فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۵۹۷»

دولت در افزایش نرخ بنزین و توزیع اجناس کوپنی تعلل کرد

عصر خودرو- نایب رییس مجلس، تأخیر در تصمیم‌گیری را از مشکلات دولت دانست و گفت: لازم بود نرخ بنزین چند سال پیش افزایش پیدا می‌کرد یا اجناس کوپنی زودتر توزیع شوند.

دولت در افزایش نرخ بنزین و توزیع اجناس کوپنی تعلل کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، علی مطهری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: تصمیم به موقع جمهوری اسلامی در مورد تعلیق برخی تعهدات خود در برجام از یک سو نشان داد که ایران در موضع ضعف قرار ندارد و از سوی دیگر کشورهایی را به نکوهش آمریکا واداشت و از جانب سوم نیز آمریکا را دچار مواضع متناقض کرد؛ به طوری که از یک طرف ناو هواپیمابر ارسال می کند و از طرف دیگر، ترامپ التماس می‌کند که با من تماس بگیرید.

    ترامپ فریب اعتراضات دی ماه 96 را خورد

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: حرف ترامپ این است که مانند رژیم شاه تحت فرمان من باشید و اشغال فلسطین را به رسمیت بشناسید تا من به شما رفاه بدهم اما پاسخ ما این است که هیهات من الذله؛ ما تن به خواری نمی‌دهیم و بدون نیاز به آمریکا با تلاش خود به رفاه هم میرسیم.

    وی ادامه داد: آمریکا باید بداند که دوره حکومت بر دنیا برای او به پایان رسیده و قطب اسلامی در حال شکل گرفتن است و آینده خاورمیانه به دست مسلمانان رقم می خورد.

    نایب رییس مجلس افزود: غربی ها باید قبول کنند که در جنگ صلیبی شکست خوردند و دیگر از راه اشغال فلسطین به دنبال انتقام‌گیری از مسلمانان نباشند.

    وی تاکید کرد: امروز دو عنصر "مقاومت" و "وحدت" می تواند ما را از شرایط سخت کنونی با سرافرازی خارج کند؛ ترامپ فریب اعتراضات دی ماه 96 را خورد و خیال می‌کرد با چند فشار اقتصادی، مردم را در مقابل حکومت قرار می‌دهد غافل از اینکه آن اعتراضات ریشه در درون خود حکومت داشت و ناشی از رقابت های سیاسی بود.

    مطهری با بیان اینکه امروز ترامپ برای انتخابات آینده خود به شدت نیاز به برگ ایران دارد، تصریح کرد: مقامات کشور ما می توانند از این فرصت به نحو مقتضی و عزتمندانه استفاده کنند.

    شورای عالی امنیت ملی درباره سرنوشت محصوران انتخابات سال 88 تصمیم گیری کند

    وی از شورای عالی امنیت ملی خواست که نظیر تصمیم شجاعانه و مدبرانه در مورد برجام، درباره سرنوشت محصوران خانگی انتخابات سال 88 نیز تصمیم گیری کند و گفت: اگر یکی از آنها در این حال از دنیا برود، معضلی برای کشور ایجاد می شود.

    رویکرد هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام معضلی شده است

    نایب رییس مجلس همچنین توجه مجلس را به مساله هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام جلب کرد و توضیح داد: این رویکرد به صورت معضلی در آمده است؛ اگر این هیئت که در دل مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد به رویه اخیر خود ادامه دهد، چیزی برای مجلس شورای اسلامی باقی نمی ماند.

    وی تاکید کرد: این هیئت صرفا می تواند نظرات خود را درباره انطباق یا عدم انطباق طرح یا لایحه ای با سیاستهای کلی نظام در حین بررسی آن طرح یا لایحه به مجلس اعلام کند اما تصمیم با نمایندگان است و آنچه تصویب می‌شود صرفا باید برای بررسی انطباق یا عدم انطباق آن با اصول قانونی و شرع به شورای نگهبان برود ولی اکنون هیئت مذکور در مجمع تشخیص به مثابه شورای نگهبان دوم، مصوبات مجلس را از نظر انطباق و عدم انطباق با سیاست‌های کلی نظام بررسی می کند و مانند شورای نگهبان نامه ارسال می‌کند که این ماده و آن ماده این گونه باید اصلاح شود.

    نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: با وجود صدها سیاست کلی، هر مصوبه‌ای از مجلس را می‌توان مورد ایراد قرار داد و به این ترتیب استقلال و اعتبار مجلس، مخدوش و اختیارات آن به شدت محدود می‌شود؛ این آرزوی مجمع اگر بخواهد تحقق یابد نیاز به تغییر قانون اساسی و تبدیل مجمع به مجلس سنا دارد در حالی که قانون اساسی فعلی چنین اجازه ای نمی دهد.

    وی افزود: متأسفانه مجلس شورای اسلامی تاکنون عکس العمل مناسب در مقابل این بدعت آشکار نشان نداده و لازم است مجلس به این بدعت و تضعیف خود پایان دهد؛ اساساً عدم انطباق با یک سیاست کلی به معنای عدم انطباق با قانون اساسی نیست زیرا سیاست های کلی بخشی از قانون اساسی است و متمم آن نیست؛ سیاست های کلی، نه عین قانون اساسی است و نه جزء آن و استناد شورای نگهبان به عدم انطباق با سیاست ها برای مغایرت با قانون اساسی، مخدوش و لااقل قابل تامل و بحث است.

    مطهری پیشنهاد داد که یک جلسه غیر علنی با حضور کارشناسان برای تعیین تکلیف این موضوع و تعیین تکلیف هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام تشکیل شود.

    لات ها در ورزشگاه‌ها میدان‌دار شده‌اند

    وی همچنین با انتقاد از کم توجهی دولت به مسائل فرهنگی و تربیتی، گفت: نمونه این کم توجهی، اتفاقی است که در برخی از مدارس تهران افتاد و حاکی از تسامح و تساهل چند مدیر مدرسه در ترویج ابتذال میان نوجوانان به بهانه شادی و نشاط بود و هنوز منتظر پاسخ قانع کننده وزیر آموزش و پرورش هستیم.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نمونه دیگر از اتفاقات تلخ در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان بود که نشان داد هم وزارت ورزش و هم نیروی انتظامی هنوز نتوانسته اند انتظام لازم و رفتار درست را در ورزشگاه حاکم کنند و لات ها میدان‌دار می‌شوند و مثل نقل و نبات دشنام ناموسی می دهند و اموال ملت را تخریب می‌کنند؛ وزیر ورزش باید بگوید چه زمانی ورزشگاه های ما مانند ورزشگاه های دنیا نظم و انتظام پیدا می‌کند تا مجلس به سوال و استیضاح نرسد.

    شرایط بد اقتصادی دلیل نمی شود موضوع پوشش و حجاب به حاشیه رانده شود

    وی افزود: نمونه دیگر کم توجهی دولت مسائل فرهنگی و تربیتی، عدم نظارت آن بر پوشش اسلامی در جامعه است؛ اجماع همه فقها آن است که آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است و نه مردم.

    این نماینده مجلس توضیح داد: شرایط بد اقتصادی دلیل نمی شود که موضوع پوشش و حجاب به حاشیه رانده شود؛ در درجه اول ادارات دولتی و دانشگاهها و سایر اماکن دولتی باید بر این امر نظارت داشته باشند زیرا مسائل مربوط به عفاف از نظر قرآن بر خلاف نظر غربی ها از اهمیت زیادی برخوردار است و این مسائل چنانچه در ابتدای سوره نور آمده، فرض و واجب است.

    وی گفت: وزارت کشور متولی اصلی مسئله پوشش اسلامی در کشور است و وزیر کشور باید پاسخگو باشد، قبلا از آنکه مجلس دست به اقدام عملی بزند.

    هر خانواده توانمندی دست دو خانواده کم توان را بگیرند

    مطهری همچنین در ادامه نطق خود تصریح کرد: از مشکلات این دولت ضعف و سستی و تأخیر در تصمیم‌گیری است مثلاً لازم بود نرخ بنزین چند سال پیش افزایش یابد اما دولت آنقدر تعلل کرد که در شرایط امروز کار دشواری است و شاید صلاح نباشد.

    وی ادامه داد: همین طور دولت در تامین حداقل کالاهای اساسی خانواده ها در قالب کوپن یا کالابرگ، یک سال است که تعلل می‌کند؛ این کار دو سود دارد، یکی آن که خیال اقشار کم درآمد از مواد مورد نیازشان راحت می شود و یکی آن که دشمن میفهمد که اراده مقاومت ایران برای درازمدت مستحکم است.

    نایب رییس مجلس خطاب به مردم گفت: از همه ملت ایران می‌خواهم شرایط سخت اقتصادی این روزها را با اخوت و برادری آسان کنند؛ هر خانواده توانمندی دست دو خانواده کم توان را بگیرند و مثلا ماهی یک میلیون تومان به آنها کمک کنند زیرا ما در حدیث داریم که اگر در جامعه ای وقتی شخصی نیاز پیدا کند بتواند دست در جیب برادر مومن خود بکند، اخوت و برادری اسلامی در آن جامعه در نهایت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو