فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران:

قیمت های شناور مواد اولیه صنعت تایر نیازمند سرعت در تصمیم گیری است

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: فعالان حوزه تایر با خط تولیدی مواجه هستند که هر لحظه نیازمند مواد اولیه است تا تولید متوقف نشود و در این شرایط با توجه به شناور بودن قیمت ها، لازم است تصمیم گیری ها در این حوزه با سرعت بالاتری انجام شود.

قیمت های شناور مواد اولیه صنعت تایر نیازمند سرعت در تصمیم گیری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸:۰۰

    مصطفی تنها در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به افزایش هزینه های تولید صنعت تایر اظهار کرد: یکی از مواد اولیه این صنعت، اسید استئاریک است که هم اکنون قیمت جهانی این ماده بیش از یک دلار بوده این در حالیست که پیش از این این ماده را در آبان ماه با قیمت هر کیلو 23 هزار تومان خریداری کردیم اما امروز قیمت این ماده اولیه 32 هزار تومان اعلام شده است.
    وی با بیان این که دوده به عنوان یکی دیگر از مواد اولیه صنعت تایر از 4 هزار تومان به 10 هزار تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: در همین حال قیمت SDR پتروشیمی نیز با قیمت 14 هزار تومان خرید و فروش می شود و روغن های مصرفی این صنعت نیز از 4 هزار تومان به 8 هزار تومان افزایش یافته است.
    تنها با تاکید بر این که قیمت تمام شده تایر ترکیبی از همه این عوامل است، تصریح کرد: هم اکنون به لحاظ ارزشی 45 درصد ارزش مواد اولیه از خارج کشور تامین می شود و 55 درصد باقی مانده که از داخل تامین می شود نیز ارزبری دارند اما این میزان نیز با افزایش قیمت های زیادی مواجه شدند، ضمن آن که ارز تخصیص یافته با هدف تامین مواد اولیه خارجی قابل استفاده نیست چرا که با وجود گشایش اعتبار برای شرکتی مانند هند به مبلغ یک میلیون  و 747 هزار روپیه با دلار 4200 تومانی طی نامه ای از سوی بانکی که گشایش اعتبار در آن انجام شده، اعلام شد که این پول به حساب ایران بازگردانده می شود چرا که کالای خریداری شده خارج از فهرست مشخص شده بود.
    سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ادامه داد: این به معنای آن است که تولیدکننده سه ماه از وقت خود را از دست داده این در حالیست که نقطه سفارش تولیدکننده در زمانی است که مواد اولیه آن به شدت کاهش یافته و رو به اتمام است در این شرایط تولیدکننده ناگزیر است مواد اولیه خود را حتی با قیمت بالاتری از شخص دیگری خریداری کند. بر این اساس در این شرایط ویژه با مشکلاتی مواجه هستیم که خارج از گود مشخص نیست اما به تولیدکننده فشار وارد می کند.
    وی یادآور شد: هر درخواست ارائه شده به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر افزایش قیمت حتی یک درصدی، بدون احتساب ارائه مستندات و سخت گیری های تعریف شده، دو ماه زمان نیاز دارد و این روند در شرایطی که  قیمت ها برای تولیدکننده شناور است، بنابراین در این مدت زمانی احتمال تغییر قیمت ها به شدت وجود خواهد داشت.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو