فونیکسریمکسبهتام

آیا این خودروها در ایران تولید می شود؟

دو محصول جدید دانگ فنگ به ایران خودرو رسیدند

عصر خودرو- ۲ خودروی جدید دانگ فنگ چین در محوطه ایران خودرو دیده شد.

دو محصول جدید دانگ فنگ به ایران خودرو رسیدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران بعد از انتشار تصاویر این 2 خودروی دانگ فنگ AX3 و AX4 در محوطه ایران خودرو گمانه زنی هایی مبنی بر همکاری بیشتر این خودروساز چینی با ایران خودرو و مونتاژ این دو محصول جدید در ایران قوت گرفت.

    2 خودروی جدید دانگ فنگ در محوطه ایران خودرو

    دانگ فنگ AX3” خودرویی است که در رده محصولات استیشن واگن (SW) قرار می گیرد و با توجه به وجود برخی نمادهای ظاهری شباهتی به کراس اوورها دارد. این خودرو در بازارهای مختلف به پیشرانه های گوناگونی مجهز است.

    به گزارش اسب بخار پیشرانه 1٫6 لیتری تنفس طبیعی 117 اسب بخار با گشتاور 153 نیوتن متر قابلیت انتقال توان را از جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی به چرخ های جلو دارد.

    همچنین پیشرانه 999 سی سی 3 سیلندر 12 سوپاپ توربو نیز برای دانگ فنگ AX3 قابل سفارش است که می تواند 125 اسب بخار را با گشتاور 196 نیوتن متر تولید نماید.

    توان این پیشرانه کم حجم به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو می رسد. در نسخه های فول آپشن AX3 امکاناتی نظیر 4 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، مانیتور، سیستم تهویه دستی، سنسور و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، چراغ روشنایی روز، سانروف، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کامپیوتر سفر، نمایشگر 7 اینچی، آینه تاشو برقی و… وجود دارد.

    دانگ فنگ AX4

    بر اساس اطلاعات رسمی منابع مختلف، دانگ فنگ AX3 فول آپشن 1٫6 لیتری قیمت 11 هزار و 530 دلار و نسخه 999 سی سی توربو فول آپشن، 12 هزار و 120 دلار قیمت دارد. به عبارت ساده اگر ایران خودرودانگ فنگ AX3 را با پیشرانه 1٫6 لیتری و سطح داخلی سازی مشابه به “دانگ فنگ اچ سی کراس” (H30 کراس) در کشور تولید کند و از ارز نیمایی نیز استفاده نماید، قطعا بهایی فراتر از 140 میلیون تومان را برای آن در نظر خواهد گرفت.

    دانگ فنگ AX4 نیز خودرویی دیگر از محصولات این خودروساز چینی است که در حال حاضر در انبار ایران خودرو دیده می شود. این خودروی چینی دیگر شبه کراس اوور و یا هاچبک کراس نیست و به عنوان یک کراس اوور شهری و کوچک به بازارهای هدف دانگ فنگ معرفی شده است. AX4 خودرویی است در صورت عرضه در بازار ایران می تواند با چانگان CS35، بایک X25، جک S3، ام وی ام X22 و… رقابت کند.

    دانگ فنگ AX4 در بازارهای مختلف با دو پیشرانه عرضه می شود. پیشرانه 1٫6 لیتری می تواند برای این کراس اوور چینی توان 124 اسب بخار را با گشتاور 153 نیوتن متر فراهم کند و از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه و 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید.

    دانگ فنگ AX3

     


    نمونه 1٫4 لیتری توربو AX4 نیز 140 اسب بخار را با گشتاور 196 نیوتن متر به چرخ های جلو می رساند و وظیفه این انتقال نیرو بر عهده جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است.


    در نسخه های فول آپشن دانگ فنگ AX4 امکاناتی نظیر 6 کیسه هوای 10 نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه استارت استاپ، استارت دکمه ای، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم تهویه دستی الکتریکی، آینه تاشو برقی، کامپیوتر سفر، سانروف و… دارا است.


    بر اساس منابع مختلف دانگ فنگ AX4 فول آپشن 1٫6 لیتری قیمتی حدود 12 هزار و 600 دلار را دارد و نمونه 1٫4 لیتری توربو آن با بهای 15 هزار و 100 دلار عرضه می شود. در صورتی که ایران خودرو بخواهد این کراس اوور چینی دانگ فنگ را در ایران مونتاژ نماید و ارز نیمایی به آن تعقل بگیرد، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی قطعا بهایی فراتر از 150 میلیون تومان را برای نمونه 1٫6 لیتری اتوماتیک و فول آپشن آن انتخاب خواهد کرد.

    در کنار گمانه زنی های برای عرضه دانگ فنگ AX3 و AX4 در ایران، برخی معتقد هستند که ایران خودرو این خودروها را برای انجام فرایندهای مهندسی و تحقیقات خود به کارخانه تهران آورده است.

    زیرا دانگ فنگ و ایران خودرو هر دو شریک مشترکی به نام پژو دارند و با توجه به اینکه پلتفرم های ملی و جدید ایران خودرو بر اساس ساختار پلتفرم PF1 گروه PSA طراحی شده است، نمونه برداری از روی دانگ فنگ AX4 و AX3 می تواند بخشی از فرایند مهندسی محصولات ملی و جدید ایران خودرو باشد.

    اما برخی این احتمال را بسیار کم رنگ می دانند. زیرا نمونه خودروهای وارد شده، در انبار محصولات و یا بهتر بگوییم بخش مربوط به معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو دیده شده اند و ارتباطی به بخش مرکز تحقیقات این شرکت ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو