فونیکسریمکسبهتام

چری آریزو ۶ در برابر کیا سراتو؛

بوکس در رینگ شرقی

عصر خودرو- آریزو۶ جدیدترین محصول چری و مدیران خودرو در بازار ایران است که در وانفسای افزایش قیمت‌ها به کشورمان راه پیدا کرد و به همین خاطر نتوانست آنطور که دیگر محصولات چری (و حتی محصولاتی که با برند MVM به بازار ایران عرضه می‌شدند) در بین خریداران ایرانی جا باز کردند، جایگاه خود را پیدا کند.

بوکس در رینگ شرقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  این محصول که این روزها در بازار آزاد قیمتی بیش از 300 میلیون تومان بر روی پیشانی خود می‌بیند، در برابر خود گزینه‌های صفرکیلومتری همچون کیا سراتو و هیوندای اکسنت مونتاژ داخل را دارد که برای این شماره از سلسله مطالب تقابل عددی به سراغ سراتو 2000 اتوماتیک آپشنال خواهیم رفت.
    سال ساخت
    98(چری آریزو6)  > 97(کیا سراتو)

    نکته مهم اینجاست که اگر همین الان قصد خرید یکی از این دو خودرو را داشته باشید، با این که بیش از یک ماه از سال جدید گذشته اما هنوز سراتو سایپایی مدل 98 را در بازار نداریم و این در حالی است که هرچه آریزو6 توسط نماینده چری در ایران به بازارمان عرضه شده، با مدل 98 هستند.

    حجم پیشرانه - سی‌سی
    1498(چری آریزو6)  < 1998(کیا سراتو)

    نخستین تفاوت عمده این دو خودرو در حجم موتوری است که ارائه می‌دهند. در حالی که سراتو از پیشرانه 2 لیتری اتمسفریک 4 سیلندر بهره می‌برد، موتور مورد استفاده بر روی رقیب چینی، گزینه‌ای با نیم لیتر حجم کمتر و سیستم تنفس پرخوران است. در واقع موتور این دو خودرو از دو دنیای متفاوت هستند.
    قدرت - اسب‌بخار
    147(چری آریزو6)  < 154(کیا سراتو)

    هرچند که سیستم تنفس این دو خودرو متفاوت بوده و حجم موتور آن‌ها نیز اختلاف فاحشی دارد اما قدرت این دو سدان کامپکت فاصله چندانی ندارد. در واقع آریزو6 بیشینه توان خود را در 5500 دور بر دقیقه، یعنی 700 واحد کمتر از سراتو تولید می‌کند و 7 اسب بخار نیز با رقیب کُره‌ای اختلاف دارد.

    حداکثر گشتاور - نیوتون متر
    210(چری آریزو6)  > 195(کیا سراتو)

    برخلاف مقوله بیشینه قدرت که طبق پاراگراف فوق، برتری با کیا سراتو بود؛ در بخش گشتاور آریزو6 عملکرد بهتری دارد. بیشینه گشتاور محصول چری در 1750 الی 4000 دور بر دقیقه تولید می‌شود و این در حالی است که 195 نیوتن متری که موتور سراتو به شما ارائه می‌کند، در 4300 دور بر دقیقه تامین می‌گردد.

    قدرت به حجم موتور - اسب بخار بر سی‌سی
    0.098(چری آریزو6)  > 0.077(کیا سراتو)

    هرچند که عُرف بر این است نسبت قدرت به حجم موتور را بر اساس اسب بخار بر لیتر بازگو کنیم؛ در این مطلب با اندکی ساختار شکنی، میبینیم که هر یک از این دو خودرو به ازای هر سی سی از حجم موتورشان چه میزان قدرت تولید می‌کنند که با توجه به توربو بودن موتور چری آریزو6، کفه ترازو به سمت محصول چینی سنگین تر است.

    مسافت قابل پیمایش با هر باک - کیلومتر
    727(چری آریزو6)  > 650(کیا سراتو)

    با توجه به مصرف سوخت ترکیبی به ترتیب 6.6 و 8 لیتر در هر صد کیلومتر برای آریزو6 و سراتو و همچنین حجم باک‌های 48 و 52 لیتری برای این دو گزینه، علیرغم کوچکتر بودن باک سوخت چری، مسافتی که در هر بار سوخت‌گیری با این خودرو می‌توان پیمود از رقیب کُره‌ای بیشتر است.
    ارتفاع از سطح زمین - میلیمتر
    127(چری آریزو6)  < 150(کیا سراتو)
    یکی از مسائلی که در استفاده روزمره  یک حائذ اهمیت است، فاصله کف اتاق تا سطح زمین است که در این بخش هر خودرویی که بیشترین فاصله را داشته باشد، برای استفاده در ایران وضعیت ایده‌آل‌تری دارد. بدین ترتیب می‌توان سراتو را پیروز این بخش دانست.

    فضای بار - لیتر
    570 (چری آریزو6)  > 415(کیا سراتو)
    اختلاف فضای بار بین این دو خودرو باور نکردنی است! البته لازم است به این موضوع اشاره کنیم که آریزو6 از نظر کلاس و ابعاد کلی بدنه مقداری بزرگتر از سراتو طراحی شده و برای مثال از نظر طول در حدود 20 سانتی‌متر با محصول کُره‌ای اختلاف دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو