فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از نخستین تبدیل خودرو دیزلی باری به دوگانه سوز

۴۰ جایگاه عرضه CNG افتتاح شد

عصر خودرو- امروز از نخستین تبدیل خودرو دیزلی باری به دوگانه سوز رونمایی و تعداد ۴۰ باب جایگاه عرضه CNG در سراسر ایران افتتاح شد.

۴۰ جایگاه عرضه CNG افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم افتتاح جایگاه CNG شهدای کهریزک با حضور مسؤولان، ٣9 جایگاه دیگر در سراسر کشور نیز افتتاح شد. هم‌چنین از نخستین تبدیل خودرو دیزلی باری به دوگانه سوز رونمایی شد.

    40 جایگاه عرضه سی‌ان‌جی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت همزمان در 16 استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی این جایگاه‌ها در مجموع روزانه 60 هزار مترمکعب به ظرفیت توزیع سی‌ان‌جی در کشور افزوده می‌شود.

    حمید قاسمی - مدیر طرح CNG کشور - در این مراسم که با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری، نمایندگان مجلس، مدیرعامل ایپکو، رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیا ودجا و مدیرعامل بنیاد تعاون وبدا برگزار شد، از عدم استفاده از CNG در کشور انتقاد کرد و گفت: مذاکراتی با شرکت‌های خارجی و داخلی درباره موتور‌های پایه گازسوز داشتم. در این مذاکرات مدیر بازرگانی فیات گفت که اگر 10 درصد گاز ایران را داشتیم، در ایتالیا یک ماشین بنزین سوز هم وجود نداشت.

    وی درباره مزیت‌های CNG توضیح داد: قیمت CNG یک پنجم قیمت بنزین است و همان مسیری را طی می‌کند که بنزین می‌تواند طی کند؛ همچنین در دسترس قرار دارد.

    مدیر طرح CNG کشور با بیان این‌که در ایران حدود یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌شود، گفت: کل مصرف CNG کشور، 20 میلیون است؛ یعنی 50 برابر این مصرف در پارس جنوبی گاز تولید می‌شود.

    قاسمی با اشاره به برنامه وزارت نفت در سال 1379 گفت: در این برنامه راه‌اندازی 2600 جایگاه CNG دیده شده بود و در حال حاضر، 2475 جایگاه راه‌اندازی شده است. 121 جایگاه دیگر هم توسط بخش خصوصی تأسیس خواهد شد.
    برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه CNG

    وی در ادامه درباره برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه CNG توضیح داد: یکی از این برنامه‌ها، توسعه جایگاه‌های کوچک مقیاس است. این جایگاه‌ها از نظر وزارت نفت همانند ATM بانکی است. یعنی مردم بتوانند در هر کوچه، گاز گیری کنند. 24 جایگاه کوچک مقیاس به‌صورت پایلوت در تهران راه‌اندازی شده و 300 جایگاه هم توسط بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

    قاسمی ادامه داد: اقدام دیگر تحریک تقاضاست. قرار بود هشت میلیون خودروی CNG سوز با موتور پایه گازسوز شوند که تا الان چهار میلیون و 130 خودروی CNG سوز داریم. بحث تبدیل موتور‌ها به شدت دنبال می‌شود و به شورای اقتصاد پیشنهاد کردیم که موتور 1.5 میلیون خودرو را تبدیل کند.

    مدیر طرح CNG کشور با تاکید بر این‌که از سال 1393 تاکنون قیمت CNG افزایش نیافته است اظهار کرد: در سال آینده هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد و فقط قیمت کارمزد افزایش خواهد یافت.

    وی در پایان گفت: ما از 1.5 میلیون خودروی پایه گازسوز حمایت می‌کنیم. بر اساس این گزارش به طور کلی 2489 جایگاه CNG در کشور وجود دارد که 770 جایگاه توسط وزارت دفاع تأسیس شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو