اقدام کرده‌اند و منتظرند تا قیمت‌ها بالا رود و پس از آن نسبت به عرضه خودرو اقدام کنند. در عین حال، متقاضیان نیز برای خرید خودرو دست نگه داشتند و منتظرند تا بازار تعدیل شود.

    به گفته وی، افرادی که خودرو را در زمان گرانی خریداری کرده‌اند حالا مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند و منتظرند تا قیمت‌ها افزایش یابد و پس از آن برای فروش اقدام کنند.

    * تأخیر عجیب در تحویل پژو 2008

    رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه این افراد فروشنده خودرو نیستند، گفت: وزیر صنعت وعده افزایش عرضه خودرو را داده است که باید ببینیم این اتفاق عملیاتی می‌شود یا خیر.

    وی ادامه داد: تاخیر در تحویل برخی خودروها قابل توجه است، به عنوان مثال پژو 2008 که سه سال پیش ثبت ‌نام آن انجام شد، اخیرا از سوی ایران خودرو به خریداران تحویل داده می‌شود . این در حالی است که واردات قطعات ممنوع است، پس مشکل تامین قطعه برای این خودروی مونتاژی وجود نداشته است.

    وی ادامه داد: با فاکتور شدن پژو 2008 از سوی ایران خودرو، روز گذشته قیمت این خودرو افت 50 میلیون تومانی را تجربه کرد و به 380 میلیون تومان رسید.

    به گفته موتمنی، جک S7 نیز که قبلا قیمتش به 380 میلیون تومان رسیده بود حالا با قیمت 325 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت جک S5  نیز قبلاً در بازار به 358 میلیون تومان رسیده بود که حالا به 325 میلیون تومان رسیده است. در مورد جک S3 نیز باید به قیمت 230 میلیونی این خودرو در روزهای قبل اشاره کنیم که حالا به 210 میلیون تومان رسیده است.

    بازار خودرو در حالی همچنان بی سر و سامان است که نه از نظارت سازمان‌های مربوطه به ویژه سازمان حمایت خبری هست و نه از تحقق وعده‌های وزیر صنعت برای افزایش تیراژ تولید خودرو.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو