فونیکسریمکسبهتام

سهم بالای سامسونگ و هارمن در صنعت خودروسازی

عصر خودرو- غول سخت افزاری کره ای با حضوری قدرتمند، جایگاه خود را در زنجیره تامین قطعات خودرو تثبیت کرده است.

سهم بالای سامسونگ و هارمن در صنعت خودروسازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت،  باتوجه به موفقیت برند هارمن (Harman) در حوزه قطعات الکترونیکی و پخش خودرو، انتظار می‌رود شرکت سامسونگ الکترونیکس رشد قابل توجهی را تجربه کند. به عقیده تحلیل گران صنعت خودرو موفقیت هارمن که از زیرمجموعه های سامسونگ به شمار می‌رود، موجب ارتقای جایگاه غول سخت افزاری کره جنوبی درمیان تامین‌کنندگان قطعات خودرو شده است. در همین رابطه مدیر ارشد بخش استراتژی سامسونگ بر این باور است که رشد درآمد و ارتقای جایگاه کره‌ای ها در حوزه تولید قطعات الکترونیکی، به حضور فعال آن‌ها در زمینه تامین قطعات مورد نیاز خودروهای خودران کمک شایانی خواهد کرد.

    برنامه‌ریزی سامسونگ برای حضور فعال دربازار قطعات الکترونیکی خودرو درحالی صورت می گیرد که این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات نیمه هادی درجهان، با پرداخت 8 میلیارد دلار درسال گذشته میلادی شرکت هارمن را به‌ زیرمجموعه‌های خود اضافه کرد و گامی بزرگ به سوی حضوری فعال در صنعت خودروسازی جهان برداشت.

    یانگ سوهن مدیر بخش سیلیکون‌ولی سامسونگ و استراتژیست ارشد این شرکت درجریان کنفرانس وب در لیسبون پرتغال به خبرنگار رویترز گفت:

    20 ماه از خرید هارمن توسط سامسونگ می گذرد و به باور من هم‌اکنون زمان حضور جدی و تعیین کننده در بازار است.

    شرکت هارمن که عمدتا به خاطر تولید اسپیکرها شناخته می‌شود، سهم قابل توجهی از تولید قطعات الکترونیکی خودرو شامل رهیاب ماهواره‌ای و مالتی مدیا (سامانه سرگرمی خودرو) دارد. سوهن در ادامه سخنان خود اظهار داشت که هارمن آمار بسیارخوبی در زمینه رشد درآمدهای خود به ثبت رسانده و انتظار می‌رود که آمار کسب درآمد این شرکت به‌زودی دو رقمی شود که این موضوع اتفاق بسیار خوبی بوده و سامسونگ را به‌عنوان یک بازیگر عمده در زنجیره تامین قطعات صنعت خودروی جهان قرار خواهد داد.

      استراتژیست ارشد سامسونگ افزود:ما همواره از شراکت، سرمایه گذاری و خرید شرکت‌های تجاری استقبال می کنیم.هم زمان با گسترش و توسعه تکنولوژی خودروهای خودران، سامسونگ برای توسعه شبکه 5G که از جمله نیازهای ضروری خودروهای خودران به شمار می‌رود، همکاری خود را با شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا آغاز کرده است. سوهن در ارتباط با فعالیت های سامسونگ در حوزه خودروهای خودران می پرسد:

    آیا شرکت‌های خودروسازی می توانند تمام کارها را به تنهایی انجام دهند؟ برای مثال خودروسازان قطعا با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد؛ آن‌ها نمی دانند که برای نمونه آیا نیازی به تطبیق سیستم‌عامل اندروید دارند یا خیر؟ آیا اصلا می خواهند که وظیفه تامین سیستم‌عامل موردنیازشان را به گوگل واگذار کنند یا نه؟ اینها چالش‌های جدیدی هستند که شرکت‌های خودروسازای پیش از این با آن‌ها روبه‌رو نشده بودند.

    حضور جدی سامسونگ در حوزه صنعت خودروی جهان در حالی تحقق می یابد که سرمایه این شرکت کره ای کاهشی 27 درصدی در سال جاری میلادی تجربه کرده است. یانگ سوهن می‌گوید، این کاهش تنها سبب حضور نه چندان پر رنگ سامسونگ در بازار کارت حافظه شده اس، بلکه دربخش های دیگر تغییری در میزان سرمایه گذاری و هزینه های غول کره‌ای ایجاد نخواهد شد.
    او ادامه داد: شما شاهد ادامه سرمایه گذاری های ما دربازار خواهید بود اما بازار کارت حافظه به‌دلیل عرضه قابل‌توجه محصول درحال حاضر جذابیت چندانی نداشته است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا حضورمان را دراین بازار کمی محدود کنیم.مدیر سیلیکون‌ولی غول سخت افزاری کره ای براین عقیده است که هنوز فاصله قابل توجهی با خودروهای تمام خودران داریم اما دربرخی موارد ممکن است بتوانیم این نوع خودروها را در بخش هایی از چین تجربه کنیم.

    به‌گفته این مدیرارشد سامسونگ، کره‌ای‌ها رقمی معادل 46 میلیارد دلار در سال جاری میلادی هزینه کرده اند که بخش قابل توجهی از این سرمایه گذاری به حوزه تحقیق و توسعه سرازیر شده است. سوهن می گوید:

    اگر به دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نگاه کنید شاهد خواهید بود که ما بیش از هرشرکت دیگری سرمایه گذاری کرده ایم.

    استراتژیست ارشد سامسونگ که در بزرگ‌ترین کنفرانس اروپا درحوزه تکنولوژی شرکت کرده بود درپایان پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی به‌زودی هرآنچه ما با آن سروکار داشتیم از صنعت نشر تا صنعت گردشگری و حتی نحوه سرو غذا در رستوران را تغییر خواهد داد و درنهایت شغل بیشتری ایجاد خواهد کرد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط