فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان امداد و نجات:

امدادرسانی به بیش از ۷۳ هزار حادثه‌دیده از ابتدای زمستان

انجام حدود ۶ هزار مأموریت امدادی

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی ۷۳ هزار نفر از ابتدای طرح زمستانه در جاده‌های کشور گفت: ۸۵ درصد از امدادرسانی‌های صورت گرفته مربوط به حوادث جوی بوده است.

امدادرسانی به بیش از ۷۳ هزار حادثه‌دیده از ابتدای زمستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات  در ارتباط با روند اجرای طرح امداد و نجات زمستانه اظهارداشت: این طرح که از 22 آذرماه تاکنون اجرا شده 5 هزار و 800 مأموریت در قالب آن صورت گرفته که حوادث ترافیکی 52 درصد از کل مأموریت‌ها را به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: از ابتدای طرح زمستانه بیش از 73 هزار نفر امدادرسانی شده که 85 درصد از امدادرسانی‌های صورت گرفته مربوط به حوادث جوی بوده است.

    رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع بیش از 9 هزار تخته پتو و 2 هزار تخته موکت میان حادثه دیدگان گفت: تعداد زیادی کنسروجات، بسته‌های غذایی و اقلام زیستی میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

    سلیمی بیان داشت: افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی و کاهش زمان حضور در صحنه حوادث همچنین ایجاد آرامش برای مسافران از جمله اهداف اجرای طرح زمستانه بوده است.

    وی گفت: افزایش آمادگی و توان عملیاتی هلال احمر در حوادثی همچون سیل، طوفان، برف و کولاک و افزایش توانمندی مسافران زمستانی در مواجهه با سوانح مختلف از طریق توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های چند رسانه‌ای از دیگر اهداف اجرای این طرح بوده است.

    رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: اجرای این طرح تا 23 اسفندماه ادامه دارد و 4 هزار و 425 نفر روز نیروی عملیاتی به صورت سراسری و با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راهور، اورژانس و راهداری اجرا می‌شود.

    وی گفت: در این مدت یک هزار و 245 پایگاه امداد و نجات به صورت شبانه‌روزی با استفاده از یک هزار و 100 دستگاه آمبولانس، 364 دستگاه خودروی نجات و پشتیبانی 24 فروند بالگرد و یک هزار و 328 دستگاه خودروی کمک‌دار در طول زمستان خدمات امدادی مورد نیاز را به مسافران ارائه می‌کنند.

    سلیمی گفت: تاکنون بیش از 5 هزار و 800 مأموریت امدادی انجام گرفته و 73 هزار نفر حادثه دیده کمک‌رسانی شده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو