• فورد کا‌پلاس جدید رونمایی شد
  • فورد کا‌پلاس جدید رونمایی شد
  • فورد کا‌پلاس جدید رونمایی شد
  • فورد کا‌پلاس جدید رونمایی شد
فورد کا‌پلاس جدید رونمایی شدفورد کا‌پلاس جدید رونمایی شدفورد کا‌پلاس جدید رونمایی شدفورد کا‌پلاس جدید رونمایی شد

فورد کا‌پلاس جدید رونمایی شد

عصر خودرو: رشد فروش خودروهای کوچک فورد افزایش زیادی از خود نشان داده و ۲۲ درصد از بازار اروپا در اختیار مینی فوردهاست.

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصرایران، خودروی فورد "کا ‌پلاس" یک جایگزین حقیقی برای خودروی "کا" نیست و باید گفت به مراتب از آن بهتر است. تقریبا چیزی بیشتر از یک خودروی کاملا متناسب شهری که با هوشمندی زیاد در بخش مینی‌خودروها و با اولویت 5 در ساخته شده است.

همان‌طور که طراحان مد هر روز چیزهای جدیدی را در اختیار طرفداران خود قرار می‌دهند، فورد امیدوار است دامنه موفقیت "فیستا" را ادامه داده و تریم‌های اولیه را در مدل‌هایش افزایش دهد. "کا ‌پلاس" یکی از مواردی است که با تغییرهای ماهرانه قدرت عملکردی خود را افزایش داده و به همین دلیل مقیاس‌های خود را در سبد معاملات جا‌به‌جا می‌کند.

فورد معتقد است خودرویش در این مقیاس از بسیاری از هم‌کلاسانش مانند ساندروی داچیا بهتر و کاربردی‌تر است و دلیلی ندارد که بازار گسترده فروش این خودرو را – به ویژه در اروپا- از دست بدهد.

این خودرو به عنوان یک محصول از آمریکای جنوبی، در آینده نه چندان دور با مشخصه‌های "اکواسپورت" ارائه خواهد شد و استراتژی های شرکت خودروسازی فورد در آن نهادینه خواهد شد. البته فورد متعهد شده با حجم وسیعی از خدمات پس از فروش بر رضایت مشتریانش بیفزاید. فروش خودروی فورد "کا ‌پلاس" در 4 ماه اول سال 2016 حدود 62 درصد افزایش داشته است.

مهندسان فورد طول "کا ‌پلاس" را کمی بیشتر کرده‌اند. آنها ادعا کرده‌اند که با تغییرات گسترده روی خودروی جدیدشان به تمامی خواسته‌های مشتریان اروپایی پاسخ داده‌اند.

خط تولید بخش موتوری "کا ‌پلاس" ساده است. تنها یک موتور بنزینی 1.2 لیتری وجود دارد که با توجه به بهره‌وری و پالایش در 2 مدل ارائه می شود.

پیشرانه اولیه خودروهای "کا ‌پلاس" فورد حدود 83 اسب بخار قدرت دارند و در هر کیلومتر حدود 114 گرم CO2 تولید می‌کنند. یک مدل 70 اسب بخاری نیز در آینده نزدیک برای این خودرو ارائه خواهد شد.

رئیس بخش خودروهای کوچک فورد در این خصوص گفت: "کا ‌پلاس" در آمریکای جنوبی مورد ارزیابی جامع قرار گرفته و طراحی آن کاملا متحول شده است تا به تمامی وظایف خود در برابر مشتریان اروپایی عمل کند. در این خودرو کمک‌فنرها، دامپرها، فرمان، تنظیم‌کننده چرخ‌ها، قاب‌بندی‌های داخلی و قابلیت پیشرانه‌ها تغییر کرده‌اند. موتور نیز به گونه‌ای طراحی شده که سر و صدای اضافی آن کاملا کاهش یافته است.

مدل پایه این خودرو با تجهیزات جوان‌پسند مانند، سامانه تهویه هوای جدید، سامانه صوتی پیشرفته و هماهنگ با همراه هوشمند، حسگرهای پارک، نرم افزار اپل لینک، کنترل‌گر کروز، گرم کن صندلی و سرگرم کننده‌های بیشتر ارائه خواهند شد. فورد ساخت مدل "کا" را از سال 2005 به صورت همکاری مشترک با گروه فیات آغاز کرده است.

خودروی "کا ‌پلاس" در اکتبر سال 2016 در نمایشگاه خودرویی بریتانیا به نمایش درخواهد آمد. قیمت مدل موتور 70 اسب بخاری این خودرو 8 هزار و 995 پوند و قیمت موتور 83 اسب بخاری آن 9 هزار و 995 پوند برآورد شده است.

طول این خودروی فورد حدود 4 سانتی‌متر کوتاه‌تر از مدل "فیستا"ست، اما ارتفاع آن حدود 29 میلی‌متر بیشتر است. با این وجود فضای داخلی چندان کوچک نیست و با 270 لیتر فضای درون کابین روبه‌رو هستیم. مواد به کار رفته درون خودرو از کیفیت خوبی برخوردار بوده در این زمینه با فولکس‌واگن UP برابری می‌کنند.
در حال حاضر رشد فروش خودروهای کوچک فورد افزایش زیادی از خود نشان داده و 22 درصد از بازار اروپا در اختیار مینی فوردهاست.

 

 

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany