فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع ومعادن:

وزارت صمت بر طبل گرانی خودرو می‌کوبد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه وزارت صمت غیر منصفانه از گرانی خودرو حمایت می‌کند، گفت: وزارتخانه‌ای که باید تنظیم بازار را بر عهده گیرد با استفاده از دامپینگی- رقابت مکارانه‌ای- که در بازار داخلی وجود دارد بر طبل گرانی خودرو می‌کوبد.

وزارت صمت بر طبل گرانی خودرو می‌کوبد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ،  محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در روزهای اخیر، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت غیر منصفانه از گرانی خودرو در بازار حمایت می کند که مایه تاسف بسیار است. وزارتخانه‌ای که باید تنظیم بازار را بر عهده گیرد با استفاده از دامپینگی- رقابت مکارانه‌ای- که در بازار داخلی وجود دارد بر طبل گرانی خودرو می‌کوبد.

    ضرورت ورود مجلس به موضوع گرانی خودرو

    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کنونی بازار خودرو قابل تحمل نیست، افزود: مجلس باید به موضوع ساماندهی بازار ورود کند.

    فروش فوری و فروش خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار زمانی می‌تواند بازار چهارچرخ‌ها را سامان دهد که عرضه مناسب و کافی باشد

    وی اظهار کرد: میان دو خودروساز بزرگ کشور یکی کم حاشیه‌تر از دیگری است چراکه مدیریت باسابقه و باتجربه در این شرکت، هدایت امور را به دست گرفته است اما در دومی افراد ناکارآمد و ناموفقی مدیریت را بر عهده دارند در نتیجه مردم باید هزینه این ناکارآمدی را پرداخت کند.

    کاهش عرضه باعث افزایش قیمت خودرو شد

    عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فروش فوری و فروش خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار زمانی می‌تواند بازار چهارچرخ‌ها را سامان دهد که عرضه مناسب و کافی باشد در حالی که در شرایط فعلی کاهش عرضه باعث افزایش قیمت خودرو شده است.

    ستاد تنظیم بازار مسئول ساماندهی بازار خودرو و تعدیل قیمت ها است

    این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار باید اقدامات لازم برای ساماندهی بازار خودرو و تعدیل قیمت ها را انجام دهد و برای چهارچرخ‌ها قیمت منطقی در نظر گیرد.

    فرهنگی تصریح کرد: اگر چه در صورتی که مردم خرید خودرو را به تعویق بیاندازند التهاب بازار تا حدودی کاهش پیدا می‌کند اما مدیران خودروسازی باید اقدامات لازم برای رفع مشکلات موجود در این حوزه را انجام دهند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رفتار مدیران خودروساز در کاهش التهاب و ساماندهی بازار خودرو اثرگذاری زیادی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو