فونیکسریمکسبهتام

سرقت ۲۸۴ خودروی دولتی در پاپوآ گینه نو

عصر خودرو- ۲۸۴ خودرو که دولت پاپوآ گینه نو برای برگزاری نشست اپک در سال گذشته میلادی خریده بود، همچنان در دست کارمندان دولت است و آن ها از پس دادن خودروها خودداری می کنند.

سرقت ۲۸۴ خودروی دولتی در پاپوآ گینه نو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، پاپوآ گینه نو که سه ماه پیش با کمک مالی و نظامی کشورهای دیگر میزبان نشست اپک (APEC) بود، همچنان با مشکلات آن نشست دست به گریبان است.
    این کشور کوچک مجمع الجزایری در اقیانوسیه که نه توان مالی و نه شرایط امنیتی برای برگزاری این نشست را داشت، با کمک چین و استرالیا توانست نظر موافق کشورهای عضو اپک را جلب کند.
    پاپوآ گینه نو حدود 300 خودروی لوکس خارجی تهیه کرد و آن ها را در اختیار کارمندان دولتی قرار داد تا برای رفت و آمد مقام های خارجی که در نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ماه 97) برای شرکت در نشست اپک آمده بودند، استفاده کنند.
    اما این خودروها که در زمان خرید نیز انتقادات وسیعی از سوی مردم این کشور فقیر برانگیخت، هنوز به دست دولت نرسیده و در پارکینگ های شخصی کارمندان و مقام های دولتی است.
    دنیس کورکون رئیس واحد بازیابی اموال دولتی این کشور گفت: 284 خودرو هست که میان کارمندان دولتی توزیع شده بود و هنوز بازگردانده نشده است.
    براساس این گزارش، این خودروها شامل برندهایی همچون لندکروزر، فورد، مزدا و پاجرو است.
    نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اپک) 25 و 26 آبان ماه با حضور رهبران 21 کشور حوزه اقیانوس آرام در پاپوآ گینه نو برگزار شد.
    استرالیا، برونئی، کانادا، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، نیوزیلند، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، تایوان، هنگ کنگ، پاپوآ گینه نو، چین، مکزیک، شیلی، پرو، روسیه، آمریکا و ویتنام، اعضای اَپِک و پاپوآ گینه نو در حال حاضر ریاست آن را برعهده دارد.
    براساس گزارش سازمان ملل پاپوا گینه نو در سال 2018 پنجمین کشور با حداقل های اقتصادی و اجتماعی برای زندگی درجهان شناخته شده و 40 درصد از مردم این کشور درآمدی کمتر از یک دلار در روز دارند و شیوع بیماری های مختلف عفونی در میان آنها هر ازگاه به چالش بسیار مهمی برای دولت آن تبدیل می شود.
    پیتر اونیل نخست وزیر پاپوا گینه نو همزمان با برگزاری اجلاس اپک خواستار تقویت تجارت آزاد در جهان شد و گفت: اقتصادهای کوچک مانند پاپواگینه نو وابستگی شدیدی به اقتصادی های بزرگ دارد و هرنوع تنش اقتصادی و تجاری در جهان به کشورهای کوچک آسیب زیادی می زند.
    پاپوآ گینه نو از سال 1993 یک کشور کوچک عضو APEC بوده است که اقتصادش را برپایه تجارت آزاد و باز و سرمایه گذاری قرارداده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو