• از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید
  • از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید
  • از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید
  • از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید
  • از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید
  • از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید
  • از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید
از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدیداز برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدیداز برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدیداز برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدیداز برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدیداز برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدیداز برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید

از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید

عصر خودرو - طی هفته اخیر اتفاقات مختلفی در دنیای خودرو رخ داد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مشاهده نسخه جدید پورشه پانامرا در خیابان و انتشار اخباری مبنی بر الکتریکی شدن ب‌ام‌و سری ۷ اشاره کرد.

گسترش‌نیوز: فولکس‌واگن از ون مسافری خود که کالیفرنیا نام دارد با استایلی جدید رونمایی کرد و دو نسخه دیگر از پورشه 911 مدل 2020 نیز معرفی شدند. آئودی نیز غافله جا نماند و برای حضور در بین خودروسازانی که به ساخت خودروهای الکتریکی می‌پردازند نمونه‌ ارزان‌تر از شاسی‌بلند E-TRON را معرفی کرد. در این میان لندروور نیز برای محصول مشهور خود یعنی دیفندر پکیج‌هایی برای به‌روز‌رسانی عرضه کرد و یک خبر خوش برای علاقه‌مندان خودروهای کانورتیبل و به خصوص عضلانی نیز رقم خورد. جزئیات اتفاقات هفته گذشته در دنیای خودرو را در ادامه این گزارش می‌توانید بخوانید.

ون مسافرتی فولکس‌واگن با استایل جدید

پس از این که تصاویر مختلفی از ون مسافرتی فولکس‌واگن در هفته اخیر منتشر شد این برند آلمانی از ون کالیفرنیا رونمایی کرد. تمامی نسخه‌های این ون از طراحی جدید برخوردار هستند و از جمله این موارد می‌توان به چراغ‌های LED جدید اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین تجهیزات این ون، کنترل‌پنلی است که بالای کنسول قرار دارد و با استفاده از آن می‌توان میزان ورودی نور به داخل کابین را کنترل کرد. ون کلیفرنیا در بخش فنی از سیستم فرمان الکترومکانیکال به جای هیدرولیک استفاده کرده است که می‌توان آن را نوعی پیشرفت دانست. از جمله تجهیزات ایمنی در ون کالیفرنیا نیز می‌توان به مواردی نظیر سیستم نگهداری بین خطوط و‌ سیستم دستیار پارک اشاره کرد. لازم به ذکر است که کالیفرنیا از پیشرانه 2 لیتری دیزل بهره می‌برد که استانداردهای اروپا را نیز پاس کرده است. تمامی نسخه‌ها به صورت استاندارد با سیستم محور محرک جلو عرضه می‌شوند اما امکان انتخاب سیستم چهار چرخ متحرک نیز به صورت آپشن توسط مشتریان وجود دارد.

نیسان ورسا، همچنان جزو اقتصادی‌ترین‌ها

با وجود این که نیسان ورسا ارزان‌ترین خودرو در آمریکا نیست اما همچنان این خودرو یکی از اقتصادی‌ترین محصولات در بازار خودرو محسوب می‌شود. این نکته را باید گفت که در حال حاضر شورولت اسپارک یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها با قیمت 13 هزار 220 دلار است. اما شروع قیمت نیسان ورسا از 14 هزار و 370 دلار است که با این وجود همچنان طرفداران زیادی دارد. خریداران با پرداخت مبلغ ذکر شده نسخه پایه ورسا را دریافت می‌کنند که از گیربکس دستی 5 سرعت بهره می‌برد اما با پرداخت 1670 دلار می‌توانید صاحب نسخه اتوماتیک شوید. این خودرو در گران‌ترین مدل با قیمت 18 هزار و 240 دلار به فروش می‌رسد و با این وجود همچنان یکی از گزینه‌های در دسترس برای بسیاری از اقشار است. نیسان ورسا در بخش فنی از همان پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده می‌کند که در مدل کیکس این برند نیز وجود دارد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر توان 122 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 154 نیوتن.متر را ارائه دهد. از جمله امکانات استاندارد ورسا می‌توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید،‌ نمایشگر روی داشبورد و شیشه‌های برقی اشاره کرد ضمن این که با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان گرمکن صندلی‌ها را نیز به این امکانات اضافه کرد. نیسان ورسا جدید به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

شکار پورشه پانامرا 2021
پورشه پانامرا یکی از سدان‌ها و محصولات خاص و پرطرفدار این برند آلمانی است که مدل 2021 آن در خیابان‌ شکار عکاسان شده است. نسل دوم پانامرا همچنان ظاهری جذاب و تازه دارد حتی زمانی که این خودرو با محصولات جدید سایر خودروسازان نظیر مرسدس‌بنز CLS و ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه مقایسه می‌شود. با این وجود پورشه قصد دارد یک سری تغییرات و به روز رسانی‌ها را بر پانامرا اعمال کند. اخیرا تصاویری از نسخه واگن پورشه پانامرا منتشر شده است که اصطلاحا به این نسخه اسپرت توریزمو گفته می‌شود و بر اساس آن می‌توان شاهد تغییرات بود. در این خودرو از رینگ‌های 21 اینچ استفاده شده همچنین ظاهر اگزوزها نیز تغییر یافته است. هنوز تصاویری از داخل خودرو منتشر نشده اما احتمال این که به روز رسانی بزرگی در داخل خودرو رخ داده باشد کم است چرا که پانامرا در حال حاضر از طراحی جدیدی در بخش داخلی بهره می‌برد. با این وجود انتظار می‌رود که پورشه پانامرا 2021 فیس‌لیفت شده پیش از پایان سال رونمایی شود همچنین این خودرو احتمالا با سیستم هیبرید عرضه خواهد شد.

معرفی نسخه پایه آئودی E-TRON

آئودی به تازگی نسخه پایه از شاسی‌بلند الکتریکی خود یعنی مدل E-TRON 50 QUATTRO‌ را معرفی کرد که پیش از مدل 55 قرار می‌گیرد. این خودرو به پکیج کوچک‌تری از باتری با ظرفیت 71 کیلووات ساعت مجهز شده که ظرفیت آن 25 درصد نسبت به نسخه 55 کمتر است. بنابراین مسافت قابل پیمایش نیز تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. با توجه به تست‌هایی که از این خودرو گرفته شده امکان پیمایش 299 کیلومتر با یک بار شارژ باتری‌ها وجود دارد که این رقم برای مدل 55 حدود 417 کیلومتر است. با توجه به این که پکیج باتری‌ها از ظرفیت کمتری برخوردار هستند وزن خودرو نیز کاهش یافته اما همچنان مشکل کاهش مسافت پیمایش وجود دارد. این خودرو به زودی و از ماه آینده در اروپا به فروش می‌رسد. در خصوص سایر مشخصات فنی، خودروی ذکر شده می‌تواند در مدت زمان 7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت است.

لندروور دیفندر، آماده برای تغییرات جدید

در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان خودرو و طرفداران برند لندروور منتظر پرده‌برداری از نسخه جدید دیفندر هستند، لندروور راهی جدید برای ارتقای این آفرودر قدیمی را انتخاب کرده است. پکیج‌هایی برای ایجاد تغییرات روی دیفندر90 و 110 تولید شده از سال 1994 الی 2016 در نظر گرفته شده که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود همچنین قیمت‌ این پکیج‌ها از 432 پوند شروع می‌شود. این نکته را باید گفت که اگر صاحب دیفندر از سال 2012 به بعد هستید پکیج‌هایی برای افزایش توان و گشتاور پیشرانه وجود دارد. قدرت پیشرانه می‌تواند با افزایش 39 اسب‌بخاری به رقم 160 اسب‌بخار دست پیدا کند. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت این نوع دیفندرها به 170 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که چنین سرعتی برای یک خودروی آفرود بیش از حد نیاز است. امکان سفارش پیکج‌های مختلف رینگ و لاستیک، سیستم ترمز و سیستم تعلیق برای خودروهای دیفندر وجود دارد که مشتریان می‌توانند بر اساس نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنند. مشتریانی که از این آپشن‌های استفاده می‌کنند تاییدیه لندروور را دریافت و از تور تاسیسات لندروور کلاسیک در بریتانیا بازدید خواهند کرد.

کمال راحتی داخل کابین لینکلن AVIATOR

لینکلن از جمله برندهای مطرح آمریکایی در خودروسازی است که تکنولوژی‌های ویژه‌ای را در محصولات خود به کار می‌برد. این خودروساز در مدل اویتر ( Aviator  ) از یک سیستم تعلیق خاص استفاده کرده است. سیستم تعلیق قابل تنظیم تکنولوژی بسیار جدیدی نیست و در برخی از خودروها تاکنون استفاده شده است. اما برند لینکلن روی مدل اویتر از سیستم تعلیق کاملا هوشمند بهره برده است تا بتواند بیشترین نرمی و راحتی را برای سرنشینان فراهم آورد. این نکته را نیز باید گفت خودروهایی مانند مرسدس‌بنز کلاس اس، آئودی A8 و شاسی‌بلندهای لوکس فورد از این سیستم برخوردار هستند. در خودروی لینکلن اویتر 12 سنسور به کار رفته است که وظیفه اسکن سطح جاده را بر عهده دارند. این سنسورها پارامترهای مختلف سطح جاده و همچنین میزان تکان‌های خودرو را 500 بار در ثانیه بررسی می‌کنند. لازم به ذکر است که سنسورها تا مسافت 15 متری را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. زمانی که سطح جاده بلندی داشته باشد سطح کمک‌فنرها به گونه‌ای بالا و پایین می‌شود که کمترین ضربه کابین منتقل شود. این نکته را نیز باید گفت که سنسورها در هماهنگی با یک دوربین که در  بخش جلوی خودرو قرار دارند فعالیت می‌کنند. مسئول ساخت این سیستم تعلیق در خودروسازی لینکلن گفته است که این سنسورها و همکاری آن‌ها با کمک‌فنرها به گونه‌ای است که می‌تواند در مدت زمان یک پلک زدن جابه‌جایی و تغییر حالت در سیستم تعلیق ایجاد کنند. اطلاعاتی که توسط سنسورها دریافت و پردازش می‌شود حدود 23000 داده در ثانیه است. سیستم ذکر شده که در این خودرو قرار دارد به نام AIR GLIDE‌شناخته می‌شود و سفارش آن به صورت جداگانه است.

معرفی پورشه 911 کررار کوپه و کبریوله

هشت ماه پس از این که پورشه از نسخه 2020 محصول پرطرفدار خود یعنی مدل 911 کررا رونمایی کرد این برند نسخه‌های کررا کوپه و کررا کبریوله را معرفی کرد. این خودروها از پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر با حداکثر توان 379 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 449 نیوتن.متر بهره می‌برند. گیربکس 8 سرعت اتوماتیک دوال کلاچ برای خودروهای مورد بحث در نظر گرفته شده است و مدل‌هایی که با پسوند S تولید می‌شوند توان بیشتر 443 اسب‌بخار را ارائه می‌دهند. در نسخه مجهز به سقف مستحکم تنها مدت زمان 4 ثانیه نیاز است تا سرعت خودرو از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در صورتی که صاحب نسخه S باشید این مدت زمان به 3.8 ثانیه می‌رسد که می‌توان آن را فوق‌العاده دانست. در حال حاضر این امکان وجود دارد که مشتریان هر دو نسخه پایه کررا یعنی کوپه و کبریوله را سفارش دهند. قیمت نسخه کوپه 97 هزار و 400 دلار و قیمت نسخه کبریوله 110 هزار و 200 دلار است. باید گفت که زمان عرضه خودرو به خریداران اوایل سال آینده است و مدتی بعد از عرضه کررا به بازار نسخه چهار چرخ متحرک با نام کررا 4 نیز عرضه خواهد شد.

استینگر، اسپرت‌تر از قبل

استینگر را می‌توان یکی از محصولات خاص کیا دانست که با تولید آن توجه همگان به این برند کره‌ای جلب شد. کیا نسخه‌ای اسپرت و مخصوص مسابقه از استینگر ساخته و معرفی کرده است که با کد GT420 شناخته می‌شود. این خودروی مخصوص پیست، از یک پیشرانه‌ی تقویت‌شده استفاده می‌کند. تیم فنی کیا در بریتانیا مسئولیت تقویت پیشرانه و ساخت این خودروی مسابقه‌ای را داشتند و این خودرو در حقیقت حاصل تلاش این تیم است. حداکثر توان پیشرانه این خودرو به 422 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به 560 نیوتن.متر رسیده است که این اعداد در نسخه پایه به ترتیب 365 اسب‌بخار و 510 نیوتن.متر است. در طراحی و ساخت این خودرو تیم فنی هیوندای که در روسلشایم آلمان مستقر است نیز حضور داشته است. از جمله تغییرات مهم در بخش فنی می‌توان به استفاده از شمع‌های جدید، فیلتر هوای K&N،‌ خروجی‌های جدید اگزوز ساخت MILLTEK، تایرهای پیرلی استرس‌بارهای مقاوم‌تر، سیستم ترمز برمبو و حذف کاتالیزور اشاره کرد. طراحان برای این که مطمئن شوند گیربکس بهترین عملکرد را در پیست مسابقه دارد از یک خنک‌کننده روغن استفاده کردند. با توجه به این که خودروی ذکر شده تنها برای استفاده در پیست مسابقات طراحی شده است تجهیزات و امکانات داخل کابین نیز تا حد امکان حذف شده‌اند. به همین دلیل یک سری از ادوات مانند صداگیرهای کابین چراغ‌های سپر عقب برداشته شدند.

ب‌ام‌و سری 7 برقی

سدان لوکس ب‌ام‌و یعنی سری 7 یکی از محصولات خاص و با پرستیژ این خودروساز آلمانی است که گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره الکتریکی شدن آن در آینده وجود دارد. با توجه به اطلاعاتی که از وبلاگ ب‌ام‌و به دست آمده نسل جدید این خودرو به زودی در یک نسخه کاملا الکتریکی عرضه خواهد شد. این اطلاعات چندین ماه بعد از انتشار خبری مبنی بر عدم استفاده ب‌ام‌و از پیشرانه 12 سیلندر منتشر شده است. این احتمال وجود دارد که سری 7 الکتریکی با عنوان i7 عرضه شود همچنین طبق اطلاعات دیگری که توسط وبلاگ ب‌ام‌و درز پیدا کرده پکیج باتری‌های نیز از 80 الی 120 کیلووات ساعت خواهد بود. با توجه به این قضیه انتظار می‌رود که این خودرو بتواند مسافتی در حدود 700 کیلومتر را با یک بار شارژ شدن بپیماید. پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود توانایی تولید حداکثر توان 650 اسب‌بخار را خواهد داشت و با این وجود می‌توان سری 7 را یکی از قدرتمندترین سدان‌های لوکس دانست. ب‌ام‌و به شدت در حال حرکت به سمت ساخت خودروهای الکتریکی است و این احتمال وجود دارد که سری 7 برقی طی سال 2021 یا اوایل سال 2022 عرضه شود.

عرضه داج چلنجر کانورتیبل در کارولینا

اگر به وب‌سایت داج مراجعه کنید شاهد 9 نسخه مختلف از مدل چلنجر خواهید بود اما هیچ‌یک از مدل‌ها کانورتیبل نیست. بسیاری از علاقه‌مندان خودرو به خصوص نمونه‌های عضلانی تمایل زیادی به خودروهای کانورتیبل دارند که جای خالی چنین نسخه‌ای در بین مدل‌های چلنجر احساس می‌شود. یکی از فروشندگان خودرو در کارولینای شمای نسخه کانورتیبل این خودرو با کیت بدنه عریض را عرضه می‌کند. فروشنده این خودرو قیمت 63 هزار و 995 دلاری برای آن در نظر گرفته است و در ارزان‌ترین حالت ممکن بدون کیت بدنه قیمت چلنجر کانورتیبل 56 هزار و 300 دلار است. خودرویی که از پیشرانه 5.7 لیتری و یا 6.4 لیتری بهره می‌برد و سقف آن قابلیت باز شدن دارد می‌تواند برای دوستداران خودرو بسیار جذاب باشد چرا که صدای گوش‌نواز پیشرانه را به صورت واضح خواهید شنید.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany