فونیکسریمکسبهتام

گزارش اختصاصی عصرخودرو

ادغام فیات و فولکس؛ شاید در آینده

عصر خودرو- ظاهرا واکنش اولیه ماتیاس مولر مدیرعامل فولکس واگن به پیشنهاد ادغام با فیات-کرایسلر باعث آزردگی سرجیو مارچیونه شده و وی موضع متناقض و مبهمی نسبت به این موضوع اتخاذ کرد.

ادغام فیات و فولکس؛ شاید در آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مدیرعامل فیات در تازه ترین اظهارنظر نسبت به ایده ادغام با فولکس موضع نامشخصی اتخاذ و موضع تازه وی مصداق بارز مثل معروف "با دست پیش کشیدن و با پا پس زدن" بود!

    مدیرعامل فیات کرایسلر ایده ادغام با فولکس واگن را درست چند روز پس از مطرح شدن آن در نمایشگاه خودرویی ژنو رد کرد.

    سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات-کرایسلر اعلام کرد که این گروه هیچ علاقه ای به دنبال کردن گفتگوهای ادغام با فولکس واگن ندارد.

    این احتمال وجود دارد که واکنش اول ماتیاس مولر مدیرعامل فولکس واگن به پیشنهاد ادغام با فیات باعث آزردگی مارچیونه شده باشد.

    مولر بار اول در واکنش به امکان ادغام با فیات-کرایسلر گفت: فولکس واگن به اندازه کافی برندهای مختلف دارد، چرا که در تلاش برای غلبه بر رسوایی آلایندگی و حرکت به سمت یک تحول در تجارت گسترده خود است.

    وی افزود: ما آماده گفتگو درباره هرچیزی نیستیم. من چند ماه است که مارچیونه(مدیرعامل فیات-کرایسلر) را ندیده ام.

    این در حالیست که وی یک هفته بعد پس از کنفرانس خبری نتایج سالانه فولکس واگن گفت که احتمال یک گفتگو را رد نمی کند و از مارچیونه خواست تمایلاتش را قبل از خبرنگاران به طور خصوصی با وی در میان بگذارد.

    مارچیونه مدتهاست از ادغام ها در صنعت خودرو برای تقسیم هزینه های ساخت خودروهای پیشرفته پاک تر و فناورانه تر حمایت می کند و بارها این تمایل را از طریق رسانه ها اعلام کرده است.

    مارچیونه در حاشیه نمایشگاه ژنو گفته بود که فروش برند اوپل به گروه پژو-سیتروئن بیشتر از همه فولکس واگن را تهدید می‌کند.

    خرید برند اوپل جنرال موتورز توسط پژو- سیتروئن(PSA) باعث شده که خودروساز فرانسوی با 16 درصد سهم بازار اروپا پس از فولکس واگن دومین خودروساز بزرگ قاره سبز شود.

    این در حالیست که مارچیونه به رغم ابراز بی تمایلی نسبت به ادغام فیات-کرایسلر با فولکس واگن، گفت که اگر مولر خواهان گفتگو با وی باشد، وی آن را رد نخواهد کرد.

    مدیرعامل فیات-کرایسلر گفت: اگر او(مولر) بخواهد با من گفتگو کند، میداند که من کجا زندگی می‌کنم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم