• موتورسیکلت باس هاس 502 معرفی شد
  • موتورسیکلت باس هاس 502 معرفی شد
  • موتورسیکلت باس هاس 502 معرفی شد
موتورسیکلت باس هاس 502 معرفی شدموتورسیکلت باس هاس 502 معرفی شدموتورسیکلت باس هاس 502 معرفی شد

موتورسیکلت باس هاس ۵۰۲ معرفی شد

عصر خودرو- موتورسیکلت باس هاس ۵۰۲ یکی از بهترین موتورهای موجود در دنیای موتور سواری است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، گرچه سازنده موتورسیکلت باس هاس، هارلی دیویدسون نیست، اما سبک طراحی آن، ظاهر کلاسیک رزمناو آمریکایی را به تصویر می‌کشد. ظاهر هارلی آنقدر بزرگ نبود که بتواند یک موتور شورولت V8 را در خود جای دهد، بنابراین مونت وارن اقدام به طراحی موتور خاص خود کرد.

این موتور سیکلت 502 اسب بخار قدرت و 766 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در ابتدا شورولت  آن را برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای در دهه 1960 طراحی کرد، اما فروش آن از سال 1996 آغاز شد. موتورسیکلت باس هاس 502 مجهز به پیشرانه 8/2 لیتری شورولت است در حراجی خودرو‌های عضلانی Mecum به فروش می رسد.

در سال 1990، مونت وارن اقدام به طراحی این موتورسیکلت کرد و نام آن را  باس هاس (Boss Hoss) گذاشت. هرکدام از مدل‌های باس هاس خاص هستند و نسخه‌ای که در تصاویر می‌بینید، از این قاعده مستثنی نیست. این تنها موتورسیکلتی است که در حراجی شهر خودرو عضلانی Mecum وجود دارد.

ازآنجاکه تمرکز این حراجی روی خودرو‌های عضلانی است، عملا هیچ اطلاعاتی در وب‌سایت Mecum درباره‌ باس هاس وجود ندارد. اگرچه امروزه پیشرانه‌های بزرگ شورولت برای عموم در دسترس هستند، خریداران مدل‌های جدید باس هاس باید به پیشرانه‌های 496 یا حتی نسخه‌های معمولی 350 اکتفا می‌کنند.

این پیشرانه‌ها معمولا از طریق جعبه‌دنده خودکار یک یا دو سرعته به چرخ عقب موتورسیکلت متصل می‌شوند. دیگر نیازی به چرخ‌ دنده نیست زیرا حتی در پیشرانه‌های کوچک نیز دامنه گشتاور آنقدر گسترده است که چنین وسیله نقلیه کوچکی مشکلی برای رسیدن به هر سرعتی در هر دنده‌ای ندارد.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany