فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان سمنان:

حوادث جاده ای سمنان ۱۳مجروح بر جای گذاشت

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه حوادث در محورهای مواصلاتی استان ۱۳مجروح برجای گذاشت، گفت: ترافیک در محور تهران-مشهد سنگین است.

حوادث جاده ای سمنان ۱۳مجروح بر جای گذاشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ حسن خسروجردی  ضمن بیان اینکه طی 24ساعت گذشته هفت فقره سانحه جرحی در محورهای مواصلاتی استان سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت: از این تعداد شش فقره واژگونی خودرو را شامل می شود که علت اصلی آن بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

    وی با بیان اینکه تردد در محور تهران –مشهد سنگین است، افزود: باتوجه به اینکه حجم بالای آمار حوادث رانندگی به واژگونی خودروها منتهی می شود لذا سرنشینان خودرو باید به نحوه رانندگی راننده نیز توجه کافی را داشته باشند  چون بررسی ها نشان می دهد 62درصد واژگونی خودرو ها خستگی و خواب آلودگی راننده است و با توجه به افزایش تردد در محورهای منتهی به حرم رضوی لذا مسافران هر یک ساعت رانندگی 15 دقیقه را به استراحت در حاشیه جاده اختصاص دهند.

    رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه زائرسراها و استراحت گاه های بین راهی برای مسافران تجهیز شده است، ابراز داشت: باتوجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای مواصلاتی استان سمنان امکان خواب آلودگی رانندگان وجود دارد لذا از این عزیزان تقاضا داریم به محض احساس عدم هوشیاری در اولین استراحتگاه توقف و باهوشیاری کامل طی مسیر کنند.

    خسروجردی در ادامه تصریح کرد: رانندگان باید توجه کنند در صورت خراب شدن خودرو، وسیله نقلیه را در کنار جاده متوقف کنید و علائم هشدار دهنده را در اطراف آن قرار دهند تا رانندگان دیگر متوجه حضور خودرو در کنار جاده شده و از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

    وی افزود: بستن کمربند ایمنی نه تنها برای سرنشینان جلو بلکه برای سرنشینان عقب خودرو نیز از الزامات سفر محسوب می شود چرا که باعث می شود در صورت عدم کنترل وسیله نقیله و واژگون شدن آن به سرنشینان آسیبی جدی وارد نشود لذا امیدواریم با رعایت نکات ایمنی رانندگان سفر خوبی را برای خود و دیگر سرنشینان خودرو فراهم کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط