فونیکسریمکسبهتام

نشست مشترک معاون امور صنایع با قطعه سازها؛

اختصاص تسهیلات ویژه برای صنعت قطعه سازی

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در دیدار با نمایندگانی از تشکل های تخصصی صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت: بانک مرکزی تسهیلات ویژه ای برای‌ این صنعت اختصاص داده است که با توجه به اتخاذ سیاست های حمایتی ، شاهد بهبود وضعیت این صنعت خواهیم بود.

اختصاص تسهیلات ویژه برای صنعت قطعه سازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا ، در نشست مشترک معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با برخی از اعضا صنعت قطعه سازی کشور موضوعاتی نظیر مشکل تامین مواد اولیه ، ضرورت تدوام تزریق نقدیگی ، تسهیل ورود مواد اولیه به کشور، تخصیص ارز و... مطرح و نمایندگان این صنعت خواستار بازنگری در قراردادهای قطعه سازها با خودرو سازها و اصلاح قیمت ها با توجه به افزایش هزینه تولید شدند..

    در ادامه این نشست فرشاد مقیمی نیز با نگاهی به وضعیت صنعت خودروسازی و قطعه سازی طی چند ماه اخیرگفت: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر مناسب در شرایطی که صنعت خودرو ایران با محدودیت های بین المللی روبه رو بود، توانستیم روند تولید خودرو در کشور را مدیریت کرده و امروز تولید کنندگان با قدرت به تولید خود ادامه دهند.

    معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت ضمن قدردانی از همراهی تولید‌کنندگان در صنعت قطعه سازی گفت: با توجه به مشکلات سرمایه درگردش صنعتگران این بخش و تاثیر این موضوع در فرایند تولید خودرو در کشور، اعطای تسهیلات به این صنعت در دستور کار گرفت و خوشبختانه با همکاری بانک ها وضعیت این صنعت کنترل شد.

    مقیمی خاطر نشان کرد: با پیگیری های که صورت گرفت ، بانک مرکزی اعتبارات خاصی برای صیانت از این صنعت اختصاص داد و ظرف مدت کوتاهی این تسهیلات وارد مدار تولید شد.

    وی تدوین برنامه مشخص برای صنعت قطعه سازی در سال 98 را ضروری برشمرد و خاطر نشان‌کرد: تشکل‌های تخصصی صنعت قطعه سازی با ارایه برنامه‌های هدفمند از تولید قطعات مورد نیازخودرو در سال آینده ، امکان پیش بینی وضعیت صنعت خودرو در سال آینده را فراهم خواهند کرد.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت معتقد است: با ایجاد تصویر واقعی از صنعت احتمال بروز مشکلات احتمالی به حداقل رسیده و روند تولید سیر صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

    معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست های حمایتی وزارت صنعت، معدن وتجارت از واحدهای تولیدی افزود: بنگاه های اقتصادی با مشکلات متعددی روبه روهستند که بخشی از این مشکلات به تخصیص ارز و مشکلات گمرکی باز می گردد.

    مقیمی افزود: ما برای تسهیل فرآیند تولید کمیته ای با همکاری بانک مرکزی تشکیل داده و به صورت مستمر مشکلات صنایع را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

    وی اظهار امیدواری کرد: تولیدکنندگان صنعت قطعه سازی همانند سایر صنایع با ارایه مستندات و طرح مشکلات پیش رو می توانند چالش های ارزی خود را رفع نمایند.

    معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت همچنین از برگزاری نشست های مستمر با مسئولان گمرکی خبرداد و خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی قطعه ساز در صورت بروز مشکل با سیستم گمرکی می توانند موضوعات مورد نظر خود را به این معاونت اعلام نمایند تا اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات فرایند ترخیص مواد اولیه این صنعت با همکاری گمرک صورت گیرد..

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو