• جدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد: تیارا پرایم؛ یک خودرو مدرن و قدرتمند
  • جدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد: تیارا پرایم؛ یک خودرو مدرن و قدرتمند
  • جدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد: تیارا پرایم؛ یک خودرو مدرن و قدرتمند
  • جدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد: تیارا پرایم؛ یک خودرو مدرن و قدرتمند
  • جدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد
جدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد: تیارا پرایم؛ یک خودرو مدرن و قدرتمندجدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد: تیارا پرایم؛ یک خودرو مدرن و قدرتمندجدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد: تیارا پرایم؛ یک خودرو مدرن و قدرتمندجدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد: تیارا پرایم؛ یک خودرو مدرن و قدرتمندجدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد
پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۷۲)

جدیدترین محصول مکث موتور در اتواکسپو تهران رونمایی شد

عصر خودرو: شرکت مکث موتور به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خودرویی گروه ماموت در سال ۹۹ با خودرو پیکاپ کلوت به جمع خودروسازان پیوست و در سال ۱۴۰۱ با معرفی خودرو تیارا سبد محصولات خود را گسترش داد. با شروع واردات خودرو محصولات ونوسیا را به خانواده خود اضافه کرد و در اتواکسپو تهران هم برای نخستین بار از جدیدترین کراس اوور مونتاژی خود بانام تیارا پرایم رونمایی کرد. در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی، ایمنی و رفاهی این کراس اوور قدرتمند و مدرن مکث موتور خواهیم انداخت.

تیارا پرایم به‌عنوان نسخه جدید کراس اوور «تیارا» در حقیقت نسخه X7  ازبرند مطرح «BAIC» است که توسط مکث موتور برای مونتاژ و عرضه به بازار ایران انتخاب‌شده است. این کراس اوور مدرن از یک موتور 1.5 لیتری توربو GDi (تزریق سوخت مستقیم) بهره می‌برد که خروجی آن 185 اسب بخار قدرت در درو 5500 و 305 نیوتن متر گشتاور در بازه 1500 تا 4500 دور است. خروجی این موتور 4 سیلندر خطی از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل می‌شود. این کراس اوور 4.71 متری بافاصله محوری 2.8 متر و ارتفاع و عرض 1.89 و 1.71 متری‌اش فضای بسیار خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 7.4 لیتر در هر 00 کیلومتر است که با توجه به وزن 1.65 تنی آن و بهره‌گیری از باک 60 لیتری سوخت مصرف مناسبی به‌حساب می‌آید.

تیارا پرایم را می‌توان به جرات یکی از مجهزترین خودروهای مونتاژی بازار ایران دانست. این خودرو علاوه بر سیستم اتو پارک و ماساژورهای صندلی جلو به سیستم ورود بدون کلید و استارت نقطه‌ای، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مجهز به مالتی مدیا و سیستم ناوبری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو حالته با پنل کنترلی لمسی، سانروف و سقف پانورامیک، در برقی صندوق‌عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت(زیر زانویی و کناره ها هم قایل تنظیم است) و سرنشین در 4 جهت، حافظه صندلی راننده و آینده‌های جانبی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس و دستگیره مخفی درها نیز مجهز شده است.
این خودرو ازنظر ایمنی نیز یکی از قدرتمندترین گزینه‌های بازار ایران به‌حساب می‌آید که توانسته در تست تصادف CNCAP موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شود. در لیست امکانات و سیستم‌های ایمنی این خودرو مواردی همچون سیستم‌های کمکی ترمز ABS و EBD، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری، کیسه هوا راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، رادار کنترل حرکت بین خطوط و هشدار نقاط کور و سیستم پیشگیری از تصادف از جلو به چشم می‌خورد.
هنوز هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای در مورد قیمت، زمان و نوع عرضه این خودرو از سوی شرکت مکث موتور اعلام‌نشده است اما با توجه به قیمت پایه این خودرو احتمالاً در بازار ایران این محصول ارزان‌تر از 2 میلیارد تومان قیمت‌گذاری نخواهد شد. رقبای اصلی این محصول در بازار ایران فیدلیتی پرستیژ، فونیکس FX، KMC K7، و لاماری ایما به‌حساب می‌آیند با این تفاوت که آپشن های منحصربه‌فرد این خودرو در هیچ‌یک از رقبا دیگرش یافت نمی‌شود.

نوشته: روزبه نوروزیان، عکس: اعظم صباغ

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany