• بررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصات
  • بررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصات
  • بررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصات
  • بررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصات
  • بررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصات
  • بررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصات
بررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصاتبررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصاتبررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصاتبررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصاتبررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصاتبررسی فنی فراری SF90 استراداله + مشخصات

بررسی فنی فراری SF۹۰ استراداله + مشخصات

عصر خودرو - فراری SF۹۰ استراداله همانند لافراری یک هیولای هیبریدی است؛ اما برخلاف این هایپرکار اسطوره‌ای، SF۹۰ از پیشرانه‌ی بنزینی کوچک‌تر، توانایی شارژ پلاگین هیبریدی، سیستم چهار چرخ محرک و اسب‌های بیشتر سود می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری معرفی شد. به خاطر حضور و موفقیت کلی خود که راه را برای تولید هیبریدی‌های جذاب فراری هموار کرد. اسب رقصان 949 اسب بخاری فراری حتی به خود کمپانی هم ثابت کرد پیشرفت همیشه بخشی از برنامه است؛ و جدیدترین محصول این برند هم از این نظر هیچ فرقی با محصولات پیشین ندارد.

فراری SF90 استراداله همانند لافراری یک هیولای هیبریدی است؛ اما برخلاف این هایپرکار اسطوره‌ای، SF90 از پیشرانه‌ی بنزینی کوچک‌تر، توانایی شارژ پلاگین هیبریدی، سیستم چهار چرخ محرک و اسب‌های بیشتر سود می‌برد. با قدرت شگفت‌انگیز 986 اسب بخاری، SF90 عنوان (قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری) را یدک می‌کشد.
نیروگاه آهنین 8 سیلندر 4 لیتری توربوشارژ به تنهایی قدرت 769 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری دارد. همین پیشرانه به‌خودی‌خود قوی‌ترین قلب آهنین 8 سیلندر تاریخ فراری محسوب می‌شود. فراری از سه پیشرانه‌ی الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی هم استفاده کرده است. یکی از پیشرانه‌های الکتریکی در اکسل عقب و دوتای دیگری در اکسل جلو جا خوش کرده‌اند و 217 اسب بخار قدرت دارند. خروجی کل این مجموعه هیجان‌انگیز به 986 اسب بخار و گشتاور نیز به 800 نیوتون متر می‌رسد.
همه‌ی این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها می‌رسد و برای اولین بار در تاریخ فراری، یک محصول اسپورت این برند (GTC4Lusso را حساب نکنید!) از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. همه‌ی تلاش‌های مهندسان مارانللو باعث شده شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.5 ثانیه‌ای، شتاب صفر تا 201 کیلومتر در ساعت 6.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعتی ایجاد شود. SF90 در پیست تست فیورانو رکورد حدود 1 دقیقه و 19 ثانیه‌ای را ثبت کرده و جالب اینکه رکورد لافراری در این پیست نیز 1 دقیقه 19.70 ثانیه بوده است.
اما برای رانندگانی که علاوه بر هیجان نیم‌نگاهی هم به راندمان خودرو دارند باید گفت SF90 از حالت رانندگی الکتریکی هم سود می‌برد. برد الکتریکی 25 کیلومتری و حداکثر سرعت 135 کیلومتر در ساعت جزو ویژگی‌های این حالت رانندگی بوده و با اسب رقصان و جذاب فراری می‌توان آرامش را هم در مارانللو حکم‌فرما کرد!

اگرچه طراحی بدنه‌ی SF90 ویژگی‌های رادیکالی را نشان می‌دهد، اما از نظر آئرودینامیکی هم مباحث را دوباره تعریف کرده است. شاسی خودرو در بخش جلو 15 میلی‌متر بالاتر از مرکز آن است. این امر باعث شده جریان هوا از ژنراتور‌های ورتکس عبور کند. با وجود چنین ویژگی‌های آئرودینامیکی پیشرفته‌ای، SF90 استراداله داون فورس 390 کیلوگرمی را در سرعت 250 کیلومتر در ساعت تولید می‌کند. فراری می‌گوید این رقم سنگ محکی جدید از نظر داون فورس و راندمان در خودرو‌های جاده‌ای پرفورمنس می‌باشد.
کابین SF90 هم دارای استایل جدیدی بوده و از ویژگی‌های متمایز و برجسته آن می‌توان به صفحه HD شانزده اینچی، هدآپ دیسپلی پیشرفته و کاکپیت الهام گرفته از فرمول 1 اشاره کرد. غربیلک فرمان هم جای چهار حالت رانندگی eDrive، هیبرید، پرفورمنس و کوالیفای می‌باشد. دو حالت اول از قدرت باتری تغذیه می‌کنند. در حالت eDrive شاهد خاموشی کامل پیشرانه 8 سیلندر و تکیه بر برد 25 کیلومتری پیشرانه‌های الکتریکی خواهیم بود. در حالت هیبریدی نیز شاهد پاس‌کاری بین پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی خواهیم بود. این پاس‌کاری هوشمند و خودکار با استفاده از اطلاعاتی همچون فشار پدال گاز و شرایط رانندگی صورت می‌گیرد.

پیشرانه‌ی 8 سیلندر در حالت پرفورمنس و کوالیفای هنرنمایی خواهد کرد. در حالت پرفورمنس از خروجی بالای پیشرانه برای کمک به شارژ پیشرانه‌های الکتریکی استفاده شده درحالی‌که حالت کوالیفای همه‌ی 986 اسب خشمگین خودرو را آزاد خواهد کرد. این حالت برای پیست مناسب است. وزن SF90 استراداله تنها 1570 کیلوگرم است که حدود 13 کیلوگرم سبک‌تر از لافراری می‌باشد. شاسی نیز 20 درصد سفت‌تر بوده و استحکام پیچشی آن نیز 40 درصد بیشتر از پلتفرم‌های پیشین شده و تمامی این موارد در حالی انجام شده که وزن خودرو افزایش نداشته است. در کل باید گفت فراری SF90 استراداله یک جادوی تکنولوژیک است. قیمت و جزئیات عرضه‌ی این خودرو فعلاً در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود هایپرهیبرید ایتالیایی‌ها سال جاری وارد میدان شود؛ و البته انتظار می‌رود بسیار هم گران‌قیمت باشد!

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany