فونیکسریمکسبهتام

رضایت از خدمات خودرویی باید افزایش یابد

عصر خودرو- در شرایطی که مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو راضی نیستند براساس هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال جاری میزان رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو باید افزایش یابد.

رضایت از خدمات خودرویی باید افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ‌ براساس ارزیابی‌های صورت گرفته مردم از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

    در این زمینه براساس ارزیابی صورت گرفته از وضعیت رضایتمندی مردم از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در شش ماهه نخست سال گذشته (1395)، مصرف‌کنندگان در پنج شاخص اصلی از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

    "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات"، هزینه‌تراشی بی مورد"، "کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز" و "عدم انجام کار یا رفع ایراد"؛ پنج انتقاد اصلی مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است.

    در چنین شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" بر افزایش رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو تاکید کرده است. در این زمینه در این سند تاکید شده که در سال 1396 میانگین رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو باید به شاخص 780 از 1000 امتیاز، افزایش یابد.

    این هدف‌گذاری در حالی است که براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته میزان رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو در نیمه نخست سال گذشته (1395) برابر با 691 از 1000 امتیاز بوده است.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

    در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده که از جمله آن افزایش رضایتمندی  مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو