• 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • جگوار اف-تایپ 75؛ با خاص ترین خودرو این روزهای انگلیس+عکس
  • 1
  • 1
1111جگوار اف-تایپ 75؛ با خاص ترین خودرو این روزهای انگلیس+عکس11

جگوار اف-تایپ ۷۵؛ با خاص ترین خودرو این روزهای انگلیس+عکس

عصر خودرو- چراغ های اصلی عقب جگوار سال ها است که یک امضا اختصاصی برای برند محسوب می شود و اینجا هم تکرار شده تا در هماهنگی با دیفیوزر اسپرت و خروجی اگزوز ۴ تایی با جانمایی ۲ لول در هر طرف مکمل سایر قسمت های اسپرت اف-تایپ نسخه ۷۵ باشد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران؛ کلاس خودروهای کوپه اسپرت معمولا تنوع و ترافیک کمتری در مقایسه با محصولات پرتقاضا بازار مانند شاسی بلند و کراس اوور دارد اما قطعا جذابیت در سمت کوپه ها به مراتب بیشتر است. اگر شما هم علاقه مند به طراحی و مهندسی هیولاهای فلزی هستید، حتما با اف-تایپ جگوار رابطه عاشقانه ای دارید!

جگوار اف-تایپ نسخه 75 مدل 2024 جدیدترین محصول اسپرت معرفی شده توسط این برند انگلیسی است که طراحی بی نقص و زیبای آن همان ابتدا مخاطب را اسیر جزئیات خود می کند.

چراغ های اصلی باریک، جلوپنجره با روح کلاسیک، درپوش موتور با خطوط برجسته و سپر اسپرت عناصری هستند که جلوپنجره را به منظره ای مرموز و درنده تبدیل کرده اند!

چراغ های اصلی عقب جگوار سال ها است که یک امضا اختصاصی برای برند محسوب می شود و اینجا هم تکرار شده تا در هماهنگی با دیفیوزر اسپرت و خروجی اگزوز 4 تایی با جانمایی 2 لول در هر طرف مکمل سایر قسمت های اسپرت اف-تایپ نسخه 75 باشد.

رینگ های آلومینیومی 20 اینچی به عنوان آپشن این تریم در نظر گرفته شده است.

در قسمت کابین نیز زبان طراحی ویژه جگوار را شاهد هستیم که جزئیات در بهترین کیفیت ممکن قرار دارند.

جگوار با اف-تایپ نسخه 75 در واقع 75 سال تجربه درخشان در تولید خودرو پرفورمنس را جشن می گیرد. سال 1948 این برند مدل XK120 را به خیابان‌ ها فرستاد که سریعترین خودروی تولیدی آن زمان بود و اکنون بعد از 75 سال این خودرو در دو پیکربندی کوپه و کانورتیبل با پیشرانه 8 سیلندر سوپرشارژر به این کلاس پرفورمنس پایان می‌دهد.

اما در رابطه با جذاب ترین قسمت کار یعنی پیشرانه صحبت کنیم. برای این نسخه ویژه از تپنده سوپرشارژ 5 لیتری 8 سیلندر با 575 اسب بخار خروجی و گشتاور 700 نیوتن متر استفاده شده است. سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار داد و تا این جگوار درنده طی 3.5 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت برسد.

بیشینه سرعت برابر با 299 کیلومتر برساعت است.

جگوار اف-تایپ 75
این آمار برای یک خودرو 1743 کیلوگرمی بسیار چشمگیر ارزیابی می شود. البته اشاره ای نیز به صدای بینظیر پیشرانه داشته باشیم که همانند یک دیگ جوشان هر لحظه و با فشار پدال گاز آماده لبریز شدن است.

شاخص مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 14.7 لیتر، در بزرگراه 9.8 لیتر و در حالت ترکیبی 13 لیتر است.

جگوار پس از اف-تایپ نسخه 75 به سمت الکتریکی شدن حرکت می کند. علاقه مندان برای این دلبر آهنی باید نزدیک به 114 هزار دلار هزینه کنند که حضور آپشن، عدد نهایی را به 120 هزار دلار می رساند.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany