فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصر خودرو»؛

اختلافات در اتحاد رنو نیسان بیشتر شد

نیسان درخواست رنو را برای معرفی جانشین گون رد کرد

عصر خودرو- نیسان درخواست رنو برای معرفی فردی به‌عنوان جایگزین کارلوس گون را رد کرد تا به این ترتیب اختلاف میان دو شرکت وارد فاز تازه‌ای شود.

اختلافات در اتحاد رنو نیسان بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، وبسایت japantimes و به نقل از منابع نزدیک به نیسان، این شرکت ژاپنی رنو فرانسه را برای معرفی سریع فردی به‌عنوان جانشین کارلوس گون در سمت‌های مدیریتی نیسان رد کرده است. این در حالی است که رنو هم‌اکنون بزرگ‌ترین سهامدار نیسان است و رد این درخواست از سوی هیات مدیره نیسان می‌تواند نشان دهنده عمق اختلافات دو طرف باشد.
    کارلوس گون پس از مطرح شدن فساد مالی‌اش در ژاپن توسط پلیس این کشور دستگیر و تخت بازجویی قرار گرفت و پس از آن از تمام سمت‌هایش در نیسان خلع شد. به این ترتیب اکنون جایگاه مدیریتی او خالی است و به همین دلیل رنو به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار نیسان، از هیات مدیره این شرکت درخواست کرد در جلسه ویژه‌ای به بررسی برای یافتن و معرفی فردی با اختیارات کارلوس گون بپردازند اما این درخواست از سوی هیات مدیره نیسان رد شده است.
    هیروتو سایکاوا، مدیر ارشد اجرایی نیسان در این زمینه گفته است اختیارات زیاد گون باعث عدم شفافیت در عملکرد وی شده است و به همین دلیل این شرکت به دنبال تجدید ساختار مدیریتی است.
    پیش از این نیز رییس جمهور فرانسه (به‌عنوان سهامدار بزرگ رنو) در حاشیه اجلاس گروه 20 با نخست‌وزیر ژاپن در زمینه روابط میان دو شرکت گفتگو کرده بود هرچند به نظر می‌رسد نتیجه مشخصی از آن حاصل نشده است.
    هرچند طرفین در زمینه جانشینی گون با احتیاط صحبت می‌کنند اما پاسخ سرد نیسان به رنو را می‌توان نشانه‌ای از اختلافات دو طرف دانست به‌ویژه آنکه مدتی است اخباری در زمینه مخالفت هیات مدیره نیسان با عملکرد گون در گذشته به گوش می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط