فونیکسریمکسبهتام

با حضور جانشین وزیر دفاع صورت گرفت

رونمایی از دومین دستگاه کمک بازرس کامیونی اشعه ایکس

عصر خودرو- با حضور جانشین وزیر دفاع و معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دومین دستگاه کمک بازرسی کامیونی اشعه ایکس رونمایی شد.

رونمایی از دومین دستگاه کمک بازرس کامیونی اشعه ایکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، امروز مراسم رونمایی از دومین دستگاه کمک بازرسی کامیونی اشعه ایکس در آزادراه تهران ـ ساوه برگزار شد.

    در این مراسم از دستگاه کمک بازرسی کامیونی اشعه ایکس که ساخته‌شده به دست مهندسان و طراحان توانمند ایرانی است رونمایی شد و پیش از این اولین دستگاه کمک‌بازرسی کامیونی اشعه ایکس در مرز بازرگان راه‌اندازی شده است.

    براساس این گزارش طرح نظارت بر فرآیند حمل زیرسامانه شناسایی کالای قاچاق از اوایل سال 1392 در دستورکار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

    این طرح شامل 4 فاز اصلی پیشگیری، شناسایی، بازرسی و اقدام می‌شود. پیشگیری قاچاق کالا با توسعه زیرسامانه‌های سامانه جامع حمل و نقل و اتصال آن به سامانه جامع تجارت به صورت مناسبی پیش رفته است که این سامانه با رونمایی از سامانه جامع حمل و نقل در اسفند امسال تکمیل خواهد شد.

    فاز شناسایی نیز با توسعه سامانه‌های هوشمند اکنون به بلوغ خود رسیده و ستاد قادر است، با دسترسی به سامانه‌های اطلاعاتی متعدد، پردازش داده‌ها و تدوین سناریوهای قاچاق به صورت هوشمند موارد ظن قاچاق را شناسایی کند.

    فاز بعدی طرح با استفاده از سامانه‌های کمک بازرس، جهت تکمیل اطلاعات از سال 96 شروع شد؛ مشاوران و کارشناسان ستاد پس از مطالعه تکنولوژی‌ها، تجهیزات،‌ تولیدکنندگان و توانمندی‌های فناوری در این حوزه نسبت به قراردادهای ساخت تجهیز با شرکت‌ها و سازمان‌های دانش‌بنیان داخلی اقدام کردند.

    از جمله اهداف و دستاوردهای اصلی طرح در فاز بازرسی کنترل هوشمند، بازرسی و کنترل غیرمانع، توسعه شبکه کنترلی، اطلاعات مطمئن و عاری از حفره‌های امنیتی و قابلیت‌های کارکردی سامانه‌های کمک بازرسی است.

     این سامانه با حضور قاسم تقی‌زاده معاون وزیر دفاع و عبدالله هندیان معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رونمایی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم