فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اتصال مترو تهران به راه‌آهن از طریق تونل

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه آمایش مراکز لجستیک تعریف شده و در حال جانمایی بنادر خشک در این پروژه هستیم از اتصال ایستگاه مترو راه‌آهن در خط ۳ به ایستگاه راه‌آهن تهران در قالب ساخت تونل زیرزمینی خبر داد.

اتصال مترو تهران به راه‌آهن از طریق تونل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهرداد تقی‌زاده امروز در نشست خبری در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: معاونت حمل‌ونقل 13 مهر ماه امسال ایجاد شد. این معاونت تلاش می‌کند فعالیت‌هایی انجام دهد تا دو یا چند مدل حمل‌ونقلی با یکدیگر پیوسته شوند و ارتباط حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری ایجاد شود.

    وی ادامه داد: تاکنون ایستگاه‌های راه‌آهن زیادی در کشور ساخته می‌شد. مترو هم برای خود ریل و ایستگاه می‌ساخت اما این دو هیچ انطباقی بر یکدیگر نداشتند و در قالب حمل‌ونقل ترکیبی عمل نمی‌کردند. در حالی که یکپارچه‌سازی سیستم‌های حمل‌ونقل درون و برون‌شهری ضروری است تا مردم با خروج از سیستم حمل‌ونقل برون‌شهری به راحتی وارد سیستم درون‌شهری شوند.

    تقی‌زاده بیان کرد: پس از یکپارچه‌سازی فیزیکی موضوع یکپارچه‌سازی نرم‌افزاری را هم در دستور کار داریم؛ در کشورهای پیشرفته یک سایت جامع وجود دارد که کاربر با معرفی مبدأ و مقصد همه مدل‌های حمل‌ونقل پیشنهادی با هزینه و زمان سفر را مشاهده می‌کند.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تاکنون حمل‌ونقل و شهرسازی منفک از یکدیگر عمل می‌کردند به عنوان مثال در ساخت یک برج چندان به بروز ترافیک بعدی در منطقه توجهی نمی‌شد و یا اینکه به این موضوع توجه نمی‌شد که اگر یک شهر اقماری توسعه یابد این موضوع اثرات زیادی بر ترافیک بین دو شهر دارد.

    وی بیان کرد: در این راستا حمل‌ونقل بر پایه شهرسازی را دنبال کرده‌ایم و به موضوع TOD (توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی) به صورت جدی توجه داریم.

    تقی‌زاده ادامه داد: نقشه راه TOD را برای کل کشور تعریف خواهیم کرد و این موضوع در شورای عالی شهرسازی و معماری در حال تصویب است.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی کارگروه لجستیک در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه خبر داد و گفت: در اولین جلسه این کارگروه ارگان‌های دست‌اندرکار نظیر وزارت صنایع، گمرک و غیره را دعوت کردیم و جلساتی برگزار شد.

    وی افزود: متأسفانه به دلیل برخی پروسه‌های زمان‌بر اداری و نبود شرایط تسهیل‌کننده عبور کالا، عبور کالای ترانزیتی از کشور ما کاهش یافته است. در این راستا در کارگروه لجستیک کمیته‌های کاری مختلف را تشکیل داده‌ایم.

    تقی‌زاده بیان کرد: در بخش جاده‌ای در 9 ماهه نخست امسال 5673 تن کالا از کشور ترانزیت شد که 1214 تن آن ترانزیت نفتی بود.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: همچنین در حمل‌ونقل ریلی در 9 ماه ابتدای امسال 735 هزار تن کالای ترانزیتی از کشور عبور کرد و طی همین مدت در بنادر کشور 4.6 میلیون تن تخلیه و بارگیری ترانزیتی داشته‌ایم.

    وی همچنین از تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل در سال‌های گذشته گفت و افزود: متأسفانه به دلیل آنکه در سنوات قبلی بخشی از منابع مالی مشاور پرداخت نشد یکی از فازهای این طرح (طرح جامع حمل‌ونقل) روی زمین ماند.

    تقی‌زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر یکپارچه‌سازی ریل و مترو و تأکیدات شهرداری تهران برای انتقال ایستگاه راه‌آهن تهران به خارج شهر، گفت: متأسفانه اطلاعات درستی به شهردار تهران نداده بودند. هیچ کشوری در دنیا به این سمت نرفته است که ایستگاه راه‌آهن را به خارج شهر منتقل کنند و در بسیاری از شهرهای دنیا حتی تا 12 ایستگاه راه‌آهن هم در شهر وجود دارد ضمن آنکه به دلیل آنکه اراضی شهری گران‌قیمت است شهرداری‌ها خود بخشی از هزینه احداث ایستگاه‌های راه‌آهن و ساخت راه‌آهن در شهرها را پرداخت می‌کنند.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، افزود: البته موضوع انتقال ایستگاه راه‌‌آهن - تهران مدتی است که دیگر از سوی شهرداری پیگیری نمی‌شود و ظاهراً آنها نیز متوجه شدند که این موضوع کارشناسی شده نیست ضمن آنکه امروز ایستگاه مترو راه‌آهن در خط 3 مترو تهران در ایستگاه راه‌آهن تهران ساخته شده است.

    وی افزود: همچنین طی تعامل با شهرداری در حال ساخت تونلی زیر زمین میدان راه‌آهن تهران هستیم تا بدین ترتیب ایستگاه مترو خط 3 در میدان راه‌آهن به ایستگاه راه‌آهن تهران متصل شود تا مسافر به محض پیاده شدن از ایستگاه مترو یا ایستگاه راه‌آهن به راحتی وارد ایستگاه بعدی خود شود.

    تقی‌زاده اظهار داشت: در این باره توافق‌نامه بین راه‌آهن و مترو برای ساخت این تونل ایجاد شد و به زودی عملیاتی می‌شود.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین از تعریف پروژه آمایش مراکز لجستیک کشور خبر داد و گفت: طبق این پروژه جانمایی بنادر خشک انجام می‌شود که اطلاعات این جانمایی‌ها در حال نهایی شدن است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو