فونیکسریمکسبهتام

اعتراف تلویحی معاون ترافیک شهرداری تهران به ناکارآمدی دوربین‌های طرح کاهش

عصر خودرو- در حالی که پورسید آقایی ادعا کرد بود تمام معابر شهر به منظور کنترل خودروهای آلاینده تحت پوشش دوربین است، اما او امروز از شهروندان درخواست کمک کرد.

اعتراف تلویحی معاون ترافیک شهرداری تهران به ناکارآمدی دوربین‌های طرح کاهش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران که از مدیران به یادگار مانده از دوره شهرداری نجفی است، صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» اقدامی غیر منتظره انجام داد که خاطره یاری جستن نجفی از جوانان برای تکاندن برف انباشته شده بر روی درختان را زنده کرد.

    پورسید آقایی در این برنامه کاغذی را که بر روی آن نوشته شده بود «#دودبدرود» مقابل دوربین گرفت و از عموم شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده خودروهای دودزا از آن عکس بگیرند و تصویر آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

    وی تصریح کرد: «همکاران ما تمام این شبکه ها را رصد می‌کنند و خودرو را شناسایی خواهند کرد تا مشکل فنی آن حل شود.»

    «دودبدرود» کمپینی برای مقابله با آلودگی هوا و به لحاظ لغوی به معنای خداحافظی با  آلودگی هواست که می تواند اقدام موثری در جهت جلوگیری از وخیم شدن آلودگی هوای تهران در روزهای سرد سال باشد؛ ضمن  اینکه شهروندان هم بتوانند در شبکه های اجتماعی دیدگاه های خود را نسبت به ضرورت و نحوه خداحافظی با آلودگی هوا بیان کنند نیز کاری پسندیده است.

     این نظریه و ابتکار آقای معاون ترافیک از چند جهت بی نتیجه و مشکل آفرین است و طرح چنین موضوعی بر روی آنتن زنده تلویزیون تنها یک پروپاگاندای تبلیغاتی برای موثر نشان دادن  این معاونت در زمینه کاهش آلودگی هواست.

    طبق قانون پلیس موظف به متوقف نمودن خودروهای آلاینده است و باید در صورت مشاهده این گونه خودروها در سطح معابر نسبت به توقف و اعمال قانون آنها اقدام کند. در این شرایط دعوت از شهروندان و تشویق آنها به عکس گرفتن از خودروی شهروندانی که خودرویشان آلایندگی دارد، موازی کاری با پلیس است و موجب ایجاد بستر نزاع در میان شهروندان می شود.

    اینکه شهروندان در صورت مشاهده خودروهای دودزا به آنان نزدیک شوند، عکس بگیرند و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند، کاری نیست که دردی از در آلودگی هوا کم کند. زیرا که اولا اقدام به این کار توسط شهروندان نزدیک شدن به حریم خصوصی افراد است و در هر عکس گرفتن امکان اعتراض راننده خودرو و فرد درگیری با عکاس وجود دارد، زیرا که راننده نمی داند آن فرد از داخل خودرو عکس می گیرد و یا تنها از اگزوز خودرو عکس گرفته است.

    چه تضمینی وجود دارد که اگر شهروندی عکسی را صفحه شخصی خود منتشر کرد، چند ساعت بعد از طرف فردی ناشناس مورد هجوم قرار نگیرد.

    پیش از این پورسیدآقایی در آستانه اجرای طرح LEZ گفته بود که دوربینهای این معاونت تمام معابر شهر را پوشش می دهند، و هر خودرویی که بدون معاینه فنی در معابر شهر تردد کند، توسط دوربینها جریمه خواهد شد.

    سخنان امروز صبح پورسیدآقایی نشان می دهد که احتمالا این دوربینها در شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی ناتوان هستند و آن همه سروصدا به منظور اجرای این طرح در عمل نتیجه ای نداشته و امروز نه تنها این دوربینها نمی توانند تمام سطح شهر را پوشش بدهند و خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی کنند، بلکه همکاران پورسیدآقایی هم نمی توانند با استفاده از این دوربینها معابر شهر را رصد کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو