فونیکسریمکسبهتام

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

بهره برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل استان تهران

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری گفت: دولت هیچ همکاری برای احداث شهرک حمل و نقل نداشته است.

بهره برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل استان تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، قرار است امروز فاز یک شهرک حمل و نقل استان تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری برسد. پیش از آغاز بهره‌برداری از شهرک حمل و نقل، اصحاب رسانه از مجموعه شهرک حمل و نقل صبح امروز بازدید کردند، در حاشیه این بازدید رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری اظهار داشت:‌ شهرک حمل و نقل 300 هکتار است و عملیات اجرایی آن از سال 69 شروع شده است.

    حسین احمدی‌زاده با انتقاد از عدم همکاری دولت برای تکمیل شهرک  حمل و نقل گفت: هم‌زمان با احداث این شهرک، پایانه‌ نسیم‌شهر هم در حال ساخت بود، در این راستا سنگ‌اندازی زیادی بابت تکمیل این پروژه انجام می‌شد.

    وی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل استان تهران در سه فاز اجرا می‌شود، اظهار داشت: فعلا عملیات فاز یک را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، این در حالی است که هیچ دستگاه دولتی همکاری مناسبی با ما ندارد.

    رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری ادامه داد: در شهرک حمل و نقل 3 هزار خط تلفن به صورت وایرلس داریم و هر شرکت حمل و نقلی امکان دریافت 40 خط تلفن را دارد.

    وی با بیان اینکه همه شرکت‌های حمل و نقلی موظف به احداث خوابگاه برای راننده‌های خود هستند، گفت: در این 300 هکتار، 320 شرکت حمل و نقلی راه‌اندازی می‌شود که فعلا در فاز یک 70 شرکت حمل و نقلی در شهرک حمل و نقل حضور خواهند د ذاشت.

    رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری افزود: مجتمع‌های رفاهی، فرهنگی، مراکز ورزشی، هتل، مهمانسرا، تعمیرگاه و محل‌های پارک طولانی‌مدت در فازهای شهرک حمل و نقل دیده شده است تا خ انواده راننده‌ها هم امکان استفاده از تسهیلات این شهرک  را داشته باشند.

    وی افزود:‌با تکمیل شهرک حمل ون قل، به تدریج پایانه‌های بار و گاراژها از تهران خارج می‌شوند و امکان تبدیل فضای آنها به مراکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری وجود دارد.

    رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری با بیان اینکه از 300 هکتار مساحت شهرک حمل و نقل یک چهارم متعلق به فضای سبز است، اظهار داشت:‌آبرسانی به صورت قطره‌ای به فضای سبز انجام می‌شود و آب را از طریق تانکرها خریداری می‌کنیم.

    احمدی‌زاده با انتقاد از اینکه اتوبوس‌های مسافری به ماشین‌های بارکش تبدیل شده‌اند، گفت: قسمت پایین اتوبوس‌های وی‌آی‌پی باز است و در همین پایانه‌های مسافری که شهرداری‌ها مدیریت آن را برعهده دارند، کالاهای آتش‌زا و بارهایی که ما حمل نمی‌کنیم با اتوبوس حمل می‌شود، انبارهای پایانه‌های مسافری از انبارهای ما به عنوان شرکت‌های حمل و نقلی بیشتر بار دارد، اما شهرداری در این حوزه با ما همکاری نمی‌کند و عوارض زیادی از ما گرفته و طلب می‌کند.

    وی گفت: وقتی که ما می‌خواهیم خود را ساماندهی کنیم، تهران را از آلودگی صوتی و زیستی نجات دهیم، خود سرمایه‌گذاری کرده و آب و برق و گاز آورده‌ایم، انتظار داریم دولت و شهرداری هم همکاری با ما داشته باشند.

    وی ادامه داد: در همین پایانه نسیم‌شهر در یک غرفه 50 متری 10 نفر مشغول کار هستند، در حالی که با تکمیل هر 320 شرکت حمل و نقلی در شهرک حمل و نقل حدود بیش از صدهزار نفر اشتغالزایی مستقیم خواهیم داشت.

    رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری افزود: با این حال دولت هیچ همکاری با ما نمی‌کند و حتی در تهیه قیر برای آسفالت مسیر هم با وجود آنکه از استاندار و رئیس سازمان راهداری موافقتنامه داریم، کمکی به ما نمی‌کند.

    وی گفت:‌ برای 300 قطعه سه فاز شهرک حمل و نقل، کل هزینه‌ها 7 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد می‌شود و 5 هزار میلیارد ریال هم برآورد هزینه‌های زیربنایی، آب، برق، گاز، تلفن، جدول‌ها، آسفالت و... است.

    احمدی‌زاده گفت: با این حال دولت یک ریال هم به ما کمک نکرد، حتی عوارض سنگینی هم از ما گرفتند.

    وی گفت:‌در حال حاضر تاکنون چون پل دسترسی به شهرک حمل و نقل در جاده قدیم تهران - قم و رمپ و لوپ‌ها تکمیل نشده بود، شرکت‌ها رسما شروع به کار نکردند، اما حدود پنج شرکت به صورت نیمه فعال، فعالیت می‌کنند.

    وی با تأکید بر اینکه آرامش و آسایش راننده یکی از اهداف اصلی در شهرک حمل و نقل است،  گفت: وقتی که راننده محلی برای استراحت نداشته باشد، مجبور است تا مقصد یکسره رانندگی کند و این به تصادف می‌انجامد، ما قصد داریم ارتباط شرکت حمل و نقلی با راننده‌ها شفاف و راحت باشد،‌در این راستا خوابگاه با تجهیزات مناسب برای راننده درنظر گرفته‌ایم.

    وی تأکید کرد: قطعا اگر دولت همکاری کند و تسهیلاتی در اختیار ما قرار دهد، با تکمیل شهرک حمل و نقل، تهران از نظر حمل و نقل متحول می‌شود.

    وی افزود: همین پلی که قرار بود به عنوان پل دسترسی ساخته شود، برعهده دولت بود که ده سال اجرای آن به طول انجامید، در حالی که امکان ساخت آن در یک سال وجود داشت.

    وی با بیان اینکه 70 درصد کارها در فاز یک شهرک حمل و نقل تکمیل شده است، گفت: شهرک حمل و نقل به مراکز تجاری، فروشگاه‌های لوازم یدکی و لاستیک و دیگر اماکنی که مورد نیاز راننده است، تجهیز خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط