فونیکسریمکسبهتام

معرفی تیونر اختصاصی محصولات ولوو، Heico Sportiv؛

نگاهی به تاریخچه فعالیت های هِیکو اسپرتیو، تیونر رسمی ولوو

کت و شلوار شیک برای جنتلمن سوئدی

عصر خودرو- کمپانی ولووی سوئد از ۹۲ سال پیش تا کنون در شاخه‌های مختلفی از صنعت حمل و نقل فعالیت داشته است و در حال حاضر از خودروهای سنگین مثل انواع کامیون و اتوبوس گرفته تا ماشین آلات راه سازی و کشاورزی، پیشرانه‌های صنعتی و موتورهای قایق و در نهایت خودروهای سواری بر روی خطوط تولید این برند قرار دارند.

نگاهی به تاریخچه فعالیت های هِیکو اسپرتیو، تیونر رسمی ولوو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اما در بحث خودرو، محصولات این برند را اصولا با کارکتر خانوادگی و ایمنی بالایشان می‌شناسیم که در ظاهر از استایلی خشک و نسبتا رسمی بهره می‌برند. پس اگر خریداری، یک ولووی اسپرت‌تر و جذاب‌تر بخواهد تکلیف چیست؟! در این شماره با تیونر تخصصی این برند یعنی هِیکو اسپرتیو آشنا خواهیم شد.
    تاریخچه‌ای از این تیونر
    همانطور که در بالاتر گفته شد، این برند نیز همچون منهارت برای ب‌ام‌و، لورینسر برای مرسدس‌بنز، آبارث برای فیات و...، یک تیونر اختصاصی است که فقط بر روی محصولات این خودروساز سوئدی کار می‌کند. این برند که فعالیت رسمی خود را از آخرین سال دهه نود میلادی شروع کرد، تاریخچه جالبی دارد که شنیدنش خالی از لطف نیست.
    در سال 1972 میلادی، موسس و مدیرعامل این برند تیونینگ به برند ولوو علاقمند شد و همین موضوع موجب شد که توجه این شخص به محصولات این خودروساز بیشتر شود. در سال 1982، او تصمیم به انتخاب و خرید نخستین خودروی زندگی خود گرفت که با توجه به علاقه شدیدش به ولوو، عجیب نیست که در نهایت، یک ولوو 144 مدل 1973 عایدش شد و 7 سال بعد یعنی در سال 1989، این فرد نمایندگی ولووی منطقه Weiterstadt شهر Hasse را افتتاح کرد. سال 1995 شروع ماجرای اصلی بود! در آن سال HEICO Motorsport دو ولوو 850 توربو را راهی مسابقه 24 ساعته نوربرگرینگ ‌می‌کند که این دو خودرو حضور موفقیت‌آمیزی در مسابقات سال‌های 1995 الی 1997 میلادی داشتند. یک سال بعد، هِیکو اسپورتیو موتوراسپرت نخستین محصولات افترمارکت خود اعم از ترمزهای تقویت شده، ECU ریمپ شده، قفل دفرانسیل، میل سوپاپ و... را برای نصب بر روی خودروهای شهری روانه بازار کرد که این اتفاق، آغاز راه این روزهای این تیونر است. اما در سال 1998 پس از این که HEICO Sportiv با سفارش ولوو محصولی مسابقه‌ای بر پایه S40 2.0 گسترش داد، این برند عنوان «شریک رسمی ولوو در موتوراسپرت» را کسب کرد و یک سال بعد HEICO SPORTIV GmbH با تغییر موقعیت به شهر دارمشتات آلمان، به عنوان یک برند کاملا مستقل شروع به کار کرد. در سال 2000 هیکو اسپرتیو اولین رینگ‌های اختصاصی «هِیکو دیزاین» را تولید کرد و یک سال بعد نخستین محصول خیابانی رسمی این خودرو یعنی ولوو V40 اسپرت ادیشن برای بازار سوئیس آماده شد.
    تغییراتی که هِیکو اعمال می‌کند
    این تیونر در طی 20 سال فعالیتش به سراغ کلاس‌های مختلف محصولات خودروسازی ولوو رفته است. از سدان‌هایی همچون S80 و S90 گرفته تا XC60 و XC90 به عنوان محصولات شاسی‌بلند این خودروساز، همگی توسط این برند دستخوش تغییرات و بهسازی شده‌اند. تغییراتی که هِیکو بر روی این خودروها پدید می‌آورد اعم از ظاهری و فنی است که در بخش ظاهر تغییرات ملایم و دلپسند است اما در بخش فنی با مواردی مثل تغییر برنامه (مپینگ) بخش ECU، بهسازی ورودی هوا، تغییر سیستم اگزوز، ارتقای ترمز و نصب سیستم تعلیق اسپرت و... مواجه هستیم. ضمن این که هِیکو برخی تزئینات داخلی مثل پوشش استیل رکاب با نوشته HEICO، روکش پدال‌ها، سردنده، تودوزی چرم متفاوت، قطعات استیل و کروم برای ترمز دستی، غربیلک، داشبورد، رودری و... را نیز برای محصولات ولوو ارائه می‌کند. در واقع با مراجعه به وبسایت یا نمایندگی‌های این برند، می‌توانید قطعات افترمارکت این برند را خریداری و بر روی خودروی خود نصب کنید و لازم نیست که حتما پکیج کامل محصولاتی که این تیونر برای ولووی شما طراحی و ارائه کرده است را تهیه کنید. ضمنا لازم به ذکر است که تغییرات اعمال شده توسط هِیکو، هیچ اخلالی در وضعیت خدمات و گارانتی خودرو ایجاد نخواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم