فونیکسریمکسبهتام

نیسان با رسوایی تازه‌ای روبرو شد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان به دلیل آنچه آزمایش های فنی نامناسب از سوی برخی کارکنانش خوانده شده با یک رسوایی دیگر پس از دستگیری رییس آن به جرم فساد مالی روبرو شده است.

نیسان با رسوایی تازه‌ای روبرو شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا  ، شماری از بازرسان وزارت راه و ترابری، کارخانه خودرو سازی نیسان را مورد بازرسی قرار داده و متوجه بروز اختلافات فنی شده اند.

    این گزارش حاکی است بازرسی های ماموران نشان می دهد شماری از کارکنان نیسان قبل از اینکه خودروهای فروخته شده را بارگیری کنند، آزمایش های فنی روی سامانه های مختلف آن از جمله ترمزهای این خودروها انجام داده اند که ناقص و نامناسب بوده است.

    این تازه ترین رسوایی پس از دستگیری کارلوس گون رییس برکنار شده شرکت خودروسازی نیسان به حساب می آید و می تواند ضربه دیگری به وجهه این شرکت وارد کند و باعث شود تا فروش خودروهای آن با مشکلات بیشتری روبرو شود.

    نیسان در بیانیه ای آورده است که تا پایان ماه جاری میلادی بررسی های بیشتری درخصوص این پرونده انجام شده و نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

    سال گذشته میلادی شرکت خودروسازی نیسان به دلیل اقدامات نامناسب مشابه در بازرسی قطعات خودروهای فروخته شده، مجبور به فراخوانی بیش از یک میلیون دستگاه خودرو شد.

    در ارتباط با رسوایی قبلی نیز شبکه تلویزیونی 'ان اچ کی' ژاپن اوایل هفته اعلام کرد 'گون' پس از دستگیری به دادستان های توکیو گفته در کم گزارش کردن درآمد خود در گزارش های مالی شرکت، هیچ قصدی نداشته است.

    منابع می گویند رییس 64 ساله پیشین نیسان در حال صحبت کردن با دادستان ها است این نخستین بار است که سخنان این غول صنعت خودروسازی درباره اتهام های مطرح شده علنی می شود.

    'کارلوس گون' و 'گرگ کِلی' چند روز قبل به ظن کم گزارش کردن درآمد 'گون' به میزان ده ها میلیون دلار در طول بازه بیش از هشت سال، دستگیر شدند.

    گون مظنون است به کِلی دستور داده است درآمد سالانه او را در حدود 1 میلیارد ین، معادل تقریبا 9 میلیون دلار گزارش دهد.

    هیات مدیره شرکت نیسان روز پنجشنبه گذشته 'گون' را از سمت ریاست و 'کلی' را از سمت مدیر اجرایی برکنار کردند.

    در عین حال منابع رسانه ای در ژاپن احتمال می دهند یک گریزگاه مالیاتی برون مرزی در خلاف مالی مشکوک 'کارلوس گون' مدیرعامل پیشین شرکت خودروسازی نیسان موتور ژاپن مشارکت داشته باشد.

    کلی در تاسیس یک شرکت زیرمجموعه نیسان در هلند در سال 2010 میلادی مشارکت داشت. نیسان در حدود 53 میلیون دلار در این شرکت تابع سرمایه گذاری کرد.

    'گون' که ریاست شرکت رنو فرانسه را نیز برعهده داشت در سال 2011 میلادی رییس نیسان شد و از سال 2016 میلادی نیز ریاست میتسوبیشی را در اختیار داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو