فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع تایر خودرو در ایران + فهرست قیمت

تایر نو به چه قیمتی؟

عصر خودرو- در این مطلب بازار انواع تایر خودروهای ایرانی را بررسی خواهیم کرد؛ بازاری که در آن هم تولیدات داخلی و هم تایرهای خارجی حضوری چشمگیر دارند و رقابت پایاپای آنها باعث می‌شود مشتری بین دوراهی قیمت ارزان و از طرفی انتخاب تایر باکیفیت و البته گران‌قیمت به چالش بیفتد.

تایر نو به چه قیمتی؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مبحث سعی خواهیم کرد تا با آخرین گزارش روز بازار، تحلیلی کوتاه از برندهای مختلف را گردآوری کنیم تا شما بتوانید قبل از خرید تایر نو برای اتومبیل خود، در بازار انتخاب هوشمندانه و البته باصرفه داشته باشید. در انتها نیز قیمت‌های به‌روز انواع تایرهای خارجی و ایرانی را به همراه مشخصات آنها ذکر خواهیم کرد تا با چند و چون قیمت‌گذاری نیز در بازار آشنا شوید.

    تحلیل قیمت‌های بازار
    در مورد قیمت‌های برندهای مختلف در بازار چند نکته اساسی وجود دارد؛ نکته اول این است که نرخ تایرهای ایرانی با اینکه قیمت ارز نوساناتی را در چند ماه اخیر تجربه کرده است اما همچنان ثابت بوده و تغییرات بسیار ناچیزی را به خود می‌بیند. تایرهایی همچون یزد تایر، بارز، دنا و‌... همچنان با قیمت‌های قبل از زمستان سال قبل به بازار عرضه می‌شوند که روندی بسیار امیدوارکننده را در پیش گرفته‌اند. تایرهای چینی نیز  با گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار قوی در بازار حضور پیدا کرده‌اند و سعی دارند تا کاستی در کیفیت تایر را با گارانتی جبران کنند. مثال بارز این مسئله تایرهای تری‌انگل ساخت چین است که در صورت خرابی، ترکیدگی، ساییدگی زودرس و‌... به‌راحتی توسط شرکت واردکننده قابل تعویض است. قیمت این نوع لاستیک‌ها نیز در 4 ماه گذشته تغییرات چندانی نداشته اما همین نوسان کم قیمت‌ها با افزایش روبه‌رو بوده است.
    بازار تایرهای خوشنام همچون لاستیک‌های ساخت کره و ژاپن نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند. برندهای مشهورتر افزایش قیمتی در حدود 40 تا 60 هزار تومان را برای هر جفت به خود می‌بینند و برندهای جدید ساخت کره و ژاپن که کمی گمنام هستند، افزایش قیمت کمتری داشته‌اند.

      انتخاب سخت در بازار
    با توجه به حضور برندهای متنوع ایرانی و خارجی انتخابی مطمئن در بازار کمی سخت است، اما اولین پیشنهاد ما به شما این است که ضمن مشورت با فروشنده پیشنهاد او را صددرصد قبول نکنید چراکه اکثر فروشنده‌های تایر درصدد هستند لاستیک‌هایی را به فروش برسانند که با شرکت مادر قراردادهای کلانی امضا کرده‌اند. در بازار اگر دارای تمکن مالی هستید بهترین گزینه پیش روی شما بدون شک خرید تایرهای کره‌ای و ژاپنی است، حتی اگر بودجه شما بیشتر هست می‌توانید تایرهای فرانسوی، آلمانی و آمریکایی را خریداری کنید و از کیفیت و استهلاک کم آنها لذت ببرید. اما اگر بودجه کافی برای خرید تایر ندارید، در بین دوراهی خرید تایر چینی یا ایرانی قرار می‌گیرید. تایرهای چینی با آنکه قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر رقبا در بازار دارند اما کیفیت بسیار پایین آنها بعد از مدتی هویدا می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد. تایرهای چینی گرچه با گارانتی‌های خوش آب و رنگ و خدمات پس از فروش به خریدار تحویل داده می‌شوند اما در انتها کارایی لاستیک‌های ایرانی را نخواهند داشت. لاستیک‌های ساخت شرکت‌های ایرانی در نوع خود بهترین کیفیت در برابر رقم پرداختی را دارند و از طرفی باید توجه داشته باشید که با خرید لاستیک‌های ایرانی کمک بزرگی به صنعت کشورمان خواهید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو