فونیکسریمکسبهتام

نعمت‌زاده اعلام کرد؛

پلتفرم برخی خودروهای قدیمی کنار گذاشته می شود

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سازمان ملی استاندارد به این جمع بندی رسیدیم که پلتفرم برخی خودروها جوابگو نیست و باید آنها را کنار بگذاریم.

پلتفرم برخی خودروهای قدیمی کنار گذاشته می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «محمدرضا نعمت زاده» امروز (دوشنبه) در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در محل سالن همایش های صدا و سیما افزود: به دنبال پلتفرم جدید هستیم که استاندارد و کیفیت را بالا ببریم و به این ترتیب رضایت مشتریان جلب شود.
    پلتفرم یا سکوی خودرو به مجموعه ای مشترک از طراحی، مهندسی، عملیات تولید و همچنین اجزای اصلی خودرو گفته می شود و به تولیدکنندگان اجازه می دهد با کاهش هزینه تولید، مدل های متنوعی از خودروها به بازار عرضه کنند.
    وزیر صنعت همچنین گفت: تصمیم گرفته ایم با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، تعداد استانداردهای اجباری خودرو را به 81 مورد برسانیم و در این رابطه، زمان بندی شده که این امر تا چه زمانی می تواند انجام شود.
    وزیر صنعت یادآور شد: درست است که یک سال از اجرایی شدن برجام می گذرد اما هنوز تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با موانع و محدودیت هایی مواجه بوده و در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستند.
    نعمت زاده با اشاره به رشد 33 درصدی صادرات غیرنفتی در 10 ماه نخست امسال گفت: البته به خاطر تغییر قیمت های جهانی، رشد صادرات از نظر ارزش 8 تا 9 درصد بوده است.
    وی گفت: در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو هم قانون کلی داریم و هم قانون خاص که آئین نامه حقوق مصرف کنندگان اصلاح و فروردین امسال در دولت به تصویب رسید.
    وزیر صنعت گفت: براساس این آئین نامه، اگر تعمیر یک خودرو در خدمات پس از فروش یک شرکت خودروساز به یک روز زمان نیاز دارد و خودرو 2 روز در آن تعمیرگاه معطل ماند، آن تعمیرگاه باید خسارت تاخیر به مصرف کننده پرداخت کند.
    نعمت زاده با تاکید بر اینکه حقوق مصرف کنندگان فقط به رضایت مصرف کننده خلاصه نمی شود، گفت: گاهی در این ارتباط بحث هایی مطرح می شود مبنی بر اینکه اگر گوشی تلفن همراه را در جیب پیراهنمان بگذاریم، مشکل ایجاد می کند و گاهی مطرح می شود پارازیت هایی که بعضی ها منتشر می کنند خطرناک است؛ بنابراین بحث سلامت زیست محیطی نیز در رعایت حقوق مصرف کنندگان مطرح است.
    وی با اشاره به وجود 50 آزمون اجباری برای تست خودرو گفت: اکنون بیشتر تست های خودرو در کشور انجام می شود اما یکی دو تست را گاهی به خارج از کشور ارسال می کنیم؛ در این زمینه توافق هایی برای گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی)انجام شده است تا دستگاههای مورد نیاز برای این تست ها نیز به کشور وارد شود.
    وزیر صنعت با اشاره به موضوع آموزش حقوق مصرف کنندگان گفت: آموزش حقوق مصرف کنندگان را در برخی کشورها حتی از پیش از دبستان شروع می کنند که در این زمینه ما هم آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا مردم نسبت به حقوق خود آگاه باشند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود به واردات غیررسمی کالاهای بی کیفیت پرداخت و گفت: با توجه به مشکلاتی که در برخی مرزها وجود دارد، مشاهده می شود که یک نفر لاستیک بی کیفیت – که نه نشان تجاری آن و نه کیفیت آن مشخص است - را کول کرده و وارد کشور می کند.
    نعمت زاده گفت: یک عده به عنوان فعالان قاچاق، افرادی را اجیر می کنند و منافعی را برای آنها در نظر می گیرند و آنها مجبور می شوند چنین کارهایی بکنند.
    وزیر صنعت با تاکید بر اینکه موظف هستیم کار شرافتنمدانه برای مرزنشینان ایجاد کنیم، گفت: دولت پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده است که براساس آن اجازه خواسته 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه روستاها با اولویت روستاهای مرزی هزینه کند.
    نعمت زاده گفت: ما برای این طرح برنامه ریزی کرده ایم که چه اقداماتی برای ایجاد درآمد مولد و مفید در روستاهای مرزی انجام دهیم.
    شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور فعالان بخش های مختلف اقتصادی در محل سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو