فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

بی اعتنایی دولت به درآمد حاصل از واردات خودرو

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به حذف درآمدهای حاصل از واردات خودرو در لایحه بودجه ۹۸ اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود منابع ارزی، فشاری که از بابت تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو به دولت وارد می شود و یارانه پرداختی دولت به حوزه تامین ارز بیشتر از درآمد مالیاتی حاصل از واردات خودرو است.

بی اعتنایی دولت به درآمد حاصل از واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    فربد زاوه در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ،  افزود: دولت در حال حاضر به دلیل محدود بودن منابع ارزی خود ناگزیر است برای تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو  از واردات کالاهای اساسی و مواد غذایی بزند. این در حالیست که هم اکنون دولت به ازای هر دلار بابت مواد غذایی حتی با احتساب سامانه نیمایی ، حدود 4 هزار تومان یارانه می پردازد که عدد سنگینی است.
    این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: بر این اساس توقف واردات خودرو به نفع دولت است زیرا دولت با مشکل منابع ارزی مواجه است و موضوع درآمد، چندان موضوع حادی نیست.
    زاوه با بیان این که  آن چه از خلاصه بودجه به دست می آید، ثابت بودن درآمدهای مالیاتی در سال 98 است، گفت: به نظر می رسد هرچند همانند سال گذشته 120 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از مالیات پیش بینی شده است اما به نظر می رسد گروه کالایی آن با تغییراتی همراه بوده است.
    این فعال صنعت خودرو در پاسخ به این که آیا احتمال تغییر این بند از بودجه از سوی مجلس وجود دارد، تصریح کرد: حتی در صورت پیش بینی از سوی مجلس، دولت به آن عمل نخواهد کرد زیرا عدم تحقق درآمد جرم نیست بلکه عدم هزینه کرد عمومی برای دولت مغایرت است.
    وی پیش بینی کرد که حتی در صورت پیش بینی بندی در این زمینه از سوی مجلس، دولت متناسب با هزینه های ارزی زیر بار این موضوع نخواهد رفت مگر آن که شرایط ارزی کشور تغییر کند.
    زاوه یادآور شد: اظهارات معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر کاهش وابستگی نفتی در بودجه 98، نشان می دهد که پیش بینی دولت از درآمدهای نفتی بسیار اندک است و ارز سال آینده کمیاب خواهد شد در این شرایط مهم نیست که درآمد مالیاتی دولت از حوزه واردات خودرو که 1.3 از کل درآمدهای وارداتی را شامل می شود کاهش یابد چرا که جبران این رقم با جایگزینی بخشی دیگر امکانپذیر است.

    نویسنده:میترا ممسنی

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو