فونیکسریمکسبهتام

حداقل قیمت خودروهای وارداتی به بالای ۲۰۰ میلیون تومان رسید

کف قیمت بالا آمد

عصر خودرو- در شرایطی که رکود همچنان میهمان بازار خودرو کشور است، قیمت‌ها کماکان بالا می‌روند و کسی نمی‌داند آخر این جاده گرانی کجاست. طبق اخبار رسیده از بازار، رکود و کاهش تقاضا گریبان نمایشگاه‌داران خودرو را گرفته، با این حال میل افزایش قیمت را پایانی نیست.

کف قیمت بالا آمد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هرچند جهش قیمتی در بازار خودروهای داخلی نیز مشاهده می‌شود، با این حال روند افزایش قیمت در بازار وارداتی‌ها، مرزهای گرانی را یک به یک درمی‌نوردد و کسی را یارای مقابله با آن نیست. شرایط به شکلی است که به‌نظر می‌رسد کف قیمت در این بازار به بالای 200 میلیون تومان رسیده و تقریبا دیگر نمی‌توان خودرویی خارجی و وارداتی را با قیمتی زیر این رقم خریداری کرد. آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت عنوان می‌کنند، در حال حاضر قیمت‌هایی نجومی در بازار خودروهای وارداتی از سوی فروشندگان مطرح می‌شود و از همین رو میل و البته توان مالی چندانی برای خرید وجود ندارد.بر این اساس، در حال حاضر کیا سورنتو با قیمتی برابر با 390 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر چیزی حدود 15 میلیون تومان دیگر افزایش قیمت داشته است. از سوی دیگر، کیا سراتو نیز بالاخره از مرز 200 میلیون تومان عبور کرد تا رکوردی جدید را در قیمت خود تجربه کند.

    این محصول که حدود 20 میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر 210 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فعالان بازار همچنین از تداوم افزایش قیمت کیا اپتیما خبر می‌دهند. به گفته آنها، اپتیما با عبور از محدوده 300 میلیون تومانی، در حال حاضر قیمتی برابر با 310 میلیون تومان دارد. با این حساب، خودرو موردنظر چیزی حدود 50 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. اما در بین محصولات هیوندایی نیز افزایش قیمت‌هایی چند ده میلیون تومانی به چشم می‌آید و در این بین، سانتافه در مدل فول، بیشترین جهش را داشته است. به گفته فعالان بازار، این محصول با افزایش قیمتی حدودا 40 میلیون تومانی، در حال حاضر با 375 میلیون تومان قابل خرید است. از سوی دیگر، مدل هیبریدی و 2018 سوناتا نیز که افزایش قیمت داشته، در حال حاضر 290 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که مدل 2017 این محصول را شاید بتوان با قیمتی حدود 265 میلیون تومان خرید.فعالان بازار اما در مورد هیوندایی توسان نیز از افزایش قیمت 15 میلیون تومانی این محصول خبر می‌دهند. بر این اساس، توسان در حال حاضر قیمتی برابر با 285 میلیون تومان دارد. از بازار هیوندایی النترا نیز خبر می‌رسد خودرو موردنظر با افزایش قیمتی بیش از 10 میلیون تومان، حالا 205 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.در بین دیگر خودروهای وارداتی، تویوتا کمری هیبریدی نیز از افزایش قیمت در امان نبوده و با توجه به جهش 15 میلیون تومانی‌اش، در حال حاضر 290 میلیون تومان قیمت دارد. نیسان جوک نیز که حدود 20 میلیون تومان افزایش قیمت داشته، هم‌اکنون با 225 میلیون تومان قابل خرید است.اما در بازار خودروهای فولکس واگن نیز افزایش قیمتی شدید رخ داده است. بر این اساس، مدل تیگوان این خودرو که در بدو ورود به کشور، کمتر از 300 میلیون تومان به مشتریان فروخته شد، حالا حدود 500 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین برای خرید فولکس پاسات نیز که از افزایش قیمت  بی‌تاثیر نبوده، باید حدود 300 میلیون تومان هزینه کرد.

    افزایش قیمت در رکود

    در بازار خودروهای داخلی نیز با وجود رکود سنگین، همچنان سیر صعودی قیمت ادامه دارد، هرچند البته افزایش قیمت‌ها همه‌گیر نبوده و بیشتر شامل محصولات بالای 45 میلیون تومان که قیمت‌گذاریشان آزاد است، می‌شود.بنا به گفته فعالان بازار، در حال حاضر در بین محصولات ایران خودرو، پژو 206 تیپ 5 قیمتی برابر با 44 میلیون و 500 هزار تومان دارد که این موضوع از ثبات قیمت خودرو موردنظر حکایت می‌کند. پژو 207 اتومات نیز که تغییر قیمتی نداشته، در حال حاضر با همان قیمت 63 میلیون تومان قبلی خرید و فروش می‌شود.این در حالی است که تندر-90‌ها این هفته را نیز با افزایش قیمت به انتها رسانده و گران‌تر شده‌اند. بر این اساس، تندر مدل E 2پارس خودرو قیمتی برابر با 48 میلیون و 500 هزار تومان دارد که نشان می‌دهد خودرو موردنظر یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.پارس‌تندر نیز که یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر با قیمتی معادل 49 میلیون و 500 هزار تومان قابل خرید است. از بازار تندر اتومات نیز خبر می‌رسد که این  خودرو سه میلیون تومان افزایش قیمت داشته؛ بنابراین هم‌اکنون محصولی 56 میلیون تومانی به حساب می‌آید.در بین دیگر خودروهای داخلی، ساندرواستپ وی همچنان در مسیر گرانی می‌رود، به نحوی که این هفته نیز بیش از سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت. بنا به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید ساندرواستپ وی اتومات باید 73 میلیون تومان هزینه کرد. نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت اما در مورد رانا نیز از افزایش قیمت آن صحبت به میان می‌آورند. به گفته آنها، این محصول در حال حاضر 36 میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی حدود یک میلیون و 500 هزار تومان به قیمت خودرو موردنظر اضافه شده است. دیگر خودرو داخلی یعنی سمند مدل EF7 اما تثبیت قیمت داشته و هم‌اکنون با 36 میلیون تومان قابل خرید است. فعالان بازار در مورد دنا پلاس نیز عنوان می‌کنند که این محصول طی هفته جاری نیز افزایش قیمت داشته است. بر این اساس، خودرو موردنظر با توجه به افزایش قیمت بیش از چهار میلیون تومان، در حال حاضر 59 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت در مورد تیبا 2 از تثبیت قیمت این محصول می‌گویند. به گفته آنها، این خودرو تغییر قیمت خاصی نداشته و فعلا با همان قیمت 28 میلیون و 700 هزار تومان خود خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار ساینا هم خبر می‌رسد که این محصول 28 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد و این به آن معناست که خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده است. در خانواده پراید هم مدل 131 تثبیت قیمت داشته و در حال حاضر 21 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین سراتو نیز در مدل اتومات و آپشنال خود قیمتی برابر با 116 میلیون تومان دارد و این نشان می‌دهد خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو