فونیکسریمکسبهتام

ثبت نام اکسنت، سومین محصول تولید شده هیوندای در ایران تا چند روز آینده

عصر خودرو- هیوندای اکسنت که هفته گذشته اولین نمونه آن در خطوط شرکت کرمان موتور تولید شد، به زودی وارد بازار می شود.

ثبت نام اکسنت، سومین محصول تولید شده هیوندای در ایران تا چند روز آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرماشین، کرمان موتور پس از موفقیت در تولید و عرضه هیوندای i10 هیوندای i20 و همچنین واردات رسمی سانتافه، توسان، سوناتا و الانترا، به زودی سومین محصول تولید خود با برند هیوندای را وارد بازار خواهد کرد.

    در دنیای امروز جلب توجه مشتریان به راحتی امکان پذیر نیست، اکسنت با ظاهری مدرن، جوان پسند و اسپرت که حاصل زبان طراحی منحصر به فرد هیوندای است، مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با حجم 1591 سی سی از نوع VVT است. حداکثر قدرت تولید شده توسط این موتور 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتون متر است. جعبه دنده به کار رفته در هیوندای اکسنت از نوع 4 سرعته اتوماتیک است که این گیربکس تعویض دنده های نرم و روان را ارائه می دهد که باعث عملکرد مناسب در هنگام شتاب گیری می گردد.

    سیستم فرمان از نوع برقی MDPS و سیستم ترمز جلو و عقب از نوع دیسکی است. سیستم تعلیق هیوندای اکسنت در جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع CTBA است. طول این خودرو 4370 میلی متر، عرض 1700 میلی متر، ارتفاع 1457 میلی متر، فاصله دو محور 2570 میلی متر، وزن خالص 1570 کیلوگرم، حجم صندوق عقب 465 لیتر و حجم مخزن سوخت 43 لیتر است.

    چراغ های جلو این خودرو مجهز به مه شکن با شعاع دید گسترده که هنگام مه، دید راننده را حفظ می کند. خودرو اکسنت مجهز به سیستم پخش MP3 با صفحه نمایش 7 اینچ همراه با ورودی AUX، USB و 6 بلندگو است. همچنین کامپیوتری سفری به کار رفته در این خودرو امکان نمایش میزان مصرف سوخت، وضعیت فشار باد لاستیک ها را به راننده می دهد.

    سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) وضعیت خودرو را در هنگام چرخش فرمان به منظور اعمال نیروی ترمز به هریک از چرخ ها جهت حفظ پایداری خودرو بررسی می نماید. سیستم مدیریت پایداری (VSM) کنترل پایداری خودرو در سطوح لغزنده به همراه سفت شدن فرمان که موجب افزایش پایداری خودرو می شود را بر عهده دارد. سنسورهای موجود روی سپرهای عقب با ایجاد آلارم در هنگام نزدیک شدن به موانع از برخورد با آن ها جلوگیری کرده و می توان با ایمنی بیشتر پارک کرد. هیوندای اکسنت دارای ایربگ راننده، سرنشین جلو، 2 ایربگ جانبی و 2 ایربگ پرده ای است.

    سانروف، ترمز ABS، استارت دکمه ای، سنسور نور، دوربین دید عقب، بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک و رهیاب ماهواره ای سایر امکانات و تجهیزات این خودرو است. ثبت نام هیوندای اکسنت با قیمتی در حدود 95 میلیون تومان، به زودی از سوی کرمان موتور آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو