فونیکسریمکسبهتام

لغو دوباره اجرای طرح کاهش آلودگی از سوی پلیس

چراغ قرمزی که بعد از ۱۵ روز سبز نشد

عصر خودرو- مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا اول آبان آغاز شد اما پلیس ۲ ساعت بعد از شروع کار ،طرح را متوقف کرد. سپس شهرداری اعلام کرد اجرای طرح به ۱۵ آبان موکول شده است اما دوباره پلیس کار را به تعویق انداخت.

لغو دوباره اجرای طرح کاهش آلودگی از سوی پلیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، قرار بود شهرداری تهران از ابتدای آبان طرح کاهش آلودگی هوا را اجرایی کند و برای این منظور اطلاع رسانی گسترده ای انجام داد.

    محسن پورسیدآقایی یکم آبان گفت: فاز دوم طرح کاهش از امروز آغاز و خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

    به گفته معاون شهردار تهران ، باید به صورت جدی برای آلودگی هوا و ترافیک چاره‌اندیشی کرد و بیشترین آلایندگی متعلق به خودروهای دیزلی است. 

    به اعتقاد پورسیدآقایی، داشتن معاینه فنی برای همه خودروها الزامی است اما خودروهایی که کمتر از 4 سال از تولید آنها می‌گذرد بهتر است با وجود اینکه برای آنها الزامی نیست معاینه فنی بگیرند. 

    2 ساعت بعد از اظهارات معاون شهردار تهران سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اجلاس اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش، از  احتمال تعویق در اجرای سراسری طرح کاهش در پایتخت خبر داد و گفت: اگر احساس کنیم که مردم دچار مشکل می‌شوند و زیرساخت‌ها هنوز آماده نیست قطعاً یک فرصتی به مردم خواهیم داد.

    وی گفت: متأسفانه خبرهایی رسیده که صف‌های طویلی برای دریافت معاینه فنی ایجاد شده است.

    قبل از اجرای مرحله دوم طرح کاهش، شهرداری تهران و پلیس نشست مشترکی در این زمینه برگزار کردند و سردار مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حضور در جلسه را نشان از تضمین اجرای مرحله دوم طرح کاهش عنوان کرد و گفت:  موضوع سلامت شهروندان قابل اغماض نیست و در زمینه برخورد با افرادی که فاقد معاینه فنی هستند ورود جدی می‌کنیم.

    قرار بود از امروز طرح کاهش در تهران آغاز شود ولی دوباره از سوی پلیس این طرح لغو شد. سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران امروز گفت: ما نباید هماهنگی‌ها و تدارکات را برای مقابله با آلودگی هوا در میانه راه ناتمام بگذاریم. حدود 150 هزار خودرو هنوز موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده‌اند و در صورتی که این میزان خودرو، گواهی معاینه فنی را اخذ نکنند، خود را در زمان وارونگی که میدان اصلی نبرد با آلودگی هوا است به موقع تجهیز نکرده‌ایم و حتما با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد. 

    وی افزود: ما نباید هماهنگی‌ها و تدارکات را برای مقابله با آلودگی هوا در میانه راه ناتمام بگذاریم. حدود 150 هزار خودرو هنوز موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده‌اند و در صورتی که این میزان خودرو، گواهی معاینه فنی را اخذ نکنند، خود را در زمان وارونگی که میدان اصلی نبرد با آلودگی هوا است به موقع تجهیز نکرده‌ایم و حتما با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

    سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه ناجا نگران صف‌های خودروها در مراکز معاینه فنی است، خاطرنشان کرد: باید به تقویت شرایط بازدارندگی توجه لازم صورت بگیرد. همه شهروندان، دستگاه‌ها و بخش‌ها نسبت به رفع آلودگی هوا موظف هستند اما اعمال قانون ضمانت اصلی در موفقیت برنامه کنترل آلودگی است.

    حسینی میلانی با بیان اینکه براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در دنیا از هر 10 نفر، 9 نفر در معرض آلودگی هوا هستند، ابراز داشت: شهرداری تهران به راهنمایی و رانندگی کمک‌های لازم را مبذول داشته است.در هفت ماهه اول سال 97، 60 میلیارد تومان بودجه جاری و 10 میلیارد بودجه عمرانی کمک‌شده است. در این چارچوب ما انتظار همراهی از راهور و ناجا را داریم.

    سید نواب حسینی‌منش رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص لغو دوباره طرح کاهش گفت: پلیس به دلیل طولانی بودن صف های معاینه فنی این طرح را دوباره به تعویق انداخت اما صف های طولانی در مراکز معاینه فنی نداریم و می توانید بازدیدی از مراکز داشته باشید.

    به گزارش فارس، در نیمه دوم سال آلودگی هوا در تهران بیداد می کند. در صورتی که خودروها معاینه فنی دریافت کنند، بخشی از مشکلات پایتخت نشینان برطرف می شود اما مشخص نیست چرا هر بار اجرای مرحله دوم طرح کاهش به تعویق می افتد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو