فونیکسریمکسبهتام

رانندگان و شرکت‌های مسافربری چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

شکایت مسافران از حمل‌ونقل جاده‌ای

عصر خودرو- برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده‌اند در تعطیلات نوروز، نظارت دقیقی بر عملکرد اتوبوس‌های مسافربری بین شهری نشده است.

شکایت مسافران از حمل‌ونقل جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، کسانی که با استفاده از وسایط حمل و نقل بین شهری مسافرت می کنند، دارای حقوقی هستند که یکی از این حقوق، استفاده از وسیله نقلیه سالم و مطمئن است. با این وجود برخی گلایه مخاطبان سرویس مشکلات مردم نشان می دهد در تعطیلات نوروز نظارت دقیقی بر عملکرد بعضی شرکتهای مسافربری جاده ای صورت نگرفته است.
    یکی از مخاطبان در این باره نوشته: سلام در تاریخ 11 فرو ردین 96 با اتوبوس ساعت 10 از شهرستان نور مازندران به سمت تهران حرکت کردیم که در ساعت 12:30 اتوبوس خراب شد و تا ساعت 15:30 در جاده بودیم.راننده از ابتدا به مسافرین میگفت که تماس گرفته و ماشین کمکی در راه است که بعدا متوجه شدیم دروغ گفته و تا ساعت 14 تماسی نگرفته است. حدود ساعت 4 ماشین کمکی آمد که آنهم مشکل داشت و باعث شد2 مرتبه بین راه اتوبوس توقف کند و حدود ساعت 19:30 به تهران رسیدیم تماس های مکرر با راهداری مازندران هم به هیچ نتیجه ای نرسید.هربار که تماس می گرفتم 30 یا 35 نفر جلوتر از من در صف انتظار بودند و بعد از چند دقیقه تماس خودبه خود قطع می شد واقعا در این ایام نمیشود نظارت بیشتری بر کار رانندگان و حمل و نقل شهری باشد؟ اینهمه حرف می زنند همه شعار است؟

    تصویب نامه هیات وزیران درباره تخلفات
    در پاسخ به این هموطن باید گفت تصویب نامه هیات وزیران درباره نحوه اجرای قوانین موجود در حوزه راه، با شماره 159329 مورخ 15 آبان 91 به روشنی مشخص کرده شرکتهای حمل و نقل و مسافربری مکلفند خودروهایی که اقدام به جابجایی بار و مسافر می کنند را از لحاظ داشتن اسنادی مانند معاینه فنی و بیمه شخص ثالث کنترل کرده و همچنین وجود برخی تجهیزات و ملزومات از جمله جعبه کمکهای اولیه، کپسول آتش نشانی و... در وسیله نقلیه عمومی را کنترل کنند.
    در این تصویب نامه مرجع رسیدگی به تخلفات شرکتهای مسافربری کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارت راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و صنف مربوطه است که محل استقرار این کمیسیون در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
    لذا مسافران هر گونه شکایتی درباره وسیله نقلیه عمومی که فاقد سلامت فنی بوده یا در بین راه دچار نقص شده و راننده نسبت به انتقال مسافران با وسیله دیگر و جایگزینی وسیله نقلیه خود اقدام نکرده است را باید به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یا در استانها به اداره کل راه و ترابری منتقل کنند.

    تصاویر تصویب نامه هیات وزیران

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو