فونیکسریمکسبهتام

تسلا توقف تولید باتری خودروهای برقی را تکذیب کرد

عصر خودرو- تسلا خبر توقف سرمایه گذاری در کارخانه گیگافاکتوری ۱ در آمریکا را کاملاً رد و تکذیب کرد.

تسلا توقف تولید باتری خودروهای برقی را تکذیب کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تسلاموتورز که از شرکت‌های خودروسازی فعال در حوزه طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی به شمار می‌رود و همواره اهداف و برنامه‌های بلندپروازانه و جاه‌طلبانه‌ای برای تصاحب سهم بزرگی از بازارهای جهانی را اعلام کرده است، حالا در واکنش به اخبار و گزارش‌های جدیدی که در رابطه با احتمال توقف خط تولید این شرکت در کارخانه گیگا فاکتوری 1 که در ایالت نوادای ایالات متحده آمریکا وجود دارد، آن را رد و تکذیب کرده است.

    مقامات تسلا در گزارش نشریه Nikkei Asian Review خاطرنشان کرده‌اند که به هیچ وجه اخباری که مرتبط با توقف خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی در این کارخانه آمریکایی در فضای مجازی منتشر شده است، صحت نداشته و کذب بوده است.

    این نشریه چند روز پیش اعلام کرده بود که تسلاموتورز به همراه پاناسونیک در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت این کارخانه به میزان 50 درصد تا سال 2020 میلادی هستند چراکه به نظر می‌رسد که سرمایه گذاران به صورت فزاینده‌ای درباره احتمال کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی ابراز نگرانی کرده‌اند که به واسطه همین تشدید نگرانی‌ها، سهام تسلا حدود سه درصد کاهش یافت.

    کارخانه گیگا فاکتوری 1 در ایالت نوادای آمریکا محلی است که دو شرکت پاناسونیک و تسلا به صورت مشترک و با همکاری یکدیگر به تولید باتری خودروهای برقی می‌پردازند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم