فونیکسریمکسبهتام

اعلام آمادگی شهرداری برای ساخت ۱۶۰۰ واگن سفارشی دولت

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت مترو از اعلام آمادگی این شرکت برای ساخت ۱۶۰۰ واگن سفارشی دولت خبر داد.

اعلام آمادگی شهرداری برای ساخت ۱۶۰۰ واگن سفارشی دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هابیل درویش امروز چهارشنبه در بازدید از کارخانه واگن‌سازی شهرداری تهران با بیان اینکه روزگاری نه چندان دور بخش زیادی از تجهیزات ثابت و متحرک متروی تهران را از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم، گفت: حالا با کمک توان داخلی به مرحله‌ای رسیدیم که در بخش تجهیزات ثابت 80 درصد و در بخش تجهیزات متحرک نیز حدود 45 درصد خودکفا شده‌ایم.

    وی با بیان اینکه امکان ساخت صددرصد واگن در کشور وجود دارد، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که قریب به اتفاق کارخانجات واگن‌سازی در کشور یا تعطیل شده‌اند و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند اما این کارخانه با تمام ظرفیت خود فعال است.

    مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه 70 واگن در حال تولید است که تا پایان سال وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود، گفت: این شرکت توانایی تامین قطار سایر شهرها را نیز دارد به گونه‌ای که 20 رام قطار برای مشهد و دو رام قطار نیز برای کرج تولید کرده و در حال رایزنی با مسئولان قم و اهواز هستیم.

    درویش با بیان اینکه 200 تولیدکننده داخلی و قطعه‌ساز با شرکت مترو همکاری می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از قطارهای متروی تهران به مرحله اورهال رسیده‌ است و باید به سرعت از ناوگان خارج و مورد تعمیر قرار گیرند.

    وی با بیان اینکه سرعت بازسازی کامل قطارها را در دستور کار قرار داده‌ایم به گونه‌ای که سالانه بیش از 100 واگن را می‌توانیم اورهال کنیم، گفت: در کارخانه واگن‌سازی هیچ وقت کم فروشی نکرده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه قطار با تعداد واگن‌های مختلف در این کارخانه تولید شده است، تصریح کرد: قطارهای سه واگنه جدید را تولید کردیم که در برخی خطوط که نقاط کور حمل و نقلی پایتخت محسوب می‌شوند می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. به عنوان مثال در خط توسعه‌ای تجریش ـ اقدیسه به دلیل شیب موجود می‌توانیم از این قطارهای سه واگنه استفاده کنیم.

    درویش با بیان اینکه دولت متعهد شده است که 1600 دستگاه واگن به مترو تزریق کند، افزود: دولت در حال برگزاری مناقصه است و حرف ما این است که کارخانه ما توان و ظرفیت این را دارد که سفارش دولت را در حداقل زمان ممکن تامین کند و پیشنهاد می‌کنیم دولت گزینه ساخت واگن‌ها توسط شرکت واگن‌سازی تهران را مدنظر قرار دهد.

    به گزارش ایسنا، همچنین رامین مسعود قائم مقام مدیرعامل واگن‌سازی با بیان اینکه تمامی سوله‌های این کارخانه برای مونتاژ قطعات مناسب‌سازی شده است، گفت: در صورت اجرایی شدن طرح توسعه شرکت واگن‌سازی می‌توانیم در سال 250 واگن بیشتر بسازیم.

    وی با بیان اینکه حدود 5000 تا 6000 واگن برای تهران و سایر کلان شهرها لازم است که ساخت آن هفت سال طول می‌کشد، افزود: این شرکت می‌تواند در شش نوع واگن محصولات خود را ارائه دهد و این در حالی است که ما در امر  تولید واگن به خودکفایی 40 درصدی رسیده‌ایم.

    قائم مقام مدیرعامل واگن‌سازی با بیان اینکه طراحی و ساخت قطارها بر اساس استانداردهای روز دنیا است، گفت: 1200 تکنسین در این کارخانه فعالیت می‌کنند.

    مسعود با بیان اینکه طول عمر قطارها 30 سال است و در طول این مدت حداقل باید سه الی چهار بار اورهال شوند، تصریح کرد: عملیات تعمیرات تخصصی و سنگین قطارها در سه تعمیرگاه مهرشهر، صادقیه و فتح‌آباد انجام می‌شود که به طور کلی قطار اصطلاحا "لخت شده" و تمام تجهیزات آن به غیر از بدنه تغییر خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو