فونیکسریمکسبهتام

ردیف بودجه برای توسعه دوچرخه سواری در زنجان اختصاص یافت

عصر خودرو- سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان گفت: زیرساخت های توسعه حمل و نقل در زنجان مهیا می شود و بر این اساس در بودجه سال آینده شهرداری زنجان ردیف جداگانه به موضوع توسعه دوچرخه سواری و گسترش روز افزون این فرهنگ در نظر گرفته است.

ردیف بودجه برای توسعه دوچرخه سواری در زنجان اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سمانه شاددل روز سه شنبه افزود: در ماه های گذشته پویش حمل و نقل پاک و سه شنبه بدون خودرو در شهر زنجان با هدف کاهش آلودگی و تشویق مردم و مسئولان برای استفاده از حمل نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی آغاز شده است.
    وی اظهار داشت: این طرح در شهرهایی مانند تهران، مرکزی، شیراز و اصفهان اجرایی شده که با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مناسب، زمینه ارتقای آگاهی مردم فراهم می شود که با ایجاد زیر ساخت های و جذابیت های لازم می توان شهرندان را برای روزهای سه شنبه های بدون خودرو تشویق کرد.
    شاددل خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش دارد در بازگشایی مسیرهای جدید از قبیل زینبیه مسیری جداگانه برای تردد دوچرخ سواران در نظر بگیرد، هر چند آنگونه که باید و شاید زیر ساخت های لازم برای ترویج این فرهنگ در زنجان فراهم نشده است.
    وی اضافه کرد: این اقدام برای نهادینه شدن رفتار مناسب در راستای مقابله با آلودگی هوا و عوارض ناشی استفاده از خودروها انجام می گیرد و در این میان سمن های محیط زیستی نیز نقش بسزایی در انجام این کار مهم داشتند.
    سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان ادامه داد: در این طرح علاوه بر شهرداری، سمن ها و هیات دوچرخه سواری شهر زنجان نیز مشارکت و همکاری لازم را در پویش حمل نقل پاک و سه شنبه های بدون خودرو را انجام می دهند و به نوبه خود به انسجام بخشی بیشتر منتهی شده است.
    وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های سایردستگاههای اجرائی تاثیر گذار نیز از جمله اهداف مهم این پویش بوده که تا کنون موفقیت هایی را به دنبال داشته است.
    این مسئول ادامه داد: امروز/سه شنبه/ نیزاین پویش با حضور رئیس پلیس راهور زنجان برگزار شد و یکی از موارد مورد توافق ارائه آموزش های حقوق دوچرخه سواران برای علاقمندان اخد گواهینامه راهنمایی و رانندگی در آموزشگاههای رانندگی است و به توسعه روز افزون این بخش منجر می شود.
    وی خاطر نشان کرد: در تعرفه های مربوط به پارکبان و پارکینیگ عمومی مرکز شهر نیز تعرفه مربوط به خودروهای شخصی در روزهای /سه شنبه های بدون خودرو/ 2 برابر روزهای دیگر دریافت می شود و این مهم بخاطر پیوستن شهروندان به پویش حمل و نقل پاک است.
    شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو