فونیکسریمکسبهتام

ضد عفونی‌کردن موبایل و خودرو بدون نیاز به آب

عصر خودرو- یکی از شرکت‌های فناوری نانو امولسیون‌های پاک کننده بر پایه مواد گیاهی را تولید کردند که بدون نیاز به آب قادر به آنتی باکتریال کردن سطوح است.

ضد عفونی‌کردن موبایل و خودرو بدون نیاز به آب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، یکی از شرکت‌های فناوری، محلول‌های شوینده‌ نانویی تولید کرده‌ که از آن می‌توان بدون نیاز به آب برای تمیزکردن بدنه، موتور و لاستیک خودرو استفاده کرد. این شرکت همچنین با استفاده از ترکیبات گیاهی موفق به تولید نانو امولوسیون پاک کننده و آنتی باکتریال تبلت، موبایل و سایر سطوح شدند که مانع از انتقال باکتری می‌شود.

    تلفن همراه می‌تواند خطرناک‌ترین وسیله انتقال و ابتلا به انواع بیماری‌ها باشد؛ چراکه موبایل مکان مناسبی برای رشد باکتری‌ ها است. سرفه کردن، خوردن غذا هنگام استفاده از تلفن همراه، چربی گوش و صورت همه از عواملی است که باعث آلودگی تلفن همراه می‌شود و آزمایش‌های انجام شده در این زمینه نشان داد که تلفن‌های همراه همانند دستگیره در و پول به طور معمول حامل میکروب‌های زیادی هستند و می‌توانند بیماری‌های رایجی مانند آنفولانزا، اسهال و عفونت‌های چشمی را ایجاد کنند.

    پاک کننده موبایل و تبلت تولید شده کاملا گیاهی و بر پایه تکنولوژی نانو بدون الکل بوده که باعث حفظ سلامت کریستال‌های موبایل و لوازم الکتریکی می‌شود ضمن آنکه قادر به حذف باکتری‌ها از روی سطوح است.

    این محصول، یک شوینده شامل یک سورفکتانت و یا ترکیبی از چند سورفکتانت با خواص پاک‌کنندگی در محلول‌های رقیق است. این ماده جزئی از خانواده ترکیباتی است که به صابون شباهت دارند؛ اما نسبت به صابون دارای قابلیت انحلال بیشتری در آب سخت هستند. این مواد به دلیل خاصیت "آمفیفیلیک" مانند صابون عمل می‌کنند به این صورت که دارای یک سر آب‌دوست (قطبی) و سر آب‌گریز (غیر قطبی) هستند.

    امولوسیون مخلوطی از دو یا چند مایع است که به‌طور طبیعی قابل مخلوط شدن نیستند. امولوسیون‌ها جزئی از سیستم‌های دوفازی ماده هستند که کلوئید نامیده می‌شود. این محصول یک نانوامولوسیون غیرالکلی است که به‌عنوان یک شوینده برای تمیز و براق کردن تبلت و موبایل به کار می‌رود.

    از آنجایی که این محلول شوینده نانویی فاقد مواد شیمیایی خورنده است، در دراز مدت آسیبی به سطح رنگ و لاستیک نمی‌رساند. علاوه بر فقدان سمیت و تأثیرات منفی زیست‌محیطی، این محصول از ویژگی‌های جالب توجهی نظیر ایجاد خواص آنتی‌استاتیک برخوردار است بنابراین بعد از تمیزکردن سطح خودرو با این محلول، میزان تجمع گردوغبار در سطح خودرو به حداقل می‌رسد.

    با توجه به بحران آب و نیاز به کاهش مصرف آب به ویژه در شست‌و شوی خودرو، این محلول شوینده نانویی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در مصرف آب داشته باشد.

    لازم به ذکر است که این محصول گواهی نانومقیاس‌ ستاد توسعه فناوری نانو را دریافت کرده و ثبت اختراع آن نیز انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو