فونیکسریمکسبهتام

جک j۳ هاچ بک؛ جانشین بر حق فولکس واگن گل

عصر خودرو- با ورود خودرو فولکس واگن گل به بین خودروهای کارکرده، نگرانی‌هایی در مورد جانشینی این خودرو به وجود آمد که به نظر می‌رسد با ظهور جک j۳ هاچ بک این مشکل برطرف شده است.

جک j۳ هاچ بک؛ جانشین بر حق فولکس واگن گل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، از وقتی که شرکت جک وارد خرید و فروش خودرو سازی ایران شده، محصولاتی با ظاهر و مشخصات فنی متفاوتی در ایران معرفی کرده است. باید بپذیریم که خرید و فروش جک j3 هاچ­بک تا حدود زیادی تحت تأثیر مشخصات ظاهری آن قرار دارد.

    البته این به این معنی نیست که جک j3 هاچ­بک ویژگی‌ها و مشخصات فنی برجسته‌ای ندارد. بنابراین در این مطلب می‌خواهیم این خودروی زیبا و جدید را از برند جک معرفی کنیم.

    مشخصات فنی جک j3 هاچبک

    عموماً دیدگاهی که نسبت به خودروهای هاچ‌بک وجود دارد این است که از تعادل کافی برخوردار نیستند. اما تا حدود زیادی در نسل جدید خودروسازی دنیا این مشکل برطرف شده و با خودروهایی با تعادل بالایی مواجه هستیم. با وجود این که فولکس واگن گل در سال 1384 در آلمان معرفی شد، معرفی جک j3 هاچبک به سال 1391 بر می‌گردد و در شرکت کرمان موتور به بازار معرفی شد. این خودروی زیبا از بسیاری از جهات قابل رقابت با خودروی فولکس واگن گل است و به همین دلیل در این مطلب آن را به عنوان یک جانشین معرفی کرده‌ایم.

    در جک j3 هاچ­بک از یک موتور با حجم 1299 سی سی بنزین سوز استفاده شده است که یک موتور نسبتاً مناسب برای خودروهای هاچ بک به حساب می‌آید. البته از این لحاظ ضعف بیشتری نسبت به خودروی فولکس واگن دارد که از یک موتور 1984 سی‌سی بهره می‌برد. این دو خودرو به عنوان خودروهای پنج نفر شناخته می‌شوند و معمولاً توسط خانواده‌ها مورد پسند قرار می‌گیرند.

    یکی از ویژگی‌های جالبی که پرداخت قیمت جک j3 هاچبک را برای شما ساده‌تر می‌کند، توجه به تعداد سوپاپ‌های آن است که 16 عدد بوده و از 4 سیلندر خطی بهره می‌برد. موتور این خودرو در قسمت جلو خودرو واقع شده و از نوع انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای است. موتور این خودرو می‌تواند 923 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند و نهایت گشتاور خروجی آن 114 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.

    اگر می‌خواهید بدانید که چرا بازار خرید و فروش جک j3 هاچ­بک طرفدار زیادی دارد، شاید بهتر است به سیستم حرکتی خودرو توجه داشته باشد. جعبه دنده استفاده شده در این ماشین از نوع 5 دنده دستی بوده و از یک کنسول میانی برای اهرم تعویض دنده استفاده می‌کند. اگر هم در مورد سیستم ایمنی آن نگران هستید، در لاستیک‌های جلو از ترمزهای دیسکی و در لاستیک‌های عقب از ترمزهای کاسه‌ای استفاده شده است.

    یکی از مواردی که پرداخت قیمت جک j3 هاچ‌بک را برای جوانان ساده‌تر می‌کند، مصرف سوخت نسبتاً پایین آن است که تنها 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. البته داشتن حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و پر کردن شتاب صفر تا صد  کیلومتر در 16 ثانیه برای آن یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که جوانان تمایل چندانی به استفاده از این خودرو نداشته باشند و به هر حال امتیازات منفی برای آن محسوب می‌شود.

    رانندگی با جک j3 هاچ­بک

    اگر به فکر خرید جک j3 هاچ­بک هستید، توصیه می‌کنم که حتماً امتحان رانندگی آن را به هر قیمتی داشته باشید. برخورداری از فرمان هیدرولیک و همچنین استفاده از گیربکس 5 دنده مواردی است که شما احساس کنید با یک خودروی کلاسیک ایرانی رانندگی می‌کنید. خوشبختانه شرکت خودرو کرمان موتور به مسئله ورود هوا به اتاق خودرو توجه زیادی داشته و به همین دلیل به هنگام رانندگی و سرعت بالا صدای باد را به شدت نخواهید شنید.

    با وجود اینکه از طراحی‌های کلاسیک و تا حدود زیادی شبیه به فولکس واگن گل برای جک j3 هاچبک استفاده شده است، اما بخش‌های مکانیزه و پیشرفته نیز در آن وجود دارد. برخورداری از سیستم‌های کنترل صندلی و همچنین سیستم تنظیم برقی آینه‌ها و بالابر برقی شیشه ویژگی‌هایی است که رانندگی با این خودرو را برای شما ساده می‌کند.

    زمانی که مشخصات و اطلاعات جک j3 هاچ­بک را مطالعه می‌کنید شاید قدرت کمکی هیدرولیکی و همچنین فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی مواردی باشد که شما را به خرید آن وسوسه کنند. شما هیچ وقت از این خودرو نباید انتظار داشته باشید که مانند خودروهای سطح بالای جک عمل کند. اما مطمئن باشید که هنگام رانندگی با آن هم احساس امنیت خواهید داشت و هم از اینکه یک هاچ‌بک جدید را امتحان می‌کنید راضی خواهید بود.

    اگر به فکر خرید و فروش جک j3 هاچ­بک هستید، گزینه‌های مختلف کار کرده در سایت دیوار با قیمت‌هایی بالغ بر 45 تا 49 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو