فونیکسریمکسبهتام

سی و یکمین پایگاه اورژانس هوایی کشور در ایلام راه اندازی شد

افتتاح مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در قم

عصر خودرو- رییس اورژانس کشور با اعلام اینکه سی و یکمین پایگاه اورژانس هوایی کشور در ایلام راه اندازی شد، به حادثه طغیان آب دریا در استان بوشهراشاره کرد و گفت: نیروهای اورژانس در آمادگی کامل قرار دارند.

افتتاح مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در قم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر پیر حسین کولیوند امروز در حاشیه بازدید از EOC (ستاد هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت)، با اشاره به حادثه امروز طغیان آب دریا در استان بوشهر، از انتقال 20 نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستانهای دیر و کنگان خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس در آمادگی کامل قرار دارند و به همین دلیل حضور آنها در حوادث، با سرعت بیشتری انجام می شود.

    وی همچنین گفت: اورژانس در تمام نقاط کشور دارای پایگاه و آمبولانس است و امسال چندین خدمت به خدمات اورژانس اضافه شده است به گونه ای که گروه خونی O منفی در پایگاه‌های هوایی اورژانس برای بیماران با خون ریزی شدید، توزیع شده و دستگاه سونوگرافی پرتابل و قابل حمل و همچنین دستگاه های تشخیص سکته حاد قلبی در برخی از پایگاه ها و آمبولانس ها مستقر شده است.

    کولیوند به آمادگی کامل 2200 پایگاه اورژانس در کشور اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته 7273 ماموریت اورژانس در کشور انجام شده که از این میان، یک هزار و 840 ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است. همچنین از ابتدای طرح امداد نوروزی تا کنون 39 هزار نفر به اورژانس های بیمارستانی مراجعه کرده اند که حدود 8000 نفر، بستری شده اند.

    رییس اورژانس کشور به افزایش پایگاه های اورژانس در سال جاری اشاره کرد و افزود: راه اندازی پایگاه های اورژانس، زمان رسیدن نیروهای فوریت های پزشکی به محل حادثه را کاهش و کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد.

    وی با بیان اینکه روز گذشته، سی و یکمین پایگاه اورژانس هوایی کشور در ایلام راه اندازی شد، گفت: علاوه بر آمبولانس ها و بالگرد های اورژانس هوایی، تعداد قابل توجهی موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در کشور حضور دارند و در اتوبوس آمبولانس‌ها علاوه بر انتقال تعداد بیشتری از مصدومان و هفت بیماران، پزشکان مستقر هستند و خدمات پزشکی را ارائه می دهند و آنها نوعی درمانگاه صحرایی هستند.

    بنابر اعلام وبدا، کولیوند خاطرنشان کرد: مردم برای مطرح کردن هر گونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت در مورد عملکرد اورژانس می توانند با سامانه تلفنی 190 تماس بگیرند اما نظارت ها در 12 محور از کشور توسط وزارت بهداشت انجام می شود و 20 بخش اورژانس بیمارستانی و 90 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته اند و نقایص آنها به سرعت برطرف می شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو