فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران :

امسال فقط ۷۰۰ تاکسی نوسازی شد

اعتبار خوبی برای تاکسی‌ها در بودجه دیده شده است

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه قرار بود امسال ۱۰ هزار خودرو در تهران نوسازی شود، گفت: ولی تاکنون فقط ۷۰۰ تاکسی نوسازی شده است.

امسال فقط ۷۰۰ تاکسی نوسازی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، هموطنان عنوان کردند«طبق قانون خودروهای عمومی بیشتر از 10 سال باید هر3 ماه یکبار برگه معاینه فنی خودرو بگیرند.کاری نداریم که هر 3 ماه همانند خودروهای شخصی باید هزینه 22000 تومان را پرداخت کنند. هرچند که مسئولین باید بدانند راننده تاکسی قشر ضعیف است و می توانند یه تخفیفی برای آنها قایل شوند .ولی بحث اینجاست که راننده ای خودرو مدل 87 دارد و در سامانه اسقاط خودرو ثبت نام کرده و لی هیچ یک از شرکت های خودرو سازی حدود 1 سال است که خودرویی را تحویل نمی دهند و از طرفی هم تاکسی فرسوده شده از نظر معاینه فنی و اگر راننده با آن در شطح شهر کار کند توسط دوربین ها روزی 50 هزار جریمه می شود. حالا مسولین بگویند تکلیف این راننده ها که تعداشون خیلی زیاد است و اکثرا عیال وار هستند چیست.»

    علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این باره  گفت: داشتن معاینه فنی برای تمام خودروهای الزامی است و همین امر باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

    وی در خصوص نوسازی تاکسیرانی، گفت: باید خودروساز در زمان مقرر خودرو را تحویل می‌داد ولی این امر رخ نداده است.

    قنادان با بیان اینکه تعهداتی قرار بود  از سوی بخش دولتی در بخش اقساط خودرو صورت گیرد، گفت: در بودجه پیشنهادی امسال اعتبار خوبی برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است و یکی از مباحث دیده شده تحویل خودرو است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه قرار بود امسال 10 هزار خودرو در تهران نوسازی شود، گفت: ولی فقط 700 تاکسی نوسازی شده و در سال گذشته 4400 خودرو و در سال 95، 12 هزار خودرو نوسازی شده است.

    وی با بیان اینکه تحویل خودروی شخصی برای خودروسازان در اولویت است، گفت: در کل کشور سالانه فقط 330 هزار دستگاه خودرو تاکسی باید نوسازی شود و این برای خودروسازی که سالانه 2 میلیون خودرو تولید می‌کنند عددی نیست، متأسفانه نوسازی ناوگان تاکسیرانی برای خودرو ساز اولویت ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط