فونیکسریمکسبهتام

کاهش ترافیک و آلودگی های صوتی و بصری در میدان راه آهن؛

گنجایش "پایانه راه‌آهن" به ۴۰ دستگاه اتوبوس همزمان رسید

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱تهران گفت: با پایان عملیات افزایش گنجایش پایانه اتوبوسرانی «معین» در میدان راه آهن؛ ضمن کاهش ترافیک و آلودگی های صوتی و بصری ؛۴۰ دستگاه اتوبوس به صورت همزمان توقف و مسافرگیری می کنند.

گنجایش "پایانه راه‌آهن" به ۴۰ دستگاه اتوبوس همزمان رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پاگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سجاد زارع صفت با اشاره به این که عدم وجود پایانه مجزا و مناسب برای توقف و مسافرگیری اتوبوس های خط 7تندرو، باعث بروز مشکلاتی از نظر دپوی اتوبوس های ناوگان، تراکم بیش از حد آن ها در ضلع شمال شرقی میدان راه آهن و ایجاد ترافیک و آلودگی هوا شده است؛ گفت: با وجود این که پایانه اتوبوسرانی «معین» در ابتدای خیابان کارگر جنوبی قرار دارد؛ اما تاکنون  به علت ظرفیت کم و وجود اتوبوس های مربوط به سایر خطوط؛ فضایی برای توقف اتوبوس های خط 7 تندرو ایجاد نمی شد.

    زارع صفت افزود: هم اکنون پروژه مربوط به زیباسازی و ارتقای کیفی میدان راه آهن در حال اجراست. به همین منظور تصمیم گرفته شد که همزمان با انجام پروژه مذکور و تغییر سیمای این میدان پرتردد هسته مرکزی تهران؛ فضای مناسبی نیز برای توقف ناوگان خط 7تندرو ایجاد شود.

    او ادامه داد: به همین منظور از چندی پیش عملیات عمرانی در محدوده پایانه معین آغاز و ضمن تملک املاک و اراضی مورد نیاز، نسبت به افزایش گنجایش آن اقدام شد تا تعداد اتوبوس هایی که بتوانند از این پس به صورت همزمان در پایانه یاد شده توقف و مسافرگیری کنند به 40 دستگاه افزایش یابد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 خاطر نشان کرد: یکی از نیازهایی که برای افزایش گنجایش پایانه معین احساس می شد، انتقال2 خط تاکسیرانی موجود در این پایانه به خارج از آن بود که در حال حاضر این اقدام نیز انجام و یکی از خطوط به حاشیه خیابان «کارگر جنوبی» و دیگری به خیابان «بهداری» منتقل شد.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، زارع صفت با بیان این که اتوبوس های خط 7 تندرو، کار جابه جایی شهروندان را از پایانه معین به دو مسیر «تجریش» و «پارک وی» بر عهده دارند؛ تاکید کرد: هم اکنون 110 دستگاه اتوبوس در مسیر «تجریش» به طول 17 و نیم کیلومتر و 90 دستگاه اتوبوس در مسیر «پارک وی» به طول 15 کیلومتر فعالیت می کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو