فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران:

ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران

عصر خودرو- ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهرانمعاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: خودروهایی که شماره تهران نیستند باید برای تردد در تهران محدودیت داشته باشند.

ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با استناد به آمار وزارت راه از تعداد خودروهایی که روزانه وارد تهران می‌شوند و در پایان روز خارج می‌شوند، گفت: بر این اساس روزانه 550 هزار خودرو از شهرهای اقماری وارد تهران می‌شوند و سپس به شهر خود بر می‌گردند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: خودروهایی که پلاک تهران نیستند عوارض سالیانه خود را باید به شکلی متفاوت پرداخت کنند، زیرا خودرویی که پلاک تهران نیست باید برای تردد در تهران محدودیت داشته باشد و یک خودرو نمی‌تواند تمام سال در تهران حضور داشته باشد ولی شماره شهرستان داشته باشد.

    پورسیدآقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر عوارض خودرو در هر شهری که پرداخت شود به حساب شهرداری همان شهر واریز می شود، تأکید کرد: این وضعیت یک نقص قانونی است و باید عوارض خودرو در حساب شهرداری محل تردد خودرو واریز شود.

    وی افزود: برای اینکه این موضوع را اجرایی کنیم، به وزارت کشور نامه‌ای داده‌ایم که وزارت کشور متعهد شود یک سامانه ملی عوارض خودرو را راه‌اندازی کند تا هر کس عوارض خودرویش را در هر شهری که پرداخت کرد، مبلغ واریز شده به حساب شهرداری شهری برود که خودرو شماره‌گذاری شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه برای این کار با وزارت کشور مکاتبه‌ای شده و  جلسه‌ای برگزار کردیم، گفت: آن‌ها موافقت اولیه کرده‌اند که این کار به شهرداری تهران واگذار شود تا شهرداری تهران به نمایندگی از وزارت کشور این سامانه را راه‌اندازی کند و ما هم پذیرفتیم که شهرداری تهران برای کل کشور این کار را انجام دهد.

    وی افزود: این کار به نفع همه است زیرا هر کس عوارضش را در هر جا پرداخت کند به حساب شهر خودش می‌رود و از سویی دیگر تفاوت شماره خودرو هم دارای معنا می‌شود؛ در غیر این صورت تفاوت شماره خودرو بی معنی خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو