فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

سود ۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریالی متخلفان از فروش خودروهای لوکس

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی وزیر سابق دادگستری گفت: ۴۷ پرونده خودرو در ارتباط با کسانی که خودرو را با ارز مرجع خریداری و در بازار با ارز آزاد فروختند به ارزش ۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال به سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان شاکی ارجاع شده است.

سود ۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریالی متخلفان از فروش خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مرتضی بختیاری افزود: در ارتباط با خودروها، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در موضوع پتروشیمی خودروها، پرونده هایی را تشکیل داده و به تعزیرات حکومتی فرستاده است، 65 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفته، 56 پرونده رسیدگی شده و در حال اجرا است و 40 فقره به اجرای احکام رفته است.
    وی با بیان اینکه اختلاف ما فقط در یک موضوع است، افزود: قانون گذار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان را مرجع قانونی قیمت گذاری تعیین کرده است و یکی از مراجعی می تواند شکایت کند سازمان تعزیرات حکومتی است.
    بختیاری گفت: پرونده کسانی که با ارز مرجع خودرو وارد کرده اند و در بازار با ارز آزاد فروختند، تا زمانی که رأی نهایی صادر نشود، حق اطلاع رسانی نداریم اما زمانی که رأی برای این افراد صادر شد، به اطلاع مردم می رسانیم، پس تفاوت سازمان تعزیرات حکومتی و مراجعی که حق شکایت دارند را مد نظر داشته باشید و بر اساس وظایف قانونی از ما انتظار داشته باشید.
    asrekhodro.com/News/24998
    قیمت خودرو هم‌چنان صعودی
    شش سال پیش در چنین روزی قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی صعودی شد.  سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود 13 میلیون تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود 14 میلیون تومان به فروش می رسد. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 29 میلیون تومان عرضه می شود. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگی های فروش موجود نیست. پژو 206 صندوق دار نیز در مدل V9 آن به قیمت حدود 46 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 35 میلیون تومان به فروش می رسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.پژو 405 نیز به قیمت حدود 20 میلیون تومان عرضه می شود. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 27 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.
    asrekhodro.com/News/24971

    خودروسازی تعطیل شد!
    شش سال پیش در چنین روزی خودروسازی تعطیل شد ؛ خبری که در صورت صحت، واکنش ها و تبعات مختلف در بین مسئولان و اقشار مختلف جامعه اعم از شاغلان مستقیم و غیرمستقیم در صنعت خودرو و دیگر صنایع وابسته خواهد داشت. اما در حال حاضر خودروسازی کشور، دیگر آن شور و حال قدیم را در خطوط تولید خود نمی بیند و بنا بر گزارشات رسیده در حال حاضر این صنعت با مشکلات متعددی از جمله افت تولید و کمبود نقدینگی روبرو شده است و به نظر می رسد در صورت عدم رسیدگی نمی توان پایان خوشی را برای این صنعت متصور شد.احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران گله مند از از مسئولین اجرائی کشور و نمایندگان می گوید: باید از مسئولین اجرائی کشور و نمایندگان مجلس گله مند بود چرا که علیرغم اینکه این مسئولان از مشکلات صنعت خودرو بخوبی مطلع هستند تا کنون اقدام جدی و عملی جهت برون رفت از این شرایط بحرانی بعمل نیاورده اند.وی باتشریح راه حل های برون رفت از مقطع کنونی خاطر نشان کرد: تقریبا همگان از مشکلات بوجود آمده در صنعت خودرو آگاهی دارند و تنها راه حل های خروج خودروسازی ازبحران کنونی تامین حداقل دو هزار میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت حداقل دوساله به شرکتهای خودروساز و همچنین تامین ارز جهت خرید های خارجی و واردات موادمورد نیاز این بخش است تا صنعت خودروی کشور از این بحران عبور کرده و به روند قبلی تولید و عرضه برسد.
    asrekhodro.com/News/24995

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو