فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

اعلام نرخ جدید حمل ونقل جاده‌ای، به زودی

عصر خودرو- معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: مصوبه جدید محاسبه نرخ حمل و نقل جاده‌ای بر اساس تن بر کیلومتر تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.

اعلام نرخ جدید حمل ونقل جاده‌ای، به زودی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، داریوش امانی در گفتگوی ویژه خبری افزود: این مصوبه ابهاماتی دارد که در حال بررسی و رفع آنها هستیم.

    وی گفت: در بحث اضافه دریافت کمیسیون از رانندگان با هزار و 850 شرکت متخلف برخورد شده است و 230 شرکت حمل و نقل تعطیلی یک تا چند ماهه داشته اند.

    معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گسترش شرکت های تعاونی در زمینه حمل بار را از جمله سیاست های این سازمان اعلام کرد و افزود: هم اکنون 170 شرکت تعاونی در این زمینه در کشور در حال فعالیت هستند.

    دبیر اتحادیه سراسری انجمن های صنفی کامیون داران کشور هم در این برنامه گفت: محاسبه نرخ حمل بار در جاده ها بر اساس تن بر کیلومتر از خواسته های اصلی کامیون داران است که تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است.

    احمد کریمی افزود: در این محاسبه جدید همه شاخص ها دیده شده و مورد توافق رانندگان کامیون قرار گرفته است.

    وی گفت: نرخ کمیسیون بر اساس قانون درصدی از کرایه حمل است که برخی شرکت ها با تخلف، تا 50 درصد حق کمیسیون دریافت می کنند.

    کریمی نبود لاستیک در بازار و قیمت بالای آن را از جمله مشکلات کامیون داران دانست و افزود: در حالی که 8 ماه از سال گذشته است تنها 2 حلقه لاستیک به خودروهای سنگین حمل بار تحویل شده در حالی که هر خودرو نیاز به تعویض 6 حلقه لاستیک دارد.

    وی گفت: لاستیک خودروهای سنگین تا 3 برابر قیمت دولتی در بازار موجود است و رانندگان مجبور به تهیه آن هستند.

    کریمی افزود: این در حالی است که قیمت برخی قطعات خودروهای باری سنگین تا 6 برابر افزایش یافته است.

    مدیرکل امور اقتصادی و تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: دولت تمهیدات لازم را برای واردات لاستیک مورد نیاز یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سنگین اندیشیده است.

    محمدرضا کلامی افزود: از این تعداد 400 هزار دستگاه خودروی باری و 51 هزار دستگاه مسافربری است.

    وی گفت: خودروهای سنگین کشور سالانه به 4 میلیون و 800 هزار حلقه لاستیک نیاز دارند که از این تعداد یک میلیون حلقه در داخل کشور تولید و بقیه وارد می شود.

    کلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز وارداتی لاستیک از 3 هزار و 300 تومان به 4 هزار و 200 تومان افزود: همین مسئله خود باعث افزایش قیمت لاستیک خودروهای سنگین شده است.

    وی گفت: در مهر ماه گذشته150 میلیون دلار برای واردات یک و نیم میلیون حلقه لاستیک ثبت سفارش و 300 هزار حلقه لاستیک توزیع کردیم.

    کلامی با بیان اینکه در مجموع 320 میلیون دلار برای واردات لاستیک خودروهای سنگین ثبت سفارش صورت گرفته است افزود: با تخصیص ارز مورد نیاز در آبان و آذر یک میلیون حلقه لاستیک برای خودروهای سنگین وارد کشور می شود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با بررسی های صورت گرفته دریافتیم که بیشتر مطالبات رانندگان کامیون ها به حق و سال هاست که دستگاه های اجرایی به خواسته های آنان توجه نکرده اند.

    محمدرضا رضایی افزود: خیلی از شرکت های حمل و نقل با صاحب کالا به توافق می رسیدند تا کمتر از حق رانندگان کامیون ها به آنان پرداخت شود.

    وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در برخی از موارد رانندگان کامیون ها تنها 50 تا 60 درصد حقشان را دریافت می کردند.

    رضایی افزود: ناهماهنگی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز به منظور واردات لاستیک مشکلاتی را برای رانندگان خودروهای سنگین کشور ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط