فونیکسریمکسبهتام

متقاضیان روستایی خرید خودرو عمومی تسهیلات کم بهره می گیرند

عصر خودرو- مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت خرید خودرو عمومی (تاکسی) به رانندگان بخش حمل و نقل عمومی روستایی در روستاهای این استان خبر داد.

متقاضیان روستایی خرید خودرو عمومی تسهیلات کم بهره می گیرند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محمدکریم محمدیاری اظهار کرد: در مرحله اول برای 100 نفر از افراد بیکار واجد شرایط دارای گواهینامه رانندگی متقاضی شغل که شرایط آنها توسط اداره راهداری و حمل و نقل و جاده ای مورد بررسی و تایید قرار گرفته باشد، تسهیلات خرید خودرو پرداخت می شود.
    وی افزود: تسهیلات خرید خودرو سمند از سوی صندوق کارآفرینی امید استان تا سقف 80 درصد از بهای خودرو با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود و 20 درصد نیز سهم آورده متقاضیان است.
    محمدیاری تاکید کرد: افراد متقاضی باید با مراجعه به فرمانداری های محل سکونت خود برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کنند سپس از طریق فرمانداری ها به امور روستایی استانداری معرفی می شوند و پس از طی مراحل قانونی و تاییدیه راهداری و حمل و نقل جاده ای برای دریافت تسهیلات به صندوق کار آفرینی امید معرفی می شوند.
    وی با بیان اینکه این افراد پس از خرید خودرو باید در مسیرهای روستایی اقدام به جابجایی مسافر کنند، یادآور شد: این کار ضمن اشتغالزایی برای جوانان روستایی، زمینه تردد آسان مردم روستاها به نقلط مختلف را فراهم می کند ضمن اینکه اقدامی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل روستایی است.
    محمدیاری ابراز امیدواری کرد افراد متقاضی واجد شرایط از این فرصت استفاده کرده و بتوانند با دریافت تسهیلات نسبت به خرید خودرو و فعالیت در امر حمل و نقل مسافران روستایی اقدام کنند.
    به گزارش ایرنا، تعداد شرکت‌ها و موسسات مسافربر فعال در سطح استان ایلام 53 شرکت و موسسه است و در بررسی انجام شده با کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی چهار هزار و 151 راننده در بخش مسافری در این استان مشغول کار هستند و استان ایلام به لحاظ متوسط سنی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کشور رتبه برتر را دارند.
    اکنون یک هزار و 656 دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری شامل 250 دستگاه اتوبوس با عمر متوسط هشت سال، 400 دستگاه با عمر 19 سال و یک هزار و 600 دستگاه سواری با متوسط عمر پنج سال در حال فعالیت هستند و با استفاده از تسهیلات استانی در سال‌های گذشته 10 دستگاه اتوبوس vip و 50 دستگاه سواری کرایه بین شهری به ناوگان حمل و نقل مسافر اضافه شده است.
    سالانه بیش از 95 درصد جابجایی کالا توسط بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای صورت می‌گیرد که این بخش نیز دارای قابلیت‌ها امکانات گسترده‌ای در سطح کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط