فونیکسریمکسبهتام

هشدارهایی درباره رانندگی در شرایط زمستانی

عصر خودرو- رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا هشدارهایی را برای جلوگیری از تصادف در مسیرهای لغزنده و گرفتار شدن در شرایط برف و کولاک ارائه کرد.

هشدارهایی درباره رانندگی در شرایط زمستانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سرهنگ نادر رحمانی  با اشاره به شیوه متفاوت رانندگی در شرایط زمستانی، کنترل کمتر راننده بر خودرو و وضوح دید کمتر از مسیر اظهار کرد: رعایت فاصله طولی مناسب یکی از مواردی است که زمانی برای عکس العمل مناسب و به موقع را برای راننده فراهم و از غافلگیری راننده جلوگیری می‌کند. حفظ این فاصله برای جلوگیری از تصادفات جلو به عقب ضروری است زیرا در صورت توقف ناگهانی وسیله نقلیه جلویی، زمان کافی را برای توقف فراهم خواهد کرد.

    وی در ادامه با بیان اینکه فاصله طولی مناسب در شرایط جوی مختلف، متفاوت است گفت:‌ فاصله طولی در شرایط عادی به اندازه فاصله یک خودرو است اما این فاصله در زمان بارش باران دو برابر، در زمان بارش برف سه برابر و در زمان یخ زدگی پنج برابر است. رعایت سرعت مطمئنه نیز یکی از عوامل جلوگیری از تصادفات است. در شرایط جوی متفاوت بارها شاهد وقوع تصادفات زنجیره‌ای به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده‌ایم. سرعت مطمئنه به اندازه‌ای است که خود راننده باید متناسب با شرایط جوی و ترافیکی مدنظر قرار دهد.

    وی همچنین با تاکید بر اینکه قبل از سفر باید از سلامت تجهیزات خودرو اطمینان حاصل کرد، گفت: در زمان بارش باران و مه گرفتگی روشن کردن چراغ و مه شکن‌های خودرو از واجباتی است که از تصادفات رانندگی جلوگیری کرده و دید را افزایش می‌دهد بنابر این باید از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. وسایل هشدار دهنده از قبیل،‌ بوق، فلاشر، چراغ های راهنما و... نیز باید بررسی شود تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل شود. همچنین در صورتی که عاج‌های لاستیک از بین رفته است تعویض لاستیک در زمستان یکی از کارهای واجبی است که باید توسط راننده صورت گیرد، اما علاوه بر خرید تایر مناسب، باید مطمئن شوید که خودروی شما برای زمستان آماده است و خودرو را از ابعاد مختلفی مثل کارایی صحیح باتری، بخاری، برف پاک کن، مایعات موجود، درز پنجره‌ها، آیینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو و بسیاری دیگر نیز از موارد بررسی کنید.

    رحمانی با اشاره به اینکه پر بودن باک بنزین از مبداء یک مسئله حیاتی است گفت: پر بودن باک نیز در فصل سرما تراکم در لوله های سوختی جلوگیری می‌کند، اما اگر باک بنزین پر نباشد و تراکم به وجود بیاید، احتمال یخ زدگی افزایش پیدا می‌کند. همچنین مایعات دیگری مثل ضد یخ و آب خودرو نیز از جمله مواردی است که باید توسط راننده خودرو در در شرایط برفی و زمستانی مداوم کنترل شود. کنترل عدم نشتی در مخازن این مایعات نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید رعایت شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو