فونیکسریمکسبهتام

معاون بیمه مرکزی خبر داد:

اختصاص یک سوم مبلغ خسارات بیمه به تصادفات ساختگی

عصر خودرو- معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد از خسارت های پرداختی شرکت های بیمه به تقلبات و کلاهبرداری های سازمان یافته اختصاص دارد.

اختصاص یک سوم مبلغ خسارات بیمه به تصادفات ساختگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حبیب میرزایی در جمع معاونان فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکت های بیمه اظهارداشت: اعتماد از شفافیت ناشی می شود و شرکت های بیمه باید بتوانند با استفاده از اصل کمال حُسن نیت، به تقویت اعتماد میان بیمه گران و بیمه گذاران بپردازند.

    وی با اشاره به برقراری ارتباط بین صنعت بیمه و مردم بر مبنای اطلاعات گفت: استفاده از مکانیزم IT باعث شفافتر شدن قراردادها  بین بیمه گر و بیمه گذار می شود و امروزه ما می توانیم از فضاهای اجتماعی و رسانه های مختلف نیز برای تقویت نظارت، شفافیت و اطلاع رسانی استفاده کنیم.

    معاون نظارت بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم تعامل میان دستگاه های نظارتی و حاکمیتی با صنعت بیمه بر اساس قوانین و مقررات گفت: با استفاده درست از قابلیت های سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی صنعت بیمه می توان تفاهم و تعامل مطلوب را بین بیمه مرکزی، شرکت های بیمه و مردم ایجاد کرد.

    میرزایی اضافه کرد: با تقویت سنهاب که بر اساس آن اطلاعات صنعت بیمه کشور به صورت لحظه ای پایش و رصد می شود، امکان همکاری و تعامل بیشتر شده و حوزه های فنی و تخصصی صنعت بیمه نیز می توانند از این اطلاعات به نحو مطلوب استفاده کنند.

    معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که یکی از نقاط قوت سامانه سنهاب بسترسازی برای مبازره با تقلبات و کلاهبرداری های سازمان یافته است که برخی معتقدند 20 تا 30 درصد از خسارت های پرداختی را شامل می شود، گفت: با اجرای برنامه های مختلف اطلاع رسانی و ارتباطی مانند این همایش می توان این خسارتها را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

    وی با تاکید بر این نکته که وقتی خسارتی اتفاق می افتد صنعت بیمه باید طوری رفتار کند که رضایت بیمه گذار تامین شود، گفت: شاید یکی ازدلایل اعمال عوارض نامتعارف بر صنعت بیمه، نارضایتی از خدمات بیمه است و قطعا می توان با تعریف و تبیین راهکارهای مختلف نسبت به افزایش رضایت دو طرف اقدام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو