فونیکسریمکسبهتام

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران:

توسعه حمل و نقل عمومی دغدغه مشترک مدیران شهری

عصر خودرو- دبیر مجمع نمایندگان استان تهران، از برگزاری نشست هم‌اندیشی مجمع ۵۱ نفره امید با حضور استاندار و شهردار تهران پیرامون بررسی پیشنهادات مدیران شهری برای بودجه ۹۸ خبر داد.

توسعه حمل و نقل عمومی دغدغه مشترک مدیران شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محسن علیجانی زمانی در تشریح جزییات نشست مجمع 51 نفره امید که شب گذشته(سه شنبه 18 دی ماه) با حضور استاندار و شهردار تهران برگزار شده بود، گفت: محور اصلی مباحث مطرح شده در این نشست پیرامون بودجه 98 بود، ضمن اینکه استاندار تهران به ارائه گزارشی در مورد شاخص‌های فرهنگی-اجتماعی تهران و شهرستان‌های اطراف آن و وضعیت سلامت، آموزش، پروژه‌های عمرانی و فضاهای ورزشی و دغدغه‌های بودجه‌ای که دارد، پرداخت.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های استاندار تهران این بود که با توجه به اینکه در بودجه 98 مبلغ60 هزار میلیارد تومان مالیات کشور از استان تهران تامین می‌شود، راهکار مناسبی هم برای برگشت آن ارائه شود تا بتوان از طریق آن شاخص‌های فرهنگی-اجتماعی این شهر را که در شرایط کنونی با مناطق محروم کشور قابل مقایسه است، ارتقا داد.

    وی تصریح کرد: در این نشست شهردار تهران نیز دغدغه‌های خود در زمینه بودجه را به ویژه در زمینه برگشت مبلغ 3200 میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها مطرح کرد، چرا که شهرداری در شرایط کنونی در حوزه منابع و مصارف با عدم تعادل همراه شده است، همچنین شهردار به تشریح برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی که داشته‌اند، پرداخت و در مورد دغدغه‌هایی همچون آلودگی هوا، ترافیک، سلامت مردم شهر تهران و توسعه شبکه‌های حمل و نقل عمومی توضیحاتی را ارائه داد.

    علیجانی یادآور شد: در این نشست دکتر عارف هم بر ضرورت همکاری مشترک پیرامون رفع مشکلاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا و بافت فرسوده و انجام اقداماتی با رویکرد فرهنگی-اجتماعی و توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: رئیس شورای شهر تهران نیز به این نکته اشاره کرد که چگونه باید بتوانیم شهر را اداره کنیم بدون اینکه منجر به قانون‌فروشی و تراکم‌فروشی شود و روش‌هایی را در حوزه مدیریت شهری ارائه کرد که می‌توان از طریق آنها، شهر را با ظرفیت‌هایی که از آن برخوردار است، اداره کرد، همچنین دغدغه‌هایی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی و مترو را مطرح کرد.

    دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آقای الویری نیز 14 پیشنهاد شورای عالی استان‌ها و مدیریت شهری در مورد بودجه 98 و دغدغه‌هایی که در مورد لوایح مالیات بر ارزش افزوده و منابع پایدار مدیریت شهری دارند را مطرح کرد./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو