فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور :

زائران اربعین امسال در مرزها کمبود پارکینگ ندارند

فراهم کردن ظرفیت پارک ۲۶۰ هزار خودرو

عصر خودرو- مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم به منظور کاهش ازدحام جمعیت و ترافیک در مرزها هم‌زمان با اربعین حسینی، از تدارک پارکینگ‌هایی با ظرفیت ۲۶۰ هزار خودروی سبک و سنگین در مرزها خبر داد.

زائران اربعین امسال در مرزها کمبود پارکینگ ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،شهریار حیدری  مدیرکل امور مرزی وزارت کشور  با اشاره به آمادگی مرزهای ایران و عراق برای تردد زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: با آغاز نام‌نویسی پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح، تمامی مرزهای پیش‌بینی شده برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین آماده شده است.

    وی به پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم به منظور کاهش ازدحام جمعیت در مرزها هم‌زمان با اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: هر ساله در برخی مرزها با نزدیک شدن به ایام اربعین شاهد ازدحام جمعیت هستیم که امسال تدابیر لازم به منظور کاهش ازدحام جمعیت و ترافیک در مرزها اندیشیده شده است.

    حیدری از تدارک 260 هزار جای پارک ماشین‌های سبک و سنگین خبر داد و گفت: امسال برای استقرار ماشین‌های سنگین و سبک پارکینگ‌هایی با ظرفیت 260 هزار خودرو پیش‌بینی شده است که این پارکینگ‌ها در چهار مرز مهران، خسروی، چذابه و شلمچه قرار دارند.

    مدیرکل امور مرزی وزارت کشور به احتمال عدم بازگشایی مرز خسروی نیز اشاره کرد و افزود: در صورتی که دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکند، زائران اربعین حسینی به سایر مرزها هدایت می‌شوند اما ما زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مرز خسروی را نیز مهیا می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه هیچ‌کسی بدون داشتن گذرنامه و ویزا نمی‌تواند از مرزها خارج شود، خاطر نشان کرد: امسال تدابیر امنیتی خوبی در مرزها پیش‌بینی شده است، به طوری که از مهران تا صفر مرزی یا بهرام آباد که با عراق مشترک است، 11 کیلومتر فاصله است. ما در این فاصله گیت‌هایی قرار داده‌ایم که مسافران در مهران پیاده شده و با اتوبوس‌های شهری مستقر در آنجا جابجا می‌شوند، تا علاوه بر کاهش ازدحام جمعیت و کنترل ترافیک در مرز، از پذیرش افرادی که گذرنامه و ویزا ندارند جلوگیری کنیم.

    به گزارش فارس، نام‌نویسی ازائران اربعین حسینی از چهارم مهرماه آغاز شده است و تمامی زائران برای این سفر معنوی باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند. همچنین هزینه ویزا، خدمات درمانی و پوشش بیمه‌ای 386 هزار و 267 تومان پیش‌بینی شده است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو